Teenage Engineering OP-XY

1731612689074.png

Tijd om flink in je buidel te tasten.
De Teenage Engineering OP-XY is hier, voor "maar" 2299 euro'tjes.

De OP–XY is een krachtige sequencer, synthesizer en sampler. Stapel geluiden op een 64-staps raster en creëer duizenden projecten. 24-toetsen toetsenbord en een multi-uit jack waarmee je een van de vier uitgangen kunt selecteren. Met 8 unieke synth-engines, twee send-effectslots en brain™ voor transpositie—een complete studio die in de palm van je hand past.

• sequencer, synthesizer and sampler
  • built-in speaker for room-filling sound
  • 16 hours usb-c rechargeable battery
  • multi-out port
  • thousands of user projects
  • 8 unique synth engines
  • usb-c audio/midi host
  • dimensions: 288 x 102 x 29 mm | 11.4 x 4 x 1.2 in
  • weight: 900 g | 31.7 oz

Attachments

• 1731612639351.png
    1731612639351.png
    402,4 KB · Bekeken: 171
Benieuwd naar de meningen hier over de vandaag aangekondigde OP-XY. Ik kan helemaal niets met die snel in elkaar geflanste nummers die de usual suspects op YouTube zetten, dus voordat ik iets kan vormen dat lijkt op een mening ben ik bereid nog lange tijd te wachten tot er serieuze muzikanten mee aan de slag zijn gegaan. Maar ik weet wel wat de OP-1 Field voor mij een ware openbaring was, met als voornaamste beperking de sequencers, iets waar de OP-XY in uit zou moeten blinken. Hier wat reviews: een, twee, drie.

2e839e60-a2b6-11ef-aaee-ff98a6057a32.png

Laatst gewijzigd:
ik ben nog erg blij met de OG Op1. maar geen sequencer en maar een paar projecten hebben me van de field afgehouden.
Deze lijkt we erg tof ook voor wat ik doe met de OP1 en modular.

Maar nog steeds geen f-ing midi poort?

ik ben nog erg blij met de OG Op1. maar geen sequencer en maar een paar projecten hebben me van de field afgehouden.
Deze lijkt we erg tof ook voor wat ik doe met de OP1 en modular.

Maar nog steeds geen f-ing midi poort?
Jawel, deze heeft wel midi:

- 3.5mm midi in
- 3.5mm multi out: deze kan ingesteld worden op --> midi, cv/gate, sync 8,16,24, audio

Ik kan helemaal niets met die snel in elkaar geflanste nummers die de usual suspects op YouTube zetten, dus voordat ik iets kan vormen dat lijkt op een mening ben ik bereid nog lange tijd te wachten tot er serieuze muzikanten mee aan de slag zijn gegaan.
Ja ik zit ook te wachten op een beetje serieuze XY demo van Kraftwerk. Toch heb ik alvast een paar dingetjes in elkaar geflanst als amateur muzikant.
Die XY heb ik hier toevallig liggen, aangezien ik in April dit jaar gevraagd ben door Teenage Engineering of ik wellicht interesse had om wat ‘factory content’ aan (multi) samples en presets te maken. Zo gevraagd zo gedaan! enfin, ik hoop dat de volgende deuntjes je toch een positieve indruk kunnen geven ;)

Ja ik zit ook te wachten op een beetje serieuze XY demo van Kraftwerk. Toch heb ik alvast een paar dingetjes in elkaar geflanst als amateur muzikant.
Die XY heb ik hier toevallig liggen, aangezien ik in April dit jaar gevraagd ben door Teenage Engineering of ik wellicht interesse had om wat ‘factory content’ aan (multi) samples en presets te maken. Zo gevraagd zo gedaan! enfin, ik hoop dat de volgende deuntjes je toch een positieve indruk kunnen geven ;)

Mooie songs man! Te gekke sfeertjes en wat een sound joh. Steven Wilson vibes (Harmony Codex) :okdan: :koffie:

Tof gedaan! De laatste track vond ik het mooiste. Mooie sounds en creaties.
Lijkt me een inspirerend apparaat. Jammer dat hij zo prijzig is….

Effe serieus mag dit grappige ding van 900 gram meer dan 1000,- kosten?

Ik dacht dat Eurorack duur was

Laatst gewijzigd:
Effe serieus mag dit grappige ding van 900 gram meer dan 1000,- kosten?

Ik dacht dat Eurorack duur was
Eurorack is kinderspel vergeleken met
TE. Maar ondanks dat dit ding heel duur is lijkt hij mij wel erg tof. Ik had graag de OP-1 eens geprobeerd maar die vond ik al te duur. Nu lijkt dit een Op1 + sequencer + synth. Of alle functies van de op1 er in zitten geen idee. Ze blijven leuke dingen uitbrengen in ieder geval.

Eerst dacht ik, hehe, eindelijk een OP met een sequencer waar je wat mee kunt. Interessant.
Toen kwam ontdekking dat samples in een drumkit geen eigen envelope / send etc. hebben.
Toen zag ik de prijs en heb ik de video van Rikkie Tinus afgezet.
Niet voor mij.

Eurorack is kinderspel vergeleken met
TE. Maar ondanks dat dit ding heel duur is lijkt hij mij wel erg tof. Ik had graag de OP-1 eens geprobeerd maar die vond ik al te duur. Nu lijkt dit een Op1 + sequencer + synth. Of alle functies van de op1 er in zitten geen idee. Ze blijven leuke dingen uitbrengen in ieder geval.

Dan ben je denk ik je niet echt op de hoogte van de geluidskwaliteit en cutting edge devellopment van Eurorack modules.

Maar knap dat er nu midi in zit (wat inferieur is vergeleken bij voltages)

Ik heb met de Op-1 gespeeld en de tx-16 gekocht. Teruggestuurd en de conclusie: visuals bepalen bij mij niet of ik iets inhoudelijk goed vind.

Laatst gewijzigd:
Weer veel te duur, maar wel super veel coole features om van alles en nog wat te sequencen om veel verschillende manieren. Ik denk heel leuk om gewoon mee te spelen. Alleen die prijs weer :frons:
Precies dit.

AI is het met me eens..😂

“With a budget of €2200 and a limit of 5 modules, you’re aiming for a high-end Eurorack setup that truly takes the capabilities of the OP-XY and blows it out of the water in terms of depth, sound quality, and flexibility. The goal here is to select modules that push boundaries in sequencing, sampling, sound design, and modulation, ensuring that your system provides far more musical depth and control”

Als je samples, een digitale Synth module en sequencer gebruikt kun je alles opslaan @Nap

Ik heb verder geen aandelen in welk platform dan ook. (Oh heb wel 5 drumlogue’s 😂)

Laatst gewijzigd:
Dan ben je denk ik je niet echt op de hoogte van de geluidskwaliteit en cutting edge devellopment van Eurorack modules.

Maar knap dat er nu midi in zit (wat inferieur is vergeleken bij voltages)

Ik heb met de Op-1 gespeeld en de tx-16 gekocht. Teruggestuurd en de conclusie: visuals bepalen bij mij niet of ik iets inhoudelijk goed vind.
Ik doelde op de prijs 😉 niet op de mogelijkheden. Met de prijs van deze TE doos kan je een leuk eurorack systeem kopen.

Ik vind TE ook een leuk bedrijf zeker met die laatste samplers van ze. Maar come one.. 2200,- echt lachwekkend

Back