Roland E600 - Pop - Summer City

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Voor deze track heb ik dus een nieuw liedje gemaakt, deze keer met de oude Roland E600 waar je heel makkelijk (slider) het instrument op de stijl kunt afstellen qua volume. Ik heb dat dan gecaptured met de audio interface Roland Rubix22 en heb dus zoals gezegd Landr Master Pro plugin aangekocht en het daarmee gedaan. Deze heeft een simpelere interface en ik kan makkelijker low, mid en highs veranderen en nog andere dingen, gewoon met draaiknoppen.
Ik weet niet wat er hier van geworden is maar ik vond het nog redelijk goed klinken.
Ik heb ook een kleine video gemaakt. Eerlijk gezegd heb ik in Microsoft Clipchamp gewoon bij de video's summer city ingevuld en deze beelden spraken me wel aan. Ben zeker dat ze menige anderen zullen aanspreken.

Voor wie toch liever de Soundcloud link heeft:

Goed gespeeld hoor...:okdan:
Mooie dames...clip.:D
Ik hoop dat de mix van het melodie instrument en het orkest al iets beter is al is het nog niet op punt bij dit nummer denk ik, het melodie instrument is misschien net ietsje te stil maar ik ga het zo laten.
Klinkt de mastering ook goed? Heb een nieuwe plugin ervoor gebruikt.

De dames kwamen er door Summer City in de zoekbalk in te voeren van video's in Clipchamp. Ik vond ze ook mooi lol en het heeft nog wel iets bij het nummer.

Ja, maar het is moeilijk te beoordelen met de headroom van alleen een begeleidings keyboard.
De begeleiding is al gemix.
De recording (mastering) opzich is goed.
Ja niet echt, het instrument van de melodie is apart. Je kan dat balanceren met een slider zodat het orkest stiller word en de melodie luider. Ik heb dat lange tijd niet gedaan en daardoor in sommige nummers klinkt de melodie soms te luid tegenover het orkest. Ik mix dus nu wel degelijk "twee tracks" maar op het keyboard zelve: de akkoorden (orkest) en de melodie (instrument melodie, bij deze track de gitaar.)

Als je dat niet doet dan kan dat bij sommige nummers minder goed klinken, daarmee dat ik mijn bestaande nummers waarschijnlijk ga weggooien ook al zijn het er 40+... is een moeilijke keuze maar kan het beter ineens goed doen.

Maar misschien begrijp ik je verkeerd, dat kan ook, ik ken er allemaal niet zo veel van. Ben al blij dat de master goed is ook.

Ja, maar het is moeilijk te beoordelen met de headroom van alleen een begeleidings keyboard.
De begeleiding is al gemix.
De recording (mastering) opzich is goed.
Ook pas ik met het masteren sommige dingen aan, zoals meer low, meer mids en meer highs. Ook zorg ik dat er meer presence komt in de track en ik speel met dynamics en saturation. De master track klinkt dus niet echt meer zoals de normale track.

Maar ik ken er inderdaad niet zoveel van. Wat ik wel weet is dat ik toch wel degelijk twee "instrumenten" mix: het orkest (begeleiding) en de melodie (de gitaar in dit geval). Ik kan deze in de begeleiding "mixen" doormiddel van een slider naar links of rechts te sliden, waardoor het volume van het orkest minder word of het volume van de melodie hoger.
Ik denk toch dat dat wel een manier van mixen is?

Back