Goodbye to the people who cry tears of concrete [techno]

Tips zijn welkom! Dit was een snelle opname voor ik de studio moet gaan inpakken voor een verhuizing. Heb sporen opgenomen op de R16 en daarmee op het apparaat zelf een provisorische stereomix gemaakt. De track moest even de wereld in, want zelf hoorde ik het allemaal niet meer.

Wat me nu opvalt:

- Ik denk dat de conga's (of wat het ook zijn) te hard staan. Ook vind ik dat ze nog ergens gemute moeten worden, want ze zitten er vrijwel constant in. Verder zitten ze te veel links in het stereoveld, denk ik, beetje vermoeiend.

- De bass mag meer naar voren.

NB: De 909 drums zijn niet gemultitrackt. Klinkt wat mij betreft prima, behalve dan dat ik nog met de kick/bassverhouding moet pielen. Een klein beetje panning van de 909 hats en ride kan misschien ook geen kwaad.

Om te beginnen zou ik het geen techno noemen, maar goed, dat vind ik dan en zijn altijd lastige discussies ;). Bij mij wekt het in ieder geval een verkeerde verwachting. Wat dan wel? Beetje 90s deephouse is wat bij mij naar boven komt iig. Chicago house? ;)

Wat je zelf al over de track zegt ben ik het volledig mee eens. Het is nog wat onrustig om naar te luisteren. De vibe is superchill en daar 'snijden' die toms aan de linkerkant nogal doorheen. De kick lijkt verder af en toe wat weggedrukt te worden, maar misschien dat dat al opgelost wordt met die betere verhouding waar je het zelf al over hebt. Track met potentie in ieder geval als je het mij vraagt :)

Om te beginnen zou ik het geen techno noemen, maar goed, dat vind ik dan en zijn altijd lastige discussies ;). Bij mij wekt het in ieder geval een verkeerde verwachting. Wat dan wel? Beetje 90s deephouse is wat bij mij naar boven komt iig. Chicago house? ;)

Wat je zelf al over de track zegt ben ik het volledig mee eens. Het is nog wat onrustig om naar te luisteren. De vibe is superchill en daar 'snijden' die toms aan de linkerkant nogal doorheen. De kick lijkt verder af en toe wat weggedrukt te worden, maar misschien dat dat al opgelost wordt met die betere verhouding waar je het zelf al over hebt. Track met potentie in ieder geval als je het mij vraagt :)
Thanks! Dat onrustige heb ik wel vaker op de een of andere manier.

En met je eens hoor qua genre, het is zeker meer housey. Geen idee waar ik met m'n hoofd zat, kan het nu helaas niet meer wijzigen.

Klopt, congas zijn beetje overheersend soms en ik zou ze of variëren qua pan (per type conga is het mooiste, maar als het een loopje is, wordt dat niks), of iets meer naar het midden. .
Bas mag van mij wel wat meer.
Sws staat hij redelijk zacht overall.

Back