Teenage Engineering OP-XY

1731612689074.png

Tijd om flink in je buidel te tasten.
De Teenage Engineering OP-XY is hier, voor "maar" 2299 euro'tjes.

De OP–XY is een krachtige sequencer, synthesizer en sampler. Stapel geluiden op een 64-staps raster en creëer duizenden projecten. 24-toetsen toetsenbord en een multi-uit jack waarmee je een van de vier uitgangen kunt selecteren. Met 8 unieke synth-engines, twee send-effectslots en brain™ voor transpositie—een complete studio die in de palm van je hand past.

• sequencer, synthesizer and sampler
  • built-in speaker for room-filling sound
  • 16 hours usb-c rechargeable battery
  • multi-out port
  • thousands of user projects
  • 8 unique synth engines
  • usb-c audio/midi host
  • dimensions: 288 x 102 x 29 mm | 11.4 x 4 x 1.2 in
  • weight: 900 g | 31.7 oz

Attachments

• 1731612639351.png
    1731612639351.png
    402,4 KB · Bekeken: 171
De Midibox seq V4 heeft ook die step components.
Dat word wel eens de poor mans Cirklon genoemd.
Als je midibox door een certified builder in elkaar laat steken komt de prijs aardig in de buurt van de cirklon

Heb je de TE OP-Z weleens geprobeerd, dat is stiekem een beest van een midi sequencer. Echt super onderschat naar mijn idee en heel betaalbaar tweedehands
Ja, ook gehad. Die was zeker leuk, maar ik vond hem niet leuk genoeg om te houden. Is alweer even geleden, dus ik weet niet meer wat precies de reden was. De XY is trouwens grotendeels een evolutie op de Z, dus ze hebben veel overeenkomsten.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik vraag me wel af nu, hoe goed de samples van de OG klinken.. wellicht gaat deze nog een sp1200 status krijgen

Het is een feit dat de OG-1 een kwaliteit als een oude MPC heeft.
De SP1200 is weer net anders met nog minder bits en analoge filters.

• Duimpje
Damn die midibox op reverb ziet er echt niet uit , echt brik a brak :)

Mja , maar ik had het dus over de laatste midphy kit + builder expenses

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    99,6 KB · Bekeken: 114
  • 2.jpg
    2.jpg
    216,7 KB · Bekeken: 116
  • Duimpje
Het jammere van een “vooruitstrevend” bedrijf als TE is dat ze nog in de oude marketing bubbel zitten. En ik als bijna 50 vind de merknaam ook niet aanspreken voor mezelf.

En als ik bijvoorbeeld Stimming zie optreden met 5 mini apparaatjes en z’n IMC denk ik ja dit is alsnog een rugzak vol.

Dat hele mini gebeuren.. ik voel hem echt steeds minder..

Als er een vergelijkbaar product op de markt komt die laten we zeggen 20% groter is. Met deze functies voor max 1500 zou ik dat heel gaaf vinden
1780252277545.png

Ik ben onlangs met deze dingetjes live gegaan, werkte prima :) en kan allemaal letterlijk in 3 broekzakken haha

Ik vond de Op-Z geniaal en de Op-XY afgezien van de prijs denk ik ook, enige wat ik lecht vind is dat de drumtracks alle samples dezelfde filter hebben. echt gaar. de Op-Z enit en die kan ook DMX licht uitsturen en Unity visuals bediennen. Echt geniaal/.

Back