In de praktijk zitten er nog wel wat onvolkomenheden in. En dan ben ik maar net begonnen
Zo kan je de aangemaakte "Group" voor een sound bank niet wissen. De functie is er, maar hij doet het niet. (windows 10)
Hierdoor kan je dus niet gemakkelijk je bibliotheek opruimen.
Of ja, je kunt wel de hele bibliotheek wissen en dan opnieuw beginnen. En dat hebben we nog niet geprobeerd.
Voor zover ik zie, is er, ook op file niveau geen "user" map waar je de group-map/file zo kan wissen. Lijkt één grote file te zijn......?
Verder ondersteund de sample import niet alle formaten die de hardware wel ondersteund en zijn daardoor de door mijzelf ooit gemaakte sample banks en die van tenminste sommige 3e partijen niet in te lezen.
Het gaat om sample sets in het "mid" formaat. En banks met samples in het Korg KSF formaat onder de motorkap. (die van me zelf)
Je kunt ook nog geen samples lezen van de hardware (dat kon vroeger ook niet?) Maar als dit opgelost is kan er misschien meer.
Er zijn best wel veel sound banks te koop en dat maakt het al snel duur, en kijk dus uit met sounds met sample banks. Als die niet werken heb je dus niets. (Azimuth, Astrolabe, Arctic. wel in de hardware)
Gelukkig heb ik al best wat uit het verleden.
Belangrijkste nadeel van Blofeld in het algemeen zijn de grote volume verschillen tussen de patches en dat is ook in de vst zo.
Met losse tracks werken is dus aan te raden.