Erica Synths x Hexinverter Hexdrums

1746630599940.png

De industriële magie van Erica Synths’ techno-wapens, versmolten met het DNA van Hexinverter’s mutant circuits, komt tot leven als de HexDrums – een analoge drummachine, gesmeed uit diep respect voor traditionele ontwerpen, met innovatieve verbeteringen en het gecombineerde toverwerk van zijn makers. Door het brede en flexibele klankspectrum van Hexinverter te combineren met de directe, no-nonsense lay-out en esthetiek van Erica Synths, biedt de HexDrums de gedistilleerde, iconische essentie van analoge elektronische drums in een praktisch formaat.

De HexDrums heeft 10 geluidsbronnen, grotendeels gebaseerd op de geweldig klinkende Hexinverter Mutant-serie percussiemodules: twee kickdrums voor verschillende (of gecombineerde) klanken – de BD9 en Bassdrum, een geoptimaliseerde Mutant Machine, snaredrum, clap, rimshot en hi-hats. Om de setup compleet te maken zijn Erica Synths Cymbals toegevoegd, met 10 sets crash- en ridebekkensamples. Alle drums hebben individuele uitgangen en in de mastersectie worden ze gepand in het stereobeeld voordat ze naar de compressor en master drive worden gestuurd, afgeleid van de Mutant Glue. Een bijzonder kenmerk is de kickdrum-gestuurde sidechain, die gebruikt kan worden om drumpatronen op de beat te animeren.

Een hands-on en eenvoudig te programmeren sequencer biedt genuanceerde patroonontwerpen tot 64 stappen, per-track accenten, microtiming per stap, ratchets, rolls, per-stap waarschijnlijkheid en een geheugen van 16 banken met elk 16 patronen.

"Ons plan was altijd om het Mutant Drum-DNA te gebruiken om een desktop drummachine van het volgende niveau te creëren. We zijn er al vóór de pandemie mee begonnen. Ik ben zo blij dat het team van Erica Synths de visie heeft kunnen realiseren en de droom heeft voltooid!"
– Stacy Gaudreau, Hexinverter Électronique

HexDrums zal later dit jaar verkrijgbaar zijn.

Last edited by a moderator:
Goedkoper dan ik had verwacht. Maar ik laat hem vooralsnog schieten, zit nog middenin de TR-1000 honeymoon.

Het was een goed alternatief geweest voor een aantal bekende analoge drummachines maar song mode is zo beperkt dat ik afhaak:

"A SONG is assembled from the patterns in a single bank, and the song can consist of up to 16 steps, where each step is a pattern within the bank and each step can be repeated up to 9 times."

Onbegrijpelijk waarom ze zo'n ontwerpbeslissing nemen. Kosten van het geheugen kunnen geen rol hebben gespeeld. Ik kon met de Roland TR-707 in de tweede helft van de tachtiger jaren minder songs (zonder cartridge vier) maken, maar wel 64 patronen gebruiken in veel meer dan 16 stappen.

Met het nadeel dat je de instellingen van de klanken niet kan bewaren had ik nog kunnen leven.

@Akikaze och, de TikTok generatie heeft toch maar een spanningsboog van amper 30 sec. dus dan is 16 steps méér dan genoeg 😁

@Akikaze och, de TikTok generatie heeft toch maar een spanningsboog van amper 30 sec. dus dan is 16 steps méér dan genoeg 😁
Met je vingers op de knoppen, kom je een heel eind.
Voor de techno jammers die steeds (handmatig) hun drums aanpassen ideaal.
Ik ken een synthtuber die al z'n drum machines en sequencers op 16 steps zet, zodat hij continue overal bij kan. (zonder pages te hoeven wisselen).

Zelf ben ik meer van de 'more is more' qua steps, maar ik zie de aantrekkingskracht van 16 steps ook wel voor bepaalde genres.

Qua sound en tweakability echt wel lekker. Maar vanwege geen patchmemory en te beperkte mogelijkheden haak ik bij voorbaat af. Eens met @Akikaze Als je voor deze prijs (is ook niet gek veel minder dan een Perkons) en deze doelgroep ontwikkelt dan val je hiermee echt door de mand. Maar ff doorsparen, schijnt dat Roland een aardig drumbakje heeft

Laatst gewijzigd:
Heb gisteren de LoopOp video bekeken, maar ik vond de meeste geluiden die eruit kwamen eerlijk gezegd behoorlijk tergend. Kan ook aan hem liggen natuurlijk.

Voor de goedkoopste Erica prijs kijk ik altijd bij Volt Rotterdam:

1760693221306.png

Het was een goed alternatief geweest voor een aantal bekende analoge drummachines maar song mode is zo beperkt dat ik afhaak:

"A SONG is assembled from the patterns in a single bank, and the song can consist of up to 16 steps, where each step is a pattern within the bank and each step can be repeated up to 9 times."

Onbegrijpelijk waarom ze zo'n ontwerpbeslissing nemen. Kosten van het geheugen kunnen geen rol hebben gespeeld. Ik kon met de Roland TR-707 in de tweede helft van de tachtiger jaren minder songs (zonder cartridge vier) maken, maar wel 64 patronen gebruiken in veel meer dan 16 stappen.
Zo beperkt is dit toch niet?

Een pattern kan 64 steps bevatten. Je kan 16 verschillende na elkaar zetten=1024 steps. Je kan die ook individueel tot 9 keer herhalen = 9216 steps. Ofwel 576 patterns als we de 16 step beperking van 707 in gedachte nemen. Op je 707 kan maar 64 patterns zoals je zelf zegt.
Zonder gebruik van repeats zit je ook aan 64

Voor mij is dat beperkt. Met de 707 kun je honderden maten programmeren met 64 patronen in elke gewenste volgorde en met elk gewenst aantal herhalingen. Elk patroon kan in een willekeurige maat worden gebruikt. Ik heb daarmee een paar keer stukken van een half uur gemaakt (met een groot aantal lege maten weliswaar).

Back