Kilohearts Filter Table

jando

schelpdier
Kilohearts heeft een nieuwe plugin toegevoegd aan het arsenaal genaamd Filter Table.

Je sound wordt gefilterd met het karakter van een wavetable, waar je weer doorheen kunt moduleren.

Best wel leip!

Laatst gewijzigd:
Niet duidelijk of dit een free plugin of premium plugin is, maar ik ga het checken of het bij mij in phaseplant zit.

Betaalde plugin, zag ik bij de comments. 39 dollar regular price. Phaseplant heb ik ook. Waanzinnige synth, als je weet hoe hij werkt 😀 Dat heb ik helemaal een beetje met het pakket. Alles kan, maar daardoor is de leercurve ook behoorlijk hoog. En ze hebben bij veel van die modules weinig presets. Ik wil gewoon lekker muziek maken en dan grijp ik snel naar een andere plugin.

Betaalde plugin, zag ik bij de comments. 39 dollar regular price. Phaseplant heb ik ook. Waanzinnige synth, als je weet hoe hij werkt 😀 Dat heb ik helemaal een beetje met het pakket. Alles kan, maar daardoor is de leercurve ook behoorlijk hoog. En ze hebben bij veel van die modules weinig presets. Ik wil gewoon lekker muziek maken en dan grijp ik snel naar een andere plugin.
phase plant heb ik ook maar die premium plugins sla ik toch over, ik vind ze net even te weinig toevoegen. Ik heb er wel 2 of 3 omdat ik ooit een voucher had gekregen. Zeker wel een toffe synth, niet heel moeilijk als je even een uurtje aan een tutorial spendeert, mooie is dat je oneindig oscillators etc.. kan toevoegen. Is een soort eenvoudige versie van falcon 3 vind ik. Ik gebruik hem echter ook te weinig. Maar weer eens van stal halen.

Voor mij zijn de kilohearts plugins het beste qua gebruikersgemak waardoor ik het het heel vaak gebruik. De enige waarvoor ik een subscription heb omdat ze dan kunnen werken aan af en toe een nieuwe mooie toevoeging als deze.

Ook wel mijn oog op het hele pakket van minimal audio, die zijn ook prettig in gebruik maarja je kunt niet alles hebben.

Ook wel mijn oog op het hele pakket van minimal audio, die zijn ook prettig in gebruik maarja je kunt niet alles hebben.
Hier heb ik wel een subscriptie op, voor een heel jaar is dat goed te doen, betaal ik 120 dollar voor en dan krijg ik een voucher van 180 dollar. Ik laat hem hierna nog 1 jaar door lopen en dan koop ik de meeste plugins van de vouchers.

Ah ja, dat is dan ook een soort rent to own, heeft me bij kilohearts ook over de streep getrokken, dat als je er na een tijd vanaf wilt, dat je het in ieder geval nog kunt kopen.

Maargoed over deze filter table, het werkt ook goed op beats en percussie, voor variatie in sound.

Ah ja, dat is dan ook een soort rent to own, heeft me bij kilohearts ook over de streep getrokken, dat als je er na een tijd vanaf wilt, dat je het in ieder geval nog kunt kopen.
ja enige nadeel is dat die vouchers niet voor sales gelden, dus moet je wel de volle mep ervoor neer leggen. Ik weet nog niet hoe dat zit bij Minimal audio.

Filter Table is wel erg goed. en veel mogelikheden, kwa gebruik, vanwege natuurlik de filtertables.....
heb m al gebruikt, moet m nog onder de knie krijgen, eigen wavetables gemaakt binnen filtertable. hoe schetsmatig ook; zéer bruikbaar.

is gewoon een erg bizonder plugin/snapin. ik heb nu eens als plugin gebruikt, ipv in Phase Plant....

overigens heb ik Ultimate, dan is ie €16,20.... geen geld...

de premium modules voegen zeker veel toe, vooral Convolver, Shapertable en Filtertable.

Carve EQ/Slice EQ kun je nog 2e hands vinden, voor een tientje per stuk, als je goed zoekt.

och ja, Multipass in Phaseplant...... sja mooi spul....

de premium modules voegen zeker veel toe, vooral Convolver, Shapertable en Filtertable.
Ik zie dat ik maar 1 premium snap-in heb, ik had er wel 3 gekocht van een voucher maar 2 daarvan werden daarna opeens gratis, eigenlijk is dat wel een rare gang van zaken geweest, als iemand al die snap-ins heeft verzamelt en een groot deel wordt opeens gratis is eigenlijk niet zo leuk.

Ik lees wat het ding allemaal kan en leek me een tof idee.
Maar dan hoor ik wat eruit komt.
Klinkt nergens naar.
Akelige stepping, clicks en FFT noise.
Gewoon een wavetable synth met een normaal filter klinkt voor mij veel beter.

ja dat viel mij ook al op, denk vooral geschikt voor industrial techno of psy trance of zo

Dat is dus met veel van hun plugins, het is niet echt duidelijk hoe je er toffe resultaten mee behaalt. Je bent me dan ook net voor @vink. Das Glitch laat op YouTube wel zien welke fantastische geluiden en effecten je er uit kunt halen. Kilohearts zelf lukt dat niet.

Ah dus toch niet uniek.

Over die stepping, clicks en FFT noise... dat is wel te voorkomen wellicht bij wat subtieler gebruik lijkt me, er is ook nog een setting voor zoals Glitch hierboven in de video laat zien als hij een wavetable tekent. Weet niet of die setting ook werkt met bestaande wavetables. Ik ga er maar eens voor zitten binnenkort.

Back