Uitlaatklep

Heel leuk, heb wel de indruk dat de geluidskwaliteit van de video deze keer wat minder is?

vin dit knap altijd zo live en dan opnemen . petje af .lekkere geluiden ook hoor.
Thnx. Goed om te horen.
Het is te doen. Als mijn brein dit kan, kunnen meer breinen dit :)
De melodie lijnen / progressies etc. zijn meestal als midi clips opgenomen. Een enkele keer speel ik ze live live, maar dat hoor je dan vaak ook wel terug (geen goede toetsenist)
Nog altijd genoeg wat fout kan gaan, maar dat laat ik aan de jamsessies over die hier aan vooraf gaan.
Wat je hier hoort is qua noten / aanslagen vooraf als midi opgenomen en ik moet 'alleen nog' de juiste clips selecteren en aan de juiste knopjes draaien voor variatie en opbouw etc.
En dan kan er nog genoeg fout gaan, want dit was take 3 voordat ik tevreden was.

Ik herken dit zo goed, toen mijn vader overleed speelde ik in een djembe groep, samen met een broer van me.
In eerste instantie wilde ik thuisblijven maar op zijn aandringen ben ik toen toch gaan spelen en dat is heel goed voor me geweest.
Toen heb ik ervaren dat je écht emoties kan verwerken tijdens musiceren...
Dat was een heel bijzondere ervaring voor me.

Ik herken dit zo goed, toen mijn vader overleed speelde ik in een djembe groep, samen met een broer van me.
In eerste instantie wilde ik thuisblijven maar op zijn aandringen ben ik toen toch gaan spelen en dat is heel goed voor me geweest.
Toen heb ik ervaren dat je écht emoties kan verwerken tijdens musiceren...
Dat was een heel bijzondere ervaring voor me.
Nou echt. Muziek en emotie kunnen goed samengaan voor mij.
De tranen kwamen pas toen ik de backing track van onze pianist kreeg voor tijdens de fotoserie.
Ik moest hem echt even aan de kant zetten (reed op de snelweg toen ik hem luisterde.....)
Er komt nog wel een 'rouwverwerking' jam verwacht ik, maar eerst moest er wat anders uit.

Leuk gedaan! Lijkt me heerlijk om zo achter al je instrumenten te staan :okdan:
Thnx. Dat is het ook.
Toevallig net weer bezig.
Heel andere stijl, maar die directheid van zo'n setup werkt voor mij vaak heel inspirerend.
Ik heb in september Ableton Live Suite gekocht met een Launchkey Mk4 erbij om te kijken of dat een tweede jam omgeving kan worden, maar dat werkt nog niet echt.

Mooi organisch werk; als liefhebber van polymeters ga ik hier wel goed op. Luister je ook Meshuggah?
Thnx!
Ik mag ze graag gebruiken idd.
Technisch waren dit niet polymeters, want alle clips waren 128 steps, maar het gevoel is makkelijk na te maken door langere clips te gebruiken en de herhaling polymeter 'achtig' in te spelen.
Dan is je brein na 8 maten wel overtuigd dat het polymeters zijn en kun je weer terugvallen op de 1 zonder dat het opvalt :)
Het verspringen van de accenten is sowieso leuk om te gebruiken.

Dat heb ik vroeger wel geluisterd in een ver verleden, maar dan hebben we het over heul lang geleden.

Back