[Classic house ] Give You All My Love

Ik vind de frequenties goed samenwerken, het klinkt lekker samen. Wel erger ik me enorm aan de groove van de piano, er is iets gruwelijk mis met de timing. Sluit me ook aan bij de feedback over variatie. Denk daarbij ook aan kleine dingen, zoals variatie in percussie, parameters van de synths etc. Gewoon nog flink wat uren in stoppen, er zit wel potentie in, maar vooral die piano heeft echt werk nodig.

Vocal is te droog, staat echt volledig los van de track en voegt dus niets toe. Dotted eight echo’s, filter, verb is echt nodig. De groove van de piano is tenenkrommend slecht, 1 staccato en qua timing uit de groove, die moet juist duwen en trekken, maar slaat nu alles dood. 2 kleine maar essentiële tweaks en het kan wat worden.
Dank voor deze nuttige feedback

De piano groove is aangepast. Ik had deze omgezet van audio (synthesizer) naar midi en daardoor is die rare groove ontstaan. eigenlijk niet meer naar omgekeken maar moest idd echt iets aan gedaan worden. Misschien nu iets te statisch is geworden?

Vocal effects heb ik dotted 8 toegevoegd. (er zat al 1/4 delay op want dat vind ik mooi vlak voor de drop maar nu dus dubbelop). Ook iets meer reverb erop gezet. Er zat al best veel reverb op maar misschien was dat nog niet toen je deze feedback gaf. Fiter zie ik niet het nut van in. hi-pass of lo-pass bedoel je?

De piano is nog steeds niet goed, zou hem weglaten en vervangen door wat anders. Of een voorbeeld nemen aan 'move your body'. :beard:

Het probleem met die piano is dat het klinkt alsof die "op de track ligt" in plaats van erin, zowel qua sound als qua groove. In jouw track zou ik de pianosample vervangen door bijv. een Korg M1 piano sound dan kan je niet missen.

Laatst gewijzigd:
Het probleem met die piano is dat het klinkt alsof die "op de track ligt" in plaats van erin, zowel qua sound als qua groove. In jouw track zou ik de pianosample vervangen door bijv. een Korg M1 piano sound dan kan je niet missen.

Goede tips waarvoor dank

Heb de piano, strings en organ nu wat sidechain op de kick gegeven zodat die wat minder op de voorgrond komen en meer in de track zakken.
Daanaast deze instrumenten iets meer laag gegeven en ook de groove weer iets vebeterd.

Ik heb deze track op een oude Macbook Pro gemaakt waar ik alleen Ableton 11 op heb zonder plugins.
Voor de piano heb ik de strandaard Grand Piano van Ableton Live gebruikt met het idee deze later te vervangen door de KORG M1.
Alleen toen ik dat deed vond ik de piano van Ableton beter passen in deze track maar dat kan ook Stockholm syndroom zijn.

Ga nog wel wat andere piano's testen zoals die van Arturia

Ik zie deze track in elk geval steeds volwassener worden. Erg fijn al deze feedback

Laatst gewijzigd:
Heb na het zien van dit filmpje:

de MIDI van de piano (en stings en organ) iets harder gezet en er een chorus aan toegevoegd.
Cool trouwens dat daar ook de standaard Grand Piano van Ableton (die in dit nummer is gebruikt) genoemd wordt als geschikt voor House producties

Ik denk dat hij nu wel klaar is

Dank @metatron het is aangepast.

Heb ook de conga's aangepast, iets minder prominent nu.
En de kick iets minder lomp gemaakt.

Dit zou hem dan wel moeten zijn denk ik.
Ga hem zo naar wat labels sturen kijken wat er gebeurd

Laatst gewijzigd:
Back