Euclidische ritmes

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Zijn er ook handige en compacte standalone instrumentjes voor specifiek Euclidische ritmes? Mijn modular zit nu al zo goed als vol, en ik wil daarin ook niet verder uitbreiden. Dus zoek ik een klein handzaam apparaatje om Euclidische ritmes mee te maken.

Wie weet is er inderdaad zoiets, hoewel dan de vraag is hoe gemakkelijk verkrijgbaar als het bv. een uit de hand gelopen hobbyproject is van iemand.

Maar ik denk dat je in het geval van goed verkrijgbare instrumenten het probleem krijgt dat wat jij wil slechts een klein onderdeel is van wat zo'n apparaat nog meer kan. Daardoor complexer en duurder.

Als iemand hier een fraai uitgevoerd hobbyproject in de aanbieding heeft dat doet wat ik zoek, lijkt me dat ook leuk en wil ik daar ook een leuk bedrag voor betalen. ;-)

In een sequencer/sampler/beatbox die van alles kan ben ik niet geïnteresseerd. Dat leidt maar af van wat ik er mee wil, en kost me onnodig geld en ruimte.

Als je computer een audio uit heeft zou je eens kunnen kijken of je er audio to cv uit kunt toveren. Misschien met pure data en dat uitsturen.

Mijn geluidskaart heeft dc coupled outputs dus dat gaat hier makkelijk.

4ms pods als houder voor een module zou ook kunnen. Dan ben je in de toekomst ook vrij om modules standalone te testen zonder je huidige modular aan te passen.

Midi Amsterdam heeft ze op voorraad
Dit is een klein model

Ps ik heb er ook twee via marktplaats kunnen kopen ooit vind ze nieuw vrij duur eigenlijk

Laatst gewijzigd:
Er zijn wel software oplossingen voor de generatie van Euclidische ritmes, maar ik zit eigenlijk al te vaak achter mijn computer.

Die 4ms pods zijn wel heel verleidelijk...

Die 4ms pods zijn wel heel verleidelijk...
Hou er rekening mee dat die niet heel diep zijn, voor veel minder skiff-vriendelijke modules gaat dat niet passen. Ik vind de Doepfer mini-case een betere optie, zeker in combinatie met zelfbouw modules.

Ik denk dat die in combinatie met een of twee o_C’s wel een krachtige extra aanvulling zijn voor je setup.

Eigenlijk wil ik mijn modular helemaal niet uitbreiden. Maar euclidische ritmes vind ik wel heel interessant, dus daar wil ik nog iets voor hebben. Ook om mijzelf ermee te verzoenen dat mijn modular nu (zo goed als) klaar is. Liefst een hardware euclidisch instrumentje, maar eventueel mag software (liefst freeware) ook.

Eigenlijk wil ik mijn modular helemaal niet uitbreiden. Maar euclidische ritmes vind ik wel heel interessant, dus daar wil ik nog iets voor hebben. Ook om mijzelf ermee te verzoenen dat mijn modular nu (zo goed als) klaar is. Liefst een hardware euclidisch instrumentje, maar eventueel mag software (liefst freeware) ook.
En een half jaar later volgt de volgende module :-)

Ik zou gewoon een grotere case, of een tweede normale case nemen.

En een half jaar later volgt de volgende module :-)

Ik zou gewoon een grotere case, of een tweede normale case nemen.

Het is een voortdurende innerlijke strijd, maar meer heeft gewoon geen zin. Ik heb nog meer hobby's, en ik heb nu eigenlijk al te veel hard- en software.

Er zijn wel software oplossingen voor de generatie van Euclidische ritmes, maar ik zit eigenlijk al te vaak achter mijn computer.

Liefst een hardware euclidisch instrumentje, maar eventueel mag software (liefst freeware) ook.

Zou toch nog 'ns kijken naar een Organelle. Ja, dat zal wat stoeien worden met Pure Data op je computer als een beschikbare standaardoplossing niet helemaal aansluit op het experiment waar je aan werkt, maar het eigenlijke spelen ermee is op een stukje hardware weg van de computer.

Zo ben je flexibel, heb je maar één uitgave voor de hardware en kun je alle kanten op. Vandaag Euclidische ritmes, morgen wellicht iets anders dat je interesse heeft, geen probleem.

Ik heb hier maar 1 case actief eigenlijk en gewoon losse modules liggen, als ik zin heb in een experiment met bepaalde modules schroef ik die in. Voor mij is dat part of the fun.

Het zal er wel op uit draaien dat het een euclidische freeware plugin in een plugin host wordt. Of iets online of met Cardinal... Minder leuk dan hardware, maar simpeler aan te komen.

Ik heb deze

Zelf heb ik ooit ook dc pulsen op wav opgenomen en in de sample player van m’n drumlogue gestopt.Zo kon ik die gewoon uitsturen naar de clock in van m’n andere drumlogue. Daar kon ik dan sequencer programmeren en triggeren door de geprogrammeerde pulses. Kortom met wat gepriegel met wat je hebt lukt het soms ook.

Ps ik denk alleen even mee hè, ik doe ook maar wat

Laatst gewijzigd:
Back