My Mind - Breakbeat

DJ41

Lid sinds 1834
Ik maak normaal Hardcore, maar ik heb eens een ander uitstapje gedaan. Moet nog het een en ander aan gebeuren (vooral het afmixen) , maar ik denk ik deel hem alvast voor wat feedback.

Attachments

• my mind.mp3
    9,2 MB
Ik kan mijn originele post niet editen? Ik heb een nieuwe versie en wil de bovenstaande vervangen. Iemand een idee hoe ik dat kan doen?

Attachments

• my mind uitmix2.mp3
    10 MB
Je kan een post maar voor een beperkte tijd aanpassen, volgens mij (geen idee hoe lang). Als die optie niet meer bij het bericht staat, kan het in ieder geval niet. :)

Er kan nog wel wat verbeterd worden aan de mix. Eigenlijk zit zo ongeveer alles elkaar in de weg. Begin qua mix eens opnieuw met de kick en de bas (is die er?). Er kan volgens mij best wat sublaag weg uit de kick. Verder kunnen kick en bas allebei een stuk harder dan nu, en laat ze lekker met wat (sidechain)compressie samensmelten. Dan de rest van de geluiden toevoegen en die met eq cutten voor de frequenties die je toch niet hoort. En ik zou die geluiden (ook hats en percussie bijvoorbeeld) wat meer spreiden over het stereobeeld d.m.v. (auto)panning.

Ik heb geluisterd, maar deze track, Breakbeat, is niet echt mijn ding. Ik kon er niet helemaal in komen en heb uiteindelijk moeten afhaken. Hopelijk vinden anderen het wel tof! Succes met het afmixen! Gloomy :)

Je kan een post maar voor een beperkte tijd aanpassen, volgens mij (geen idee hoe lang). Als die optie niet meer bij het bericht staat, kan het in ieder geval niet. :)

Er kan nog wel wat verbeterd worden aan de mix. Eigenlijk zit zo ongeveer alles elkaar in de weg. Begin qua mix eens opnieuw met de kick en de bas (is die er?). Er kan volgens mij best wat sublaag weg uit de kick. Verder kunnen kick en bas allebei een stuk harder dan nu, en laat ze lekker met wat (sidechain)compressie samensmelten. Dan de rest van de geluiden toevoegen en die met eq cutten voor de frequenties die je toch niet hoort. En ik zou die geluiden (ook hats en percussie bijvoorbeeld) wat meer spreiden over het stereobeeld d.m.v. (auto)panning.
Ik heb van alle synths een low en high cut gedaan van de allerlaagste en hoogste frequenties. De bass en kick zijn (veel) harder met meer side chain compressie. Ik heb autopanning op de breakbeat geplaatst, Op de losse hi-hats verzoop het helaas. Dus dat heb ik maar zo gelaten. Hopelijk is het nu niet juist weer teveel kick & bass

Attachments

• my mind bass harder.mp3
    10 MB
Lekkere elementen.
Ik vind hem zelf iets aan de drukke kant met teveel tegelijk.
Omdat de loops (neem ik aan) muzikaal wat clashen, wordt de chaos voor mijn brein wat te groot :)
De baslijn mag van mij nog wat harder (laatste versie geluisterd) en ik zou dus echt wat minder tegelijk laten spelen.

PS, je kunt een audio file ook embedden in een post, dan hoeft hij niet in een nieuwe pagina geopend te worden (knopje 'insert' bij het upload scherm).
(vergeet wat ik upload, dat was een test)

Schermafbeelding 2025-02-21 092230.png

Lekkere elementen.
Ik vind hem zelf iets aan de drukke kant met teveel tegelijk.
Omdat de loops (neem ik aan) muzikaal wat clashen, wordt de chaos voor mijn brein wat te groot :)
De baslijn mag van mij nog wat harder (laatste versie geluisterd) en ik zou dus echt wat minder tegelijk laten spelen.

PS, je kunt een audio file ook embedden in een post, dan hoeft hij niet in een nieuwe pagina geopend te worden (knopje 'insert' bij het upload scherm).
(vergeet wat ik upload, dat was een test)
Dankjewel voor de feedback. Je hebt gelijk. Het "less is more" concept moet ik inderdaad vaker toepassen. Ik heb weer een nieuwe versie. Minder elementen tegelijk en ook een wat dingen verwijdert die niet veel toevoegden. Hopelijk is het nu wat minder duk.

Back