KrK VXT8 laten repareren?

4tune

Stamgast
Hi!

Ik heb sinds een paar jaar een setje KrK weer uit de kast gehaald om toch weer m'n oude hobby op te pakken. Helaas ervaar ik wat probleempjes met dit setje. Ik hoor namelijk wat hoge gekke geluidjes. Wel eens waar heel zacht maar maar toch wel storend. Het geluid klinkt een beetje als morse code maar dan van slechte kwaliteit. Ik heb echt geen idee hoe ik hat anders moet beschrijven. Echter ben ik wel erg gehecht aan dit setje en heb ze om die rede ook een aantal jaar bewaard.

Wat heb ik al geprobeerd, het geluid is zacht en het klinkt als interferentie. Ik heb dan ook alles in de omgeving ontkoppelt en signaal XLR kabel er uitgetrokken. Het zachte geluid blijft en lijkt dus interne interferentie te zijn? Uiteraard wel een klein beetje onderzoek gedaan en het lijkt er op dat er wat elco's aan het rotten zijn maar zeker weet ik het niet.

Wat zijn jullie ideeen? Zijn er hier mensen te vinden die dit soort dingen kunnen en willen repareren in de buurt van Amsterdam? Als de prijs goed is betaal ik natuurlijk heel graag! Of moet ik ze bij het grofvuil zetten? Voelt echt niet okay want ze klinken nog zo goed verder! Ook heb ik ze net een paar weken geleden aan de muur gehangen met beugels met dus dikke gaten in m'n muur.

Leuk om hier weer na jaren weer wat te posten trouwens!

Hebben ze het allebei?

Bij deze ook het geluid een beetje kunnen isoleren om een idee te geven waar ik last van heb.

Attachments

• piep geluid uit krk.wav
    1,8 MB
Probeer het eens op een geaard stopcontact, of als je dat al doet, eens op een ongeaard stopcontact/stekkerblok? Interferentie kan soms ook daar uit voor komen. Defecte condensatoren lijkt me onwaarschijnlijk, dan zou ik eerder laagfrequente brom verwachten.

Probeer eens 400 milliseconden latency … ben benieuwd of je het dan nog hoort.

Klinkt als een geluidskaart brom . In de specs van je Digitale audio workstation aan passen. Of in je specs van je geluid kaart.

Back