gebruik iemand nog een recorder uit de vs reeks van Roland ?

mauri

Stamgast
wie werkt er nog met een Roland recorder uit de vs reeks en is daar tevreden van ?

zolang je geen EQ gebruikt en je neemt op met de hoogste resolutie klinkt het allemaal wel ok dacht ik

het is misschien niet het allerbeste wat op de markt is , maar wel reuze betrouwbaar lijkt mij

Een losse recorder werkt beter dan een interface voor de computer. Minder stoorsignalen.
Ook de Roland - V-STUDIO 100 | Portable Music Production Studio heb ik geen klachten. Wel een oud ding, niet duur, stereo, equalizer voor een handje vol inputs enkele standaard effecten.
mic + aux, condensator-mic kan ook 48V
Er is genoeg te koop.

Als je stoorsignalen hebt in je interface zit er iets niet goed in je setup. Eerlijk gezegd zie ik geen enkele reden om vandaag de dag nog met een losse recorder te werken tenzij het echt ingesleten is in je workflow ofzo. Voor de kwaliteit hoef je het niet te doen in elk geval, ik zou zelfs denken dat de moderne interfaces beter zijn.

Omdat ik niets geaard heb zijn er nog al wat lekspanningen hier. Vooral die schakelende voedingen gaan wel eens kapot. Naast een elektriciteitshuisje hier heb ik nog al wat rare spanningen gemeten. Toen ik nog aarding had klapte de boel er veel te vaak uit zonder te weten waarom. Als ik de vloer met water schoon maak til ik mijn voeten van de vloer maar dan krijg ik alsnog een schok van de schroef van m`n stalen stoel 🤣 door mijn kleren heen.

Het is inderdaad mijn workflow. Hoewel ik ook met de samler succesvol stukjes kan opnemen wat lukte.

Ik had tot enige tijd geleden een VS2480. Leuk, maar niet erg intuitief voor mij als ik wat dieper ging. Terwijl ik ervoor al jaren met hardware versies van gelijkaardige setups werkte (Souncraft Spirit Studio met hd recorder en fx).

Verkocht en nu analoge mixers en hardware fx met een Alesis hd24 recorder. Voor mij intuitiever, alleen nog wat aan het vechten met een Motu voor MIDI slave. Dat had de Roland beter voor elkaar.

Back