ESI XSynth bekend?

oh.. nog 'n ontdekking. LFO kun je in free-run zetten door Global van 'off' naar 'on' te zetten.. hoe verzinnen ze het.. :D Maar dus toch authentieke PWM mogelijk.. hij wordt steeds leuker.. :luv:

@MacGyverGear en @Nap: Wellicht is er een mogelijkheid om deze "early-adopters" dialoog te intensiveren middels een gezamenlijke video met jullie ontdekkingen voor alle meelezers? :{

Een gezamenlijke video nog wel. Knabbel & Babbel do the Xsynth? :D Ik ben niet zo'n LoopOp dus ik zou mijn adem niet inhouden.

Het ideale format ligt uiteraard niet vast, dat is aan jullie...
Maar als de podiumdieren terugschrikken voor het audiovisuele podium, moeten we dus maar meelezen in de Knabbel & Babbel-chat.

Het ideale format ligt uiteraard niet vast, dat is aan jullie...
Maar als de podiumdieren terugschrikken voor het audiovisuele podium, moeten we dus maar meelezen in de Knabbel & Babbel-chat.
Voor mij is een podium net zoals de bar.

Ik sta liever aan de consumerende zijde.

Een instrument demo'en en er over vertellen, in beeld (met je porum) is mij ook iets te veel. Maar wat sounds spelen en alleen je handen in beeld dat is wat anders vind ik. Ik ga binnenkort wel wat opnemen denk ik.
@Montfrooij doet er altijd beleidende tekst bij.. wel veel werk maar is wel fijn voor de kijker altijd en maakt best veel duidelijk.

Op zich is de Xsynth als concept ook al meer dan 'n jaar oud.. en echt veel goede video's, waarin ie tot z'n recht komt, ook niet gezien. Maar een goede video is voor iedereen ook weer anders. Zo stelt @Nap er weer compleet andere eisen aan dan ik..

Maar de hidden LFO free-run, die je bij Global kan instellen.. en dan de manual: (alleen daarom al :D)
Each LFO has the following parameters:

• Wave: Sets the shape of the LFO.Noise can be used as a random generator.
• Global On/Off: Switches between individual LFO per note or one for all notes
• TempoSync: Synchronizes this LFO toincoming MIDI clock. When active, Rate switches to fractions ofbeats. 1/1 means one LFO cycle per one beat etc.
• Rate: Cycle speed of this LFO. 0=noeffect, 1=1cycle/55sec, 40=1Hz, 127=90Hz (Values approx.)

Laatst gewijzigd:
Een instrument demo'en en er over vertellen, in beeld is mij ook iets te veel. Maar wat sounds spelen en alleen je handen in beeld dat is wat anders vind. Ik ga binnenkort wel wat opnemen denk ik.
@Montfrooij doet er altijd beleidende tekst bij.. wel veel werk maar is wel fijn voor de kijker altijd en maakt best veel duidelijk.
Dit klinkt mij als muziek in de oren! :okdan:

Zo stelt @Nap er weer compleet andere eisen aan dan ik.

Dat, en ik ga functies vaak pas uitzoeken als ik ze nodig heb of er toevallig tegenaan loop. Bij een demo/review verwacht ik eigenlijk altijd een totaaloverzicht.

Dat, en ik ga functies vaak pas uitzoeken als ik ze nodig heb of er toevallig tegenaan loop. Bij een demo/review verwacht ik eigenlijk altijd een totaaloverzicht.
Een sound demo.. JAM of patch re-construction.. ?? Ik deed ooit 'n JAM met de TB3.. en kreeg zelfs een reactie van AudiopPilz.. al heb ik soms het idee dat hij die aan het pushen was, met voorkennis.. :maffia:
Het was ook nog een waardeloze JAM trouwens.. :o:

Zo'n jam vind ik alleen leuk in context met andere gear / effecten, maar dan is het weer geen demo van een specifiek product. Maar als het standalone is dan is het weer te saai. Enfin, daarom doe ik geen demo's :D Uiteindelijk belandt de gear wel ergens in een track (of op Marktplaats), het is niet mijn doel het aan anderen te verkopen te verder.

De demo laat nog ff op zich wachten vrees ik. Moet sowieso eerst een nieuwe webcam (zie hieronder).. en wellicht moeten ze nog wat aan het OS sleutelen. Het kraakt als de release van de AMP te hoog gezet wordt.. iets met teveel voices die actief blijven en tekort CPU power?
Maar liever minder voices en dan eerder note steal.. Ik hoorde eerder al rare geluiden die ik niet kon verklaren.. maar met elk geluid waar je de release een beetje te hoog zet levert dit dus onbruikebare geluiden op.. :(

Draai de laatste firmware en diverse PSU's geprobeerd. Geen verschil helaas.

Video hieronder en omschrijving is verstuurd naar ESI. Fingers crossed...

Laatst gewijzigd:
Is het niet gebrek aan headroom? Wat gebeurt er als je volume lager zet? (ik kan niet goed zien wat je precies doet in het filmpje, heb ook geen geluid momenteel)

Hey.. nee. Het is geen gebrek aan headroom helaas. Ik heb dit al op diverse settings gecheckt.

Die video is niet echt duidelijk maar ik heb er een beschrijving bijgezet. Ik moet een nieuwe webcam hebben.. dan ga ik em zsm overdoen.
Ik draai de release open waarna het kraken ontstaat. De noten die uitsterven en blijven klinken met de nieuwe noten veroorzaakt gewoon een piek in de polyfonie. Het zijn 5 noten dus dan zit je snel richting de opgegeven 10 noten. Ik gebruik geen PWM, gewoon simpel 2 zaagjes, al kan je de Oscillators niet uitzetten om zo eventueel CPU te besparen

Had trouwens al eerder de indruk dat er in sommige toetsen wat vertraging zit als. Maar zou ik nog moeten testen.

Ik hoorde trouwens ook een hele rare storing bij PWM met 1 van de golven.. zou ik ook nog kunnen reproduceren.. maar komt wel als ik wat knaps heb voor beeldmateriaal te maken. Ik ga dan gelijk ook ff de volumes omlaagschroeven tijdens de video, om een mogelijk headroom artifx uit te sluiten. Maar eigenlijk speel ik al weer met de gedachte om em terug te sturen. Dit soort dingen kan ik helemaal niet tegen.

Ok, hij is bij mij momenteel niet aangesloten, maar zodra ik er weer eens mee ga spelen zal ik eens kijken of ik het kan reproduceren.

Oh.. dat zou wel fijn zijn. Misschien ligt het wel specifiek aan dit exemplaar..

Oh.. dat zou wel fijn zijn. Misschien ligt het wel specifiek aan dit exemplaar..
Hopelijk niet... Liever een reproduceerbare bug die met firmware verholpen kan worden.

Trouwens moeilijk te horen wat je bedoelt. Of is het een soort klik op 0:04 als je rechterhand F-Gis etc. speelt?
edit: Kennelijk niet, had de beschrijving niet goed gelezen.

Laatst gewijzigd:
Back