Yamaha SY 99

Eric Paulsen

Nieuwkomer
Hallo Allemaal
Ik ben Eric 70 jaar en 1 van de eerste in Nederland die de Yamaha SY 99 kocht voor (schrik niet) 6000,00 gulden. In de 90er jaren zat ik dag en nacht muziek te maken samen met mijn atari. Na 2000 geen toets meer aangeraakt. Na kanker met een hoop bestralingen en chemo's ben ik van plan om weer muziek te gaan maken. Stad en land bel ik af om de backup batterijen te vervangen. Dat is geen probleem, maar een usb inbouw op de plaats van de floppydrive is wel een probleem. Ik woon in Noord Groningen. Wie heeft een adres in de noordelijke provincies om mijn Yamaha SY99 om te bouwen?
Gr. Eric

Je kan ‘m altijd vragen, misschien kent hij wel iemand in de buurt. Het is geen rocket science maar het gaat om de details.

Wat is het probleem met het inbouwen van een usb drive?
Hier zie je hoe het in zijn werk gaat:
Iemand die de gesoldeerde batterijen kan vervangen, neemt het vervangen van de drive vast zo mee na die video te hebben gezien.

Inhouwen van de USB drive zou niet zo moeilijk moeten zijn. Je kan de waarschijnlijk plug and play kopen op EBay/Reverb.

Die gasten die die floppy emulators verkopen hebben vaak wel een vorm van handleiding. Mocht je er bij aanschaf toch niet uitkomen wil ik je er best mee helpen middels bijv een video gesprek / FaceTime.

Batterij zal gesoldeerd moeten worden. Als je iemand in je omgeving hebt die een beetje kan solderen is het in weze zo gepiept.

Back