Behringer 2-XM Synthesizer 279 Euro !!!

Behringer heeft de 2-XM Synthesizer uitgebracht, een kloon/replica van de Oberheim Two-Voice analoge Synthesizer. Hij wordt nu verzonden en is klaar voor pre-order bij Thomann.
De Behringer 2-XM beschikt over twee authentieke Oberheim SEM-klonen/replica's plus een patchmatrix in één Eurorack-module. puur analoog signaalpad gebaseerd op authentieke VCO-, VCF- en VCA-ontwerpen twee onafhankelijke stemmen voor polyfone, gesplitste of vier-oscillator unisono-geluiden 2 variabele oscillatorvormen met instelbare pulsbreedte voor inspirerende geluiden oscillator sync twee state-variabele multi-mode filters met low-pass, high-pass, band-pass en notch-modi twee speciale en volledig analoge LFO's met sinusgolfvorm vier analoge envelopgeneratoren voor uitgebreide controle van filters en versterkers ruisgenerator breidt golfvormgeneratie aanzienlijk uit uitgebreide modulatiemogelijkheden, inclusief interne en externe bronnen 2-kanaals mixersectie met niveau- en panregelaars voor intense stereogeluiden portamentofunctie toepasbaar op beide stemmen voor geweldige pitch-glijdende effecten 2 externe audio-ingangen voor het verwerken van externe geluidsbronnen speciale audio-uitgangen plus een gecombineerde stereo-uitgang voor maximale flexibiliteit patchmatrix 16-stemmige Poly Chain maakt het combineren van meerdere synthesizers mogelijk voor maximaal 32-stemmige polyfonie complete Eurorack-oplossing - hoofdmodule kan worden overgebracht naar een standaard Eurorack-behuizing 67 bedieningselementen om u directe en realtime toegang tot alle belangrijke parameters MIDI- en USB-implementatie met MIDI-kanaal- en Voice Priority-selectie Ja, je kunt het ook polychainen en er een Oberheim 8Voice (4 x 2-XM) of 16Voice (8x 2-XM) kloon van maken. Dankzij de optie om de stemmen te pannen, is het ook een stereo analoge synth met speciale stereo-uitgangen.

_Behringer-2-XM-Synthesizer-1024x576.jpeg

Misschien komt er wel een fabriek van Behringer in Duitsland als het 90% geautomatiseerd en uit ontwikkeld is.

Zou niet logisch zijn, want de invoerheffingen gelden voor Chinese producten die in de VS worden geïmporteerd. Dus dat in de VS de prijzen omhaag gaan is logisch. Maar in principe hebben we daar in de EU (nog) niets mee te maken verder.
Door die heffingen gaan in de VS de prijzen niet omlaag, maar toch omhoog? Komt in de VS gewoon ff 34 procent(het straftarief voor China) in dollars bij. tenzij Ulli nu snel een fabriek in de VS opent, want dat is wat Trump hiermee denkt te bereiken.

Er is, behalve extra centjes verdienen, geen logische reden om die verhoging ook in Europa door te voeren. Kans is zelfs groter dat prijzen hier op termijn dalen, omdat producenten als Behringer toch van hun Chinese spul afmoeten

Zou niet logisch zijn, want de invoerheffingen gelden voor Chinese producten die in de VS worden geïmporteerd. Dus dat in de VS de prijzen omloog gaan is logisch. Maar in principe hebben we daar in de EU (nog) niets mee te maken verder.

Er is, behalve extra centjes verdienen, geen logische reden om die verhoging ook in Europa door te voeren. Kans is zelfs groter dat prijzen hier op termijn dalen, omdat producenten als Behringer toch van hun Chinese spul afmoeten

Mischien wel.
De prijzen omloog al voordat de EU tarieven invoert om zijn eigen markt tegen China te beschermen?
Want die kunnen hun zooi in de US&A niet meer kwijt dus gaan ze dat hier dumpen.

En what goes up must go down :)

Mischien wel.
De prijzen omloog al voordat de EU tarieven invoert om zijn eigen markt tegen China te beschermen?
Want die kunnen hun zooi in de US&A niet meer kwijt dus gaan ze dat hier dumpen.

En what goes up must go down :)
Europa is, hier en daar een politicus daargelaten, niet zo gek als Trump om de basis van alle onderdelen en techpriducten(China) aan te pakken. Hoogstens staal en auto's, omdat China die hier echt dunpt. Maar geen electronica omdat ze dan (net als Trump nu doet) vooral hun eigen Behringers producenten treffen

Voor forum leden die deze Synth willen bestellen, waarom maken jullie er geen inkoop aktie van?

Europa is, hier en daar een politicus daargelaten, niet zo gek als Trump om de basis van alle onderdelen en techpriducten(China) aan te pakken. Hoogstens staal en auto's, omdat China die hier echt dunpt. Maar geen electronica omdat ze dan (net als Trump nu doet) vooral hun eigen Behringers producenten treffen
Die maatregel is gewoon ter bescherming van de Europese autoindustrie onder druk van de Duitsers en de Fransen.
Maar ik verwacht dat China en de EU verder geen heffingen gaan invoeren, best kans trouwens ja dat hier op termijn Behringer goedkoper wordt want in de VS zal de afzet wat teruglopen.

Ik heb hem inmiddels een week binnen en ik moet zeggen hij is wel erg lekker, ik heb ook een Nyborg 12 en een losse SEM module maar deze zit er heel dicht bij en je hebt er direct 2 !!
Gan nog een Niftykeys erbij komen en dan heb je toch echt voor minder dan 750.00 een Oberheim 2 voice !!

Attachments

• 494680942_9568592523219012_5395645670557646303_n.jpg
    494680942_9568592523219012_5395645670557646303_n.jpg
    79,3 KB · Bekeken: 166
Ik heb hem inmiddels een week binnen en ik moet zeggen hij is wel erg lekker, ik heb ook een Nyborg 12 en een losse SEM module maar deze zit er heel dicht bij en je hebt er direct 2 !!
Gan nog een Niftykeys erbij komen en dan heb je toch echt voor minder dan 750.00 een Oberheim 2 voice !!
Ja, die eurorack keyboards zijn erg leuk om makkelijk van een module een volwaardige synth te maken zonder gedoe.

Ik heb zelf een Super37 met daarin een Model D en Doepfer SEM module. Klinkt compleet fantastisch en ik vraag me af in hoeverre de Oberheim kloon anders klinkt qua oscillators of envelopes. (Natuurlijk is het 2 voice aspect of de andere UI al meerwaarde, maar ik heb het over de sound.)

Starsky Carr:

Voor wie het (niet) wil weten… ik probeer de sounds van de 2-XM uit deze video na te maken op mijn KingKorg Neo, en het is toch verrassend hoe je dicht je ze bij elkaar krijgt. Het “OB” filter uit de KingKorg klinkt sowieso goed, en komt beter in de buurt dan bijv het Moog filter.

Back