ESI XSynth bekend?

Hier even een kort demootje, ik heb hier een zelfgemaakte patch die ik speel tot het maximale van de polyfonie en waarbij ik ook het filter tegen het randje aan duw. Maar blijft toch binnen de lijntjes. Belangrijk is je gain staging, bijvoorbeeld patch volume onder de 'FX' tab hoog zetten kan leiden tot clipping. Dit is zonder externe fx of USB isolator, de Xsynth gedaiychaint via Roland S-1 en MPC Sample.

Hier even een kort demootje, ik heb hier een zelfgemaakte patch die ik speel tot het maximale van de polyfonie en waarbij ik ook het filter tegen het randje aan duw. Maar blijft toch binnen de lijntjes. Belangrijk is je gain staging, bijvoorbeeld patch volume onder de 'FX' tab hoog zetten kan leiden tot clipping. Dit is zonder externe fx of USB isolator, de Xsynth gedaiychaint via Roland S-1 en MPC Sample.
Bekijk bijlage 3874736
@0.33 ;)

Valt hier niet echt op maar doe maar es een Stab-achtig geluidje.. punchy, waar het filter een korte decay heeft en de boventonen weghaalt.. hoge release op de AMP envelope en speel wat noten via 4 stemmige chords achter elkaar.. dat trekt de CPU niet en gaat het kraken.
Gain staiging heeft hier niets mee te maken. Heb ik al tervergeefs, teveel uur in gestopt.

FX uitgeschakeld en filter wat dichter zetten zodat de boventonen het gekraak niet maskeren, dat zou ik weleens willen horen via een audioclipje. Die kraakjes vallen minder op als het filter open staat.
Dan krijg ik zoiets. Kan inderdaad kraakjes forceren door dan resonance bij te draaien. Geluid wordt dan ook een stuk harder in bepaalde settings, dus denk inderdaad clipping.

Dan krijg ik zoiets. Kan inderdaad kraakjes forceren door dan resonance bij te draaien. Geluid wordt dan ook een stuk harder in bepaalde settings, dus denk inderdaad clipping.
Bekijk bijlage 3874737
Zijn 'n paar stemmen die aanhouden. Zie korte stabs patch hierboven.. (of quote hieronder)
Valt hier niet echt op maar doe maar es een Stab-achtig geluidje.. punchy, waar het filter een korte decay heeft en de boventonen weghaalt.. hoge release op de AMP envelope en speel wat noten via 4 stemmige chords achter elkaar.. dat trekt de CPU niet en gaat het kraken.
Gain staiging heeft hier niets mee te maken. Heb ik al tervergeefs, teveel uur in gestopt.

Dan krijg ik zoiets. Wel wat raar gedrag in de envelopes, soms krijg je toch sustain ondanks dat ik de filter envelope vrij strak heb staan. Geen kraakjes, wel wat noise omdat het nogal zacht was opgenomen en ik hem genormalized heb.

Thanks... maar release stond bij mij op meer dan 100.. ergens aan het eind van de video
Die genadeloze YT compressie hakt veel informatie in het hoog weg maar in de directe audio klonk het kraken stukken krokanter.. of eigenlijk meer 'spikey'

Nou ja, het feit dat ik het bewust probeer te reproduceren en het na 3 pogingen nog maar amper lukt, geeft voor mij vooral aan dat het in mijn specifieke use case geen rol van betekenis zal spelen.

Het ideale format ligt uiteraard niet vast, dat is aan jullie...
Maar als de podiumdieren terugschrikken voor het audiovisuele podium, moeten we dus maar meelezen in de Knabbel & Babbel-chat.
Voor mij lastig om de minpunten überhaupt waar te nemen, maar inmiddels ben ik meer dan content met dit format. Dank heren en ga zo door! :okdan:

Nou ja, het feit dat ik het bewust probeer te reproduceren en het na 3 pogingen nog maar amper lukt, geeft voor mij vooral aan dat het in mijn specifieke use case geen rol van betekenis zal spelen.
Zolang je gelukkig bent.. wie doet je wat.. :)

Ik heb nu een midiklaviertje gevonden met transmit channel wat ingesteld kan worden. Het eigenlijke doel met dit ding.
Als geluidskaart voor mij sowieso onbruikbaar. En de synthengine, tja, wie het niet hoort zal er ook geen probleem mee hebben. Ik ben misschien wat kritischer ook maar dan liever geen synthengine.. :)

Goeie demo idd. Een van de weinige.

Ik had er graag wat over willen laten horen, iets positiefs. Maar dan zou ik gewetenloos gelijk alle narigheid die ik ontdekt heb ontkennen.
Niets is perfect. Als ik de lat wat lager moet leggen (in vergelijk met alle Vintage die ik heb) ben ik met de VA emulatie in de MC101 veel meer tevreden. Editen gaat op de Xsynth wel makkelijker, meer shortcuts. Maar die offer ik graag op bij een product wat gewoon af is.

Wat ik wel positief vond was het keyboard. De iRig keys mini die ik nu als alternatief heb speelt iets minder lekker en neemt iets meer ruimte in.

Mijn setupje.. ;) Ik kwam hiermee al heel snel tot een Jam.. daar waar ik me bij de Xsynth alleen maar stoorde aan van alles en nog wat.
Ok.. het keybed niet.. :)

Back