The Madness

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Dit soort tracks begin ik altijd met een kick waar vervolgens de rest om heen word gebouwd. Kick is een sample die door Kick3 is gehaald + een lading aan effecten. Sta open voor een ongezouten mening, maar beter nog als je duidelijke punten van feedback over de mix kan geven :)

Super track man, wat een opbouw, wat een vette sound. Het enige wat ik minder vond, en dat heb ik op SC ook gezegd: outro is redelijk abrupt.
Mooi voor de rest. Super!

Gloomy

De riser tussen 0:30 en 1:00 is een beetje schel.
De kick mag van mij nog wel wat harder klappen; voluem iets luider (1dB ofzo) en randje hoog eraan of de click wat harder maken (of heel subtiel een extra click layererbij). Of misschien wat parallelle compressie erbij ook.
Die snerpende lead sound is echt geweldig!
Tempo van de track is wel aan de lage kant, het voelt alsof hij nu een beetje inhoudt.
Op 3:30 had ik nog wel een keertje die lead willen horen, eventueel met een extra laagje erop, om dan op 04:00 te beginnen met de afbouw.
Afbouw is wat mij betreft niet te abrupt. Lekker compacte track. Half minuutje ervoor of erna voor DJ intro en outtro is nog wel aan te raden.
Wat verder opvalt is dat de mid bass lekker breed is. Goed gemixt hoor. Ook de ducking is precies goed naar mijn smaak dit keer.

Super track man, wat een opbouw, wat een vette sound. Het enige wat ik minder vond, en dat heb ik op SC ook gezegd: outro is redelijk abrupt.
Mooi voor de rest. Super!

Gloomy
Thanks Gloomy! Het abrupte outro is goed om de volgende plaat er in te gooien.

De riser tussen 0:30 en 1:00 is een beetje schel.
De kick mag van mij nog wel wat harder klappen; voluem iets luider (1dB ofzo) en randje hoog eraan of de click wat harder maken (of heel subtiel een extra click layererbij). Of misschien wat parallelle compressie erbij ook. Tempo van de track is wel aan de lage kant, het voelt alsof hij nu een beetje inhoudt.
Ik heb goed na je zitten luisteren en probeer je tips zoveel mogelijk toe te passen. Het zij niet altijd direct in de track waar je feedback op geeft, maar word wel meegenomen. Bedankt daarvoor. Over het tempo, had hem even op 132 geprobeerd, dat was te snel, maar denk 128 is net een tikje te langzaam. Denk dat 130 prima is, zal ik ook direct de kick aanpassen + de riser.

Klinkt heel dik! :okdan:
Vind het een prima tempo voor dit soort muziek.
Thanks Bahamut 🙏🏽

Back