Look Mum NO Computer - EMS zelfbouw

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Je kan bij The Cloney Project weer bestellen las ik, er is weer een nieuwe ronde voor de handige doe het zelvers.
Helaas ben ik niet handig genoeg dus ik wacht op Uli in dit geval maar ik zag 2 clips van de bekendste knutselaar als het om synths gaat.
Hij heeft voor het gemak er gelijk meteen maar twee gebouwd en we horen in de clip ook de bekende dr Who geluiden;

Het grappige is dat de 'bekende doctor Who geluiden' helemaal niet gemaakt zijn met een synthesizer (waren nog niet eens commercieel beschikbaar op de markt) maar met tape splices als 'samples' en filtered noise en een sinus uit een generator om radio apparatuur mee te testen.

Op deze pagina kun je een fascinerende uitleg vinden van de wijze waarop Delia Derbyshire en Dick Mills de compositie van Ron Grainer tot leven hebben gebracht:

The Definitive Guide To The Doctor Who Theme Music

Hij heeft voor het gemak er gelijk meteen maar twee gebouwd
Sam heeft het wel wat makkelijker gehad dan de “gewone” Cloney bouwer 😉:

IMG_4983.jpeg

Het grappige is dat de 'bekende doctor Who geluiden' helemaal niet gemaakt zijn met een synthesizer (waren nog niet eens commercieel beschikbaar op de markt) maar met tape splices als 'samples' en filtered noise en een sinus uit een generator om radio apparatuur mee te testen.

Op deze pagina kun je een fascinerende uitleg vinden van de wijze waarop Delia Derbyshire en Dick Mills de compositie van Ron Grainer tot leven hebben gebracht:

The Definitive Guide To The Doctor Who Theme Music
Ja, nu je 't zegt ja.
Tijdje terug heb ik ook een documentaire gezien over haar leven.

Dat is een boel interessante info! Maak er even een favoriet van om later eens rustig te bekijken.

Ja, nu je 't zegt ja.
Tijdje terug heb ik ook een documentaire gezien over haar leven.

Schandalig ook dat niet zij, maar alleen componist Ron Grainer er nog altijd alleen de credits voor krijgt, Niet zijn schuld, mocht niet van de BBC die dat nog altijd niet heeft rechtgezet. Aphex Twins Rephlex heeft ooit nog eens wat van haar uitgebracht

Back