Rustige jam MC-707

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Meer met samples, meer met samples.
Ik heb de YC61 gesampled (want ik wilde graag de Felt piano ook gebruiken).
Maar het afspelen was nog geen eenvoudig klusje. Wat ik ook probeerde, als ik de clip met de sample 'te vroeg' startte, hoorde je hem 2x.
Na wat rondvragen bleek dat 'no sustain' en dan gewoon de trigger zo lang maken als de hele clip de enige optie was.
Jammer Roland.
(niets is perfect blijkbaar hahahahaha)
Verder ook een fieldrecording gebruikt en stiekem een bestaand liedje in het laatste deel verwerkt.

Dit klinkt alsof er nog steeds 3 wachtende voor me zijn, maar ik ben blij dat ik nog geen medewerker heb gesproken:P
Want het klinkt overigens echt wel heel goed :D

ga zo door! :koffie:

Super relaxed.. :) totdat de 4x4 erin kwam.. :D Ook mooi dat je nog net zo devoted bent naar de 707 als in het begin, een apparaat zo uitdiepen en workarounds vinden.. respect. :halleluja

Dit klinkt alsof er nog steeds 3 wachtende voor me zijn, maar ik ben blij dat ik nog geen medewerker heb gesproken:P
Want het klinkt overigens echt wel heel goed :D

ga zo door! :koffie:
Thnx!
Weer een keer wat anders.

"It works" :)
Bedankt Jan!

Super relaxed.. :) totdat de 4x4 erin kwam.. :D Ook mooi dat je nog net zo devoted bent naar de 707 als in het begin, een apparaat zo uitdiepen en workarounds vinden.. respect. :halleluja
Ja klopt, die 4x4 was een zaterdagmiddag ding.
Ik was aan het pielen met die opbouw en selecteerde 'per ongeluk' een 4x4 clip waarmee ik ooit begonnen was (als metronoom).
En toen was ik los, want zo spelen we hem met de band ook :)

Ik denk dat dat de enige manier is. Elk apparaat heeft z'n beperkingen.
Deze vond ik niet fijn, maar goed, als het eenmaal loopt, dan is het te doen.

Hahaha now worries. Is maar mijn smaak. Als jij het tof vind gewoon doen toch?
Helemaal mee eens, maar aangezien ik hier van moet leven, moet ik me aanpassen aan wat m'n publiek wil horen.
Oh wacht, het is hobby, ik kan doen en laten wat ik wil.
Joehoeeeeeeee!

(maar ik ga me de volgende keer dat ik een relaxte jam maak toch in proberen te houden, want dat is een uitdaging voor mij en af en toe is het goed om die aan te gaan)

Heel nice. Ben het wel eens met de feedback over de beat, met als twist dat ik denk dat een beat wel kan werken hierbij, maar dan in een andere vorm. Minder click en hoge tonen in de kick, of met samples van akoestische drums, 1/2 time breakbeat, meer groove o.i.d. Het werkt wel goed voor de dynamiek in het geheel, ook juist als de beat verdwijnt gebeurt er iets moois. Het valt ook gewoon op dat je veel zorg hebt besteed aan harmonie/melodie/klankkleur en totaal niet aan de drums. Ok sorry veel te lang verhaal xD

Heel nice. Ben het wel eens met de feedback over de beat, met als twist dat ik denk dat een beat wel kan werken hierbij, maar dan in een andere vorm. Minder click en hoge tonen in de kick, of met samples van akoestische drums, 1/2 time breakbeat, meer groove o.i.d. Het werkt wel goed voor de dynamiek in het geheel, ook juist als de beat verdwijnt gebeurt er iets moois. Het valt ook gewoon op dat je veel zorg hebt besteed aan harmonie/melodie/klankkleur en totaal niet aan de drums. Ok sorry veel te lang verhaal xD
Nee joh, fijn om te lezen. En klopt, die drums was een spontane actie. Heel weinig tijd aan besteed verder.
Ik neem het ter harte en kijk wat ik er mee kan in mijn workflow.

Back