Over vactrols gesproken...

1. Luchtbelletjes en epoxy is eerder een probleem bij gieten danwel laminaat..
Niet zozeer tussen het aandrukken van 2 componentjes.

2. De krimpkous lijkt me wel nodig want je hebt anders 3 componenten achter je module die licht geven en elkaar kunnen beïnvloeden 🄳 misschien wel leuk experiment

Ok, wist ik niet van cyanoacrylaatlijm, is me nooit opgevallen.
En krimpkous vanwege de mechanische stevigheid en ter afscherming van lichtbronnen (in- en uit-gaand)

`K zit net te denken of de twee manieren niet te combineren vallen als compromis.
Dus `knijpen` of juist doorlaten Dan te samen Met een inverse sturing. Dus ergens dubbel op. Samen ter gelijkertijd.
Met twee LDR`s en ook met twee LEDS.
Die zou de nadelen voor de een of voor de ander voor een groot gedeelte kunnen opheffen. De nadelen van de vertraging dus.
Het maakt het wat gecompliceerder. Maar de manier van regelen kan behoorlijk vervormingsvrij.
Gratis idee voor wie er mee weg loopt.

Laatst gewijzigd:
4CFC925C-0A6A-4A2B-81F7-600F669077EF.jpeg
Iets dergelijks kan met de optofet wel gedaan worden omdat ze (redelijk) nauwkeurig aan elkaar gelijk zijn.
Met zelfgemaakte vactrols gaat dit niet lukken omdat deze heel verschillend van elkaar zullen blijken te zijn zoals eerder opgemerkt.
Leds van een vactrol geinverteerd aansturen zoals hierboven door @jserle aangegeven gaat niet lukken door het niet lineaire gedrag van de leds, iets wat in dit schemaatje gecompenseerd wordt, tevens is deze opzet veel sneller als een vactrol.

Ik vrees dat ik hier iets heb gemist.
wrom zou je plaksel op een weerstandje doen?
Je wil toch de foto resitors (LDR) aan de led plakken?
Dt zou ik met hotglue proberen. Aan de zijkant van de LDR

Bekijk bijlage 3859477
Iets dergelijks kan met de optofet wel gedaan worden omdat ze (redelijk) nauwkeurig aan elkaar gelijk zijn.
Met zelfgemaakte vactrols gaat dit niet lukken omdat deze heel verschillend van elkaar zullen blijken te zijn zoals eerder opgemerkt.
Leds van een vactrol geinverteerd aansturen zoals hierboven door @jserle aangegeven gaat niet lukken door het niet lineaire gedrag van de leds, iets wat in dit schemaatje gecompenseerd wordt, tevens is deze opzet veel sneller als een vactrol.
`K ga het ook niet proberen.

Onder het mom van mij elekrobetisme en educatie zat ik naar het volgende te kijken. Is dit de moeite om eens te bekijken?

IMG_6545.png
IMG_6544.jpeg

Hoe gaat je project @coinoperator ?

Onder het mom van mij elekrobetisme en educatie zat ik naar het volgende te kijken. Is dit de moeite om eens te bekijken?

Hoe gaat je project @coinoperator ?
Vandaag de lijm binnengekregen.

over die optocouplers...
veel van dat spul heb ik gewoon zelf op voorraad,

De geboorte van een vactrol :D
De soldeerverbinding is ff tijdelijk om de boel op zijn plek te houden, straks maak ik dat netter en loopt het op 1 draadje uit maar dat kan pas na uitharden vd lijm.
En dat is morgen pas omdat mijn werkplaats best fris is.
wordt vervolgd.

1000035450.jpg

hoogfrequente-digitale-regelbare-draaggolf Puls-wijde-modulatie.
We krijgen hier ook een Thoriumcentrale in de Achterhoek hoorde ik. :D
Das drommels mooi, MEER STROOM = MEER SYNTH's

Edit
En natuurlijk meer stromiciteit veur d'n koelkast dus MEER KOUD BIER:dubbel:

Laatst gewijzigd:
Ik begrijp t nog niet helemaal, en snap t vlakken van leds wel, maar is een heldere witte led met platte kop (fabrieks af) niet gelijk klaar dan? Of te helder ? Groet
IMG_8312.jpeg

Back