Goede tutorial voor MPC Key 61

renepela

Ouwe rot
Sinds een paar dagen heb ik een Akai MPC Key 61 in mijn bezit. Ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik het nogal een ingewikkeld en totaal niet intuïtief apparaat vind. Ligt denk ik aan mij. Weet iemand een link naar een goede tutorial of een goede youtube serie die alles stap voor stap uitlegt voor een totale beginner?
Ik heb firmware 3.4 geïnstalleerd,maar dat had ik wellicht beter niet kunnen doen, omdat eventuele tutorials waarschijnlijk over versie 2.x gaan. Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen met een stap voor stap tutorial. Hoofd reden om hem aan te schaffen is vooral de sampling overigens.

Ik kan je de MPC bible van harte aanbevelen, maar inderdaad, die gaat over versie 2.

The MPC Bible - Tutorials For All Modern Standalone MPCs (MPC 2 Edition)

Je gevoel dat hij niet intuïtief is was ook mijn eerste gevoel, maar ik moet zeggen dat dat gevoel snel verdween naarmate ik me er meer in verdiepte.
Ik heb mijn Keu 37 nog niet zo lang en er is echt veel dat ik nog niet weet, maar ik kan er intussen toch aardig mee uit de voeten.

Overigens kun je volgens mij vrij gemakkelijk een vorig OS terugzetten op de MPC.
Ik begreep dat er een MPC bible in de maak is voor versie 3, maar die zou je dan weer opnieuw moeten betalen.
Misschien niet onbelangrijk in de overweging.

Er word op dit moment gewerkt aan de MPC Bible 3.
Deze komt uit zodra de beta 3 een RC/PR versie wordt.
Mensen die nu reeds in het bezit zijn van de MPC Bible 2
krijgen korting op de aanschaf van de MPC Bible 3.
Aldus Andy Avgousti de auteur en uitgever van dit meesterwerk.

Als je MPC Bible 2 vóór vier december 2024 aanschaft en de code blackfriday
gebruikt krijg je 40% korting waardoor hij €23.99 i.p.v €39.99 kost.

Laatst gewijzigd:
Ik heb zojuist de mpc bible maar aangeschaft. Bedankt voor de black friday kortingcode.

Als je snel bent kun je de AIR multibandfilter nog gratis downloaden.
Deze plugin kopen en de volgende code invoeren MULTIBAND2024.
Moet je wel nu meteen doen.

Bedankt voor de tip, maar ik had hem zaterdag al gezien en gratis gedownload.

Kijk ook eens op YT naar het kanaal van TubeDigga. Daar heb ik heel veel van geleerd.

En voorts heb ik de manual van MPC 2.x volledig afgedrukt en doorgenomen. Dat helpt ook veel.

MPC 3.0 werkt handiger en intuïtiever maar is op dit moment nog in beta. Ik had deze geïnstalleerd maar ben terug gedowngrade omwille van een instabiele werking.

Back