Oh dat wist ik niet. Inderdaad op google gekeken. Ze bestaan ook met midi, maar blijkbaar hebben ze het niet allemaal. De OM-36 en OM-84 hebben geen midi out. De rest naar het schijnt wel.
Zo te zien moet ik zelf nog helemaal bedenken in welke volgorde ik die akkoorden moet spelen?!?
wtf.... ik ben toch geen Beethoven man! niet te geloven wat een pretentieuze rommel... 0 sterren.
Dat is juist het leuke van dat ding. Je komt zo op ongewone akkoordwisselingen. Als ze dat ook nog moeten voorkauwen, kun je beter een andere hobby zoeken.
Hm, 35 euro heb ik er voor over. 3x proberen en dan gaat -ie in de kast. Van m'n Isla Kordbot heb ik meer plezier. Maar dat mag niet van de internetpolitie.
Het idee is leuk, maar ik vind voicings dan wel een probleem; zo'n ding bepaalt dan voor je welke omkering van een akkoord je hoort. Voor die 90% hier die niet weer wat omkeringen zijn, een A mineur bijvoorbeeld bestaat uit de noten A, C en E. Maar die kan je dus op 3 manieren spelen:
A-C-E
C-E-A
E-A-C
Als je dan op zo'n Am-toetsje drukt op deze napkeychord weet je nooit welke omkering je hoort, mss speelt dat ding wel A-C-E terwijl ik daar E-A-C wil. Dan zijn de rapen gaar; de spreekwoordelijke rapen dan, niet de echte rapen.
Hm, 35 euro heb ik er voor over. 3x proberen en dan gaat -ie in de kast. Van m'n Isla Kordbot heb ik meer plezier. Maar dat mag niet van de internetpolitie.
Ziet er leuk uit, misschien wil ik er wel eentje. Maar ik ga voor die €50 prijsverschil niet de Kickstarter gok nemen, wacht wel tot 'ie uitkomt en/of leuk tweedehands voorbij komt.
Ik vind het een hopeloos en waardeloos idee en veel te scherp geprijst.
Tuurlijk is het leuk om de akkoorden af te gaan en progressies te maken.
Maar good idd voicings, maar ook suspended ed.... een hoop mist dus eigenlijk is het een zwaar gehandicapte omnichord.
Voor 5 euro vind je zo een plugin die dat doet.
Gebruik je Ableton? er zijn letterlijk 500 device die je kunnen helpen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.