Sonicware CyDrums

Sonicware presenteert een 8 part drumcomputer met Wavetable x Velocity & Pressure Modulation (64 wavetables, 256 waveforms)
128-step sequencer en 22 'sound structures' die zijn toegespitst op de diverse drumklanken.

Meer informatie: Sonicware

sonicware-cydrums-drum-machine.jpg

Ik vind het qua synthese best interessant, maar klankmatig voel ik er weinig bij.
De interface spreekt mij ook niet direct aan en het geheel doet wat priegelig aan.

Ik vind ‘m eigenlijk wel heel leuk klinken. In mijn setup misschien wat te veel overlap met m’n model:cycles, al klinkt die wat ‘klinischer’.

Als de CyDrums een song mode of als je de patterns via program changes aan elkaar kunt lussen, begin ik toch wat GAS voor deze te krijgen.

leuk concept wederom, nu nog een overloper designer van Teenage Engineering naar sonicware voor 25% mooier design.

Is dit een soort groovebox achtig ding en wat zijn de kosten van dit moois.

Zoveel? Dit is toch een vrij goedkoop merk meestal?

-edit- oh, toch fors idd ... preorder iets minder dan €500
1736166835614.png

Alleen nog een zonnecel er bij, dan is het net een rekenmachine uit de jaren 90. Een grote, dat wel.

Idee leuk, design niet. Erg duur ook.

Klinkt wel een beetje naar Microtonic :)

honderde geluiden die je allemaal kan tweeken ,dat is als door de bomen het bos niet meer zien

Heeft iemand deze ooit gekocht? Ik hoor graag jullie mening. Vind hem zelf heel leuk maar beetje te duur voor wat het is.

Jazeker, ik ben gezwicht voor m’n GAS. Ik heb ‘m een paar maanden en ben er inmiddels de basis voor een track mee aan het maken (yay song mode 😎)

Ik vind ‘m echt supertof. De belangrijkste reden is de sound: een heel duidelijk eigen karakter - vies, experimenteel, digitaal - en dat is een plus of een min, afhankelijk van je persoonlijke smaak. Ik ben er verliefd op, maar als de sound van de demo’s je niet aanspreekt zou ik ‘m absoluut links laten liggen. Voor mij is ‘t iig een geweldige aanvulling op wat ik al heb: 909, Behringer RD-8, Model:Cycles. Van tevoren was ik bang voor te veel overlap met die laatste, maar in de praktijk vind ik ze elkaar juist heel mooi aanvullen – tenslotte ook heel andere vormen van synthese.

Verder is het een verrassend klein apparaatje. Dankzij de batterijen heb ik ‘m al een aantal keer meegenomen in de trein en dan voelt een rit van drie kwartier opeens véél te kort :D

Op het gebruiksgemak is m.i. nog wel wat aan te merken. Hij heeft behoorlijk wat functies en niet alles voelt voor mij even logisch. Ook erg jammer dat ‘ie voor zover ik kan zien geen autosave-functies heeft: als je niet je pattern opslaat, ben je ‘m kwijt zodra je een ander pattern laadt. En als je er wel aan denkt, maar voor het afsluiten vergeet je project op te slaan, ben je ‘m alsnog kwijt. Dat had wat gebruiksvriendelijker gekund, denk ik.

Maar goed, over het algemeen ben ik gewoon heel blij: als ik ‘m morgen per ongeluk kapot laat vallen, koop ik ‘m direct opnieuw.

Jazeker, ik ben gezwicht voor m’n GAS. Ik heb ‘m een paar maanden en ben er inmiddels de basis voor een track mee aan het maken (yay song mode 😎)

Ik vind ‘m echt supertof. De belangrijkste reden is de sound: een heel duidelijk eigen karakter - vies, experimenteel, digitaal - en dat is een plus of een min, afhankelijk van je persoonlijke smaak. Ik ben er verliefd op, maar als de sound van de demo’s je niet aanspreekt zou ik ‘m absoluut links laten liggen. Voor mij is ‘t iig een geweldige aanvulling op wat ik al heb: 909, Behringer RD-8, Model:Cycles. Van tevoren was ik bang voor te veel overlap met die laatste, maar in de praktijk vind ik ze elkaar juist heel mooi aanvullen – tenslotte ook heel andere vormen van synthese.

Verder is het een verrassend klein apparaatje. Dankzij de batterijen heb ik ‘m al een aantal keer meegenomen in de trein en dan voelt een rit van drie kwartier opeens véél te kort :D

Op het gebruiksgemak is m.i. nog wel wat aan te merken. Hij heeft behoorlijk wat functies en niet alles voelt voor mij even logisch. Ook erg jammer dat ‘ie voor zover ik kan zien geen autosave-functies heeft: als je niet je pattern opslaat, ben je ‘m kwijt zodra je een ander pattern laadt. En als je er wel aan denkt, maar voor het afsluiten vergeet je project op te slaan, ben je ‘m alsnog kwijt. Dat had wat gebruiksvriendelijker gekund, denk ik.

Maar goed, over het algemeen ben ik gewoon heel blij: als ik ‘m morgen per ongeluk kapot laat vallen, koop ik ‘m direct opnieuw.
Bedankt voor je review :) Ja ik ben helemaal weg van de sounds uit de demo's :D
Wordt hij geleverd met een stroomadapter?
En hoe is de bouw-kwaliteit?
Ow en hoe groot is hij dan ongeveer ?
128 patterns per project, maar hoeveel projecten kan je opslaan? Edit, het werkt met SD kaart blijkbaar :)
Heeft hij echt micro-usb aansluiting in 2025 ?

Laatst gewijzigd:
Wordt geleverd met stroomadapter ja. Bouwkwaliteit is voor zover ik kan beoordelen prima, dacht heel even dat het schermpje al krassen had maar dat was de screen protector die er heel sneaky op zat :D

Aantal projecten weet ik even niet uit m’n hoofd maar is volgens mij makkelijk op te zoeken. Voor het formaat: zie ‘m op de foto naast de muis van m’n computer.

Attachments

• IMG_7845.jpeg
    IMG_7845.jpeg
    141,4 KB · Bekeken: 75
Ik krijg em echt niet uit mijn hoofd...wou em niet kopen maar heb ondertussen ook deze helemaal gekeken en nu wil ik em toch:

Is deze link de juiste? Hier lijkt het alsof ik hem kan kopen voor 358 EUR en gratis shipping:

En hoeveel import tax kan daar dan nog bijkomen?

Laatst gewijzigd:
Ik vind hem ook interessant, jammer dat de build qualtity wat poor is. (gok ik)

Back