Welke tuner voor eurorack?

Pojo_del_Klojo

Ouwe rot
Nu ben ik bezig met Syntorial en heb geleerd om te werken met 2 detuned vco's . Bijvoorbeeld vco A - 3 cents dan vco B +3 cents. Nu gebruik ik disting 4 om te stemmen, maar voor exacte detuning is deze niet handig, daar deze niet aangeeft hoeveel ik onder of boven een bepaalde toon zit. Hoe doen je jullie het "tunen" (stemmen)?

Ik gebruikt Plaits en een buffered multiple.
Plaits quantized de cv dus die is dan goed. En de analoge VCO tune ik dan op gehoor met Plaits als referentie.
Geleerd door gitaar stemmen. Detuning ook op gehoor. Als het lekker klinkt is het goed.
Ik heb ook een Norand Morphos die is analoog en heeft ook CV quantizing.
Super handig geen tuner nodig.
Je zit alleen wel vast aan standaard 440 tuning.

Doe Kort NTS 2 Scope en Tuner en betaalbaar.
Die Mordax lijkt me geweldig maar teveel HP en £££ voor wat het doet.
Om waveforms te bekijken blijft analoge scope toch het lekkerst.

Ik koos voor de Dave Jones o'tools plus omdat die indertijd een stuk goedkoper was dan de Mordax.
Minder uitgebreid, maar doet wat ik ervan verwacht.
Ik was overigens primair op zoek naar een scoop, dus de tuner was meer een bonus.

Voor het geld vind ik de Korg NTS-2 een no-brainer.
Vier kanalen en je zit niet vast aan je modular.
Omdat hij wat fragiel oogt heb ik er wel een losse case bij gekocht.

Die Dave Jones o'tools is ook niet goedkoop zeg..
Zit even te kijken maar kan voor mn Allen synthesis Europi geen Tuner script vinden. Wil iemand dat even maken? :D

ik gebruik de app van peterson: iStroboSoft
ook heb ik de hardware versie vs1
heel nauwkeurig , zeer tevreden over beiden. gebruik ze ook voor callibreren .

Ook een gebruiker van de Korg NTs-2 en het ding doet wat het moet doen (o.a. tuner). In het begin gebruikte ik deze weinig, maar nu is deze meer en meer onmisbaar.

Ik koos voor de Dave Jones o'tools plus omdat die indertijd een stuk goedkoper was dan de Mordax.
Minder uitgebreid, maar doet wat ik ervan verwacht.
Ik was overigens primair op zoek naar een scoop, dus de tuner was meer een bonus.

Ik ben ook voor die O’Tools gegaan vanwege prijs en HP. Desondanks nog steeds duur voor wat ‘ie kan en hoe het er uitziet, maar ja hoe groot is de markt voor zo’n ding ook, in vergelijking met die DSO scopes voir andere hobbyisten (heb er ook eentje aan het bananenrack)

Ik ben ook voor die O’Tools gegaan vanwege prijs en HP. Desondanks nog steeds duur voor wat ‘ie kan en hoe het er uitziet, maar ja hoe groot is de markt voor zo’n ding ook, in vergelijking met die DSO scopes voir andere hobbyisten (heb er ook eentje aan het bananenrack)

Als de NTS-2 er was geweest had ik het niet gedaan, maar toegegeven o'tools is ook wel 'eye candy'.
Ik had het er toen voor over en dan kijk ik ook niet meer terug.

Overigens is er voor de NTS-2 ook een frame voor Eurorack.
Die is van dezelfde fabrikant als waar ik de case van heb.
Of het echt praktisch is kun je je afvragen.

frame

Om in je modular te tunen is Vaski Embedded "Lights" ook een optie, na het tunen kan je schakelen naar 1 van de vele andere functies.

Back