Op zoek naar draaiknoppen voor Tanzbär 1.

Gonzalist

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar vervangende draaiknoppen voor mijn MFB Tanzbär 1. Heeft iemand ervaring met het vervangen hiervan of weet iemand welke knoppen hiervoor geschikt zijn? Alle suggesties zijn welkom!

Grtz
Gonzalo

ik ken het apparaat niet en er zijn verschillende soorten knoppen zoals round shaft (vaak met schroefje) er is D-shaft...(platte kant aan een zijde van de potmeter of encoder) en er is ook flowershaft (dan heeft de bovenkant van de potmeter of encoder de vorm van een bloem of ster)
Wellicht zou een foto helpen van de binnenkant van de knop of een potmeter zonder draaiknop

Screenshot 2025-03-23 at 11.28.27.png

Ja, da's een D shaft, even de maat opnemen en van breedte/hoogte en dan bij de shop kijken.
Ik heb een paar maanden geleden knoppen op Ali besteld en in minder dan een week binnen voor nog geen 5 euro, in m'n draadje vindt je ook de shop, deze heeft heel veel soorten; Knoppen bestellen

Alleen als je boven de 150 euro bestelt betaal je invoer kosten, de BTW betaal je direct aan Thonk.
Verschil was wel toen ik bij thonk 10 knopjes bestelde ik bij het betalen op een bedrag van een kleine 25 pond kwam als ik het in enkele dagen wilde hebben.
Het kon ook met een andere besteldienst maar dan stond er 4 a 6 weken voor.
Ik bestelde bij AliExpress en was voor minder dan 5 euro klaar en in nog geen week had ik het binnen, toen werd het verstuurd vanuit Schiedam, ik denk dat ze daat een opslagplaats hebben.

Verschil was wel toen ik bij thonk 10 knopjes bestelde ik bij het betalen op een bedrag van een kleine 25 pond kwam als ik het in enkele dagen wilde hebben.
Het kon ook met een andere besteldienst maar dan stond er 4 a 6 weken voor.
Tegenwoordig betaal je 15 euro verzendkosten en ik krijg het altijd binnen een week binnen.

Tegenwoordig betaal je 15 euro verzendkosten en ik krijg het altijd binnen een week binnen.
Verschil was toen dat 10 knopjes bij Ali 0,70 cent waren en bij Thonk al gauw richting 7 a 10 euro, en dan de verzendkosten er bij en je betaalt ipv 5 bij Ali al gauw zo'n 20 euro of meer bij Thonk

knoppen bij thonk zijn idd duur maar je weet exact wat je krijgt. inklaringskosten/douane alleen boven de 150 euro (zonder btw). btw betaal je aan thonk onder 150 euro. dus, als je echt iets specifieks wilt en het moet perfect zijn, dan is het een veilige keuze waar je voor betaalt, en onder de 150 euro exact voorspelbaar.
toch bestel ik meestal bij tayda in thailand. goede kwaliteit maar niet zo'n grote keuze. er komen btw en administratiekosten bij (ook in dit geval enkel inklaringskosten boven de 150 euro zonder btw). maar voor de knoppen die ik bestel, komt het uit op de helft van thonk, alles meegerekend. ik bestel dan wel andere dingen bij om de portkosten relatief goedkoper te maken.
en dan aliexpress... staat echt vol geweldige aanbiedingen wat knoppen betreft. ik heb er al heel wat toppers gevonden die me minder kostten dan de portkosten alleen bij thonk, en die eigenlijk even snel geleverd werden, helemaal uit china...

Even ter aanvulling, kon dit niet vinden in de tekst, maar verzeker je vooraf van de hoek bij de D-shaft. In je afbeelding toon je een D-shaft 0⁰.

Back