Jazeker, ik ben gezwicht voor m’n GAS. Ik heb ‘m een paar maanden en ben er inmiddels de basis voor een track mee aan het maken (yay song mode

)
Ik vind ‘m echt supertof. De belangrijkste reden is de sound: een heel duidelijk eigen karakter - vies, experimenteel, digitaal - en dat is een plus of een min, afhankelijk van je persoonlijke smaak. Ik ben er verliefd op, maar als de sound van de demo’s je niet aanspreekt zou ik ‘m absoluut links laten liggen. Voor mij is ‘t iig een geweldige aanvulling op wat ik al heb: 909, Behringer RD-8, Model:Cycles. Van tevoren was ik bang voor te veel overlap met die laatste, maar in de praktijk vind ik ze elkaar juist heel mooi aanvullen – tenslotte ook heel andere vormen van synthese.
Verder is het een verrassend klein apparaatje. Dankzij de batterijen heb ik ‘m al een aantal keer meegenomen in de trein en dan voelt een rit van drie kwartier opeens véél te kort
Op het gebruiksgemak is m.i. nog wel wat aan te merken. Hij heeft behoorlijk wat functies en niet alles voelt voor mij even logisch. Ook erg jammer dat ‘ie voor zover ik kan zien geen autosave-functies heeft: als je niet je pattern opslaat, ben je ‘m kwijt zodra je een ander pattern laadt. En als je er wel aan denkt, maar voor het afsluiten vergeet je project op te slaan, ben je ‘m alsnog kwijt. Dat had wat gebruiksvriendelijker gekund, denk ik.
Maar goed, over het algemeen ben ik gewoon heel blij: als ik ‘m morgen per ongeluk kapot laat vallen, koop ik ‘m direct opnieuw.