Wat te doen met een Casio SZ-1?

tjeu

Nieuwkomer
Hallo,

Een aantal jaar geleden heb ik uit nieuwsgierigheid een Casio SZ-1 gekocht, ik weet niet eens meer waar :-(. Hij heeft in al die jaren misschien maar 3 keer aangestaan.
Nu ben ik geen verzamelaar dus daar heb ik hem niet voor nodig. Om te sequencen zijn er veel plezieriger apparaten. Dus wat is wijsheid? Iemand anders er een plezier mee doen?
Toch maar bewaren, ik ben er niet uit, dus meningen en adviezen zijn welkom. En als iemand er heel gelukkig van wordt laat ook even horen.Wil deze in ieder geval niet via MP verkopen.

Zoals je aanvoelt zelf, het is je ding niet. Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat er veel vraag naar komt (dus waarde) - ik zou m op ebay zetten per bod. Dan zie je of er interesse is en kan je nog beslissen of je m laat gaan voor de bieder

Zelf ben ik wel een oude MIDI `zot` De enige vraag is of dat dat ding SZ-1 nog een beetje snelheid heeft.
Heel wat apperatuur / spullen zijn ingehaald door de tijd.
Een oude Akai heb ik hier nog met een floppy (eigen format) en daar duurt het laden langer dan het muziek riedeltje zelf wat er op af te spelen is.
Pakweg één minuut.
En meer krijg ik er niet op.
Een minuut voor een minuut.
Daar ga ik niet op wachten.
Het is alleen nog te gebruiken als je er een heel appart geluid uit wil halen wat met iets anders niet kan.
Die SZ-1 is ontwikkeld in de zelfde tijd dat de snelle compressie /proccesors er nog niet waren.
Dus met midi korter laden en langer afspelen.
`T kan bijzondere geluiden opleveren.

Back