Over vactrols gesproken...

Daarnaast kun je afvragen of de middelste pin wel door en door hoeft aangezien zover ik het begrijp het keramiek de weerstand is.
Nee, het keramiek is de drager, het actieve materiaal is cadmiumsulfide, een zeer giftig goedje waar je zeker niet in moet gaan boren!

Ik heb het verkeerd gezien, keramiek leek me al erg weerstandig.

Vraag me nu wel af wat überhaupt de weerstand op de middelste pin zou moeten zijn van een 3 pins ldr. Is dat 50%?

Laatst gewijzigd:
Die middelste pin (wiper) ldr kant komt af en toe nog in me op wat er mee zou kunnen..

Stel je maakt een breakout van 2hp met 3 pnp transistors(ivm de 3 vactrols)… die koppel je cv gestuurd aan een simpele microcontroller om de weerstand te switchen is dat iets wat zou kunnen werken?

Laatst gewijzigd:
Echt, ik snap die hele vactrol obsessie niet, heel oude achterhaalde techniek! Ruisend en traag!
Voor vrijwel alle toepassingen zijn betere systemen beschikbaar in de vorm van analoge optische scheiding, analoge en digitale multiplexers, digitaal programmeerbare potmeters/weerstanden, analoog en digitaal programmeerbare versterkers, etc.

Ja, het is duur als je modules koopt wel, mijn modules kosten per module pakweg 15€ omdat ik ze zelf ontwerp en in elkaar zet, en het kopen van de componenten bij Alie helpt ook wel...
En ik probeer juist moderne componenten te gebruiken.

@Grumble ik snaps soms opsessieve reacties niet.

We spelen in dit geval met wat we in huis hebben. En weer wat leren in mijn geval.

Toen vacrols uit de handel moesten was er een discussie, nu hebben we een wat minder gangbaar model.
Verder zijn de meeste gewoon op de hoogte dat Lowpass gate developpers top resultaten krijgen zonder vactrols.

Deel eens een leuke eurorack module van jou ofzo, iets positiefs

Laatst gewijzigd:
Ik kijk graag naar Hagiwo

Maar als jij een draad of yt hebt ga ik die ook wel bekijken.

Intussen in de Achterhoek.
vactor2s.jpg

moet die geen krimpkousje hebben?
Eerst eens kijken wat ie doet.
Evt lichtdicht maken doe ik, als ik het al doe*, met een sprietsje zwarte verf.

*waarom eigenlijk, beetje disco binnenin en de hoeveelheid strooilicht zal te weinig zijn voor interferentie
en zo niet, god betert wat voor nieuw effect ik dan heb uitgevonden. :D

Back