Moog Messenger

De Messenger levert een enorm geluid in een compact pakket en beschikt over twee oscillatoren met wavefolding-functionaliteit, een suboscillator met continu variabele golfvormen, dubbele looping ADSR-envelopes, 32 semi-gewogen full-size toetsen met aanslaggevoeligheid en aftertouch, en het legendarische Moog-ladderfilter, aangevuld met resonantiebascompensatie, meerdere filterhellingen en echte multimode-functionaliteit.

Volledige lijst met functies

• 32 semi-gewogen full-size toetsen met aanslaggevoeligheid en aftertouch voor een responsieve feel en dynamische controle
  • Twee continu variabele VCO's en unieke hybride wavefolders, sync- en FM-mogelijkheden
  • Sub-oscillator met continu variabele golfvorm voor extra basgewicht
  • White noise generator voor interessante textuur en diepte
  • Moog transistor ladderfilter met uniek pole-mixing ontwerp voor 4-polige low-pass, 2-polige low-pass, band-pass en high-pass responsen
  • Resonantiecontrole met resonantiebascompensatie (RES BASS) schakelaar om de lage tonen te behouden en te accentueren
  • Externe ingang voor filter, feedback en VCO FM van filter cutoff voor uitgebreide audioverwerking
  • Dubbele loopbare ADSR-envelopes met aanslaggevoeligheid en multi-trig
  • Variabele LFO (LFO 1) met sync, reset en onafhankelijke modulatiebus voor pulsbreedtemodulatie, dynamische wavefolding, filter FM en meer
  • Triangle-wave LFO (LFO 2) gekoppeld aan MOD-wiel en routeerbaar naar meerdere bestemmingen
  • Pitchwiel, octaaftransponering en variabele respons-gliding
  • 256 presetlocaties met 240 fabriekspresets, verdeeld over 16 gecategoriseerde banken, voor directe toegang tot professioneel ontworpen klanken en texturen (bassen, leads, pads, arps, percussie en meer)
  • Sla tot 256 sequenties op, elk met maximaal 64 stappen, en voeg probabilistisch generatief gedrag en parameterregistratie toe
  • Unieke configureerbare arpeggiator met meerdere patroonmodi en ritmische programmering
  • Hoofdtelefoonuitgang
  • Analoge klok-in/-uit, stuurspanning-in/-uit, gate-in/-uit via 6x 3,5mm-aansluitingen voor koppeling met analoge synthesizers en Eurorack
  • MIDI-IN/-UIT via 5-pins DIN of USB-C voor compatibiliteit met je favoriete DAW
  • Sustainpedaal- en expressiepedaalingangen via 2x 6,5mm-aansluitingen voor verdere controle over het geluid in performance-instellingen

moog-messenger-09.jpeg

Attachments

• moog-messenger-08.jpeg
    moog-messenger-08.jpeg
    77,7 KB · Bekeken: 234
  • moog-messenger-06.jpeg
    moog-messenger-06.jpeg
    81,7 KB · Bekeken: 166
  • moog-messenger-05.jpeg
    moog-messenger-05.jpeg
    71,7 KB · Bekeken: 161
  • moog-messenger-04.jpeg
    moog-messenger-04.jpeg
    117,4 KB · Bekeken: 164
  • moog-messenger-02.jpeg
    moog-messenger-02.jpeg
    115,2 KB · Bekeken: 161
  • moog-messenger-01.jpeg
    moog-messenger-01.jpeg
    112,3 KB · Bekeken: 176
  • moog-messenger-03.jpeg
    moog-messenger-03.jpeg
    283,4 KB · Bekeken: 174
  • moog-messenger-07.jpeg
    moog-messenger-07.jpeg
    56,6 KB · Bekeken: 240
Last edited by a moderator:
Teaser

Mijn eerste gok: een rebadged Akai MPK Mini Plus met een ladderfilter

Tweede gok: zoals de Take-5 en Teo-5 door Sequential zijn uitgebracht als betaalbaar alternatief voor de Prophet rev 4 en OB-X8, is dit een betaalbare Muse.

1746562017055.png

Laatst gewijzigd:
Okee, dus... een filmpje van mannen met oranje helmen die naar een bos gaan om daar dingen in de grond te timmeren, en dan een korenveld of zo, met kantoormedewerkers die met zwarte inkt aan het kliederen zijn. Om een synth te promoten?

Intrigerend!
Ik vraag me wel af in hoeverre hij voor mij wat toevoegt met de Moogs die ik heb.
Ik ga vooralsnog mee met @Nap zijn gok voor een betaalbare Muse.

ik heb de achterkant al gezien, midi in en uit, usb c, in out en hoofdtelefoon jack en 6 cv gate achtige connecties.

In ieder geval al een gave teaser!
Vraag mij af waarom om sommige knoppen een witte rand zit en bij sommige niet.

Stranger synths…🤪

Kwillum!

Derde gok: Een betaalbare monosynth gebaseerd op de Grandmother en/of Matriarch. Waarom? Het lettertype is in dezelfde stijl als die range en ik zie op die foto nergens indicaties die wijzen op polyfonie. Geen detune, mono, unison etc. knoppen. Of misschien is 'ie grotendeels gebaseerd op en opvolger van de onlangs beëindigde Sub 25.

doet me denken aan n bassstation 2

Eindelijk weer eens een spannend intro-filmpje.

De Sirin was “The Analog Messenger of Joy”, dus ik ben benieuwd naar de boodschap van deze.

In ben blij dat ze weer voor een strak zwart ontwerp met glimmende knopjes hebben gekozen, en dat Moog standaard een External Audio input in hun synths steekt.

Twee Osc + noise door multimode filter met 2 env en 1 LFO?

Spannend en gewaagd…. Kon mijn Bass Station 2 al, en zijn voorloper en die zijn voorloper.

Hopelijk wordt hij verkocht aan de prijs van een Bass Station of een Behringer synth
(In Europa althans want Trump heeft het niet op Chinese synths :-))

Spannend en gewaagd…. Kon mijn Bass Station 2 al, en zijn voorloper en die zijn voorloper.

Hopelijk wordt hij verkocht aan de prijs van een Bass Station of een Behringer synth
Volgensmij 2 Lfo's heel gaaf en 1 output lekker makkelijk.
Maar wel leuk dat er iets uitgebracht wordt natuurlijk.

Reken maar niet op. Ik gok rond de 1500 euro.

Back