Je laatste modulaire aan- of verkoop / trade

demian

Ojee
Ben wel benieuwd naar wat men zowel aankoopt of wil kopen of weg doet of weg wil doen / ruilen op modular gebied.

Vooral ook de reden waarom je iets in huis haalt of wegdoet vind ik interessant om te weten.

Ik heb vandaag 2 Joranalogue modules gekocht, Step 8 en Compare 2.

Step 8 om sequentieel cv signalen te manipuleren en Compare 2 omdat ik hem met wat extra korting krijgen kon samen met de Step 8. Sowieso vind ik het niet erg om meerdere Joranalogue modules te hebben.

Discussie over aan- en verkopen is dus gewenst, van alleen lijstjes leren we niet zoveel, dus, doet u mee? :okdan:

Joranalogue is top kwaliteit. Ben ik ook fan van. Waar heb je de korting gektegen? Mijn laatste aankoop was een Tenderfoot Electronics Sap, ook met een of andere kortingsactie Ik kon nog wel een simpele attenuator gebruiken. Ziet er mooi uit, niet veel hp, en goede prijs

Mijn laatste zijn al lang geleden, en het waren 3 vd 4 bestaande Roland Aira dinges; de scooper, demora en de bitrazer.

Nog niets verkocht of weg willen doen, ik hou er van om regelmatig de case te herschikken en wegdoen valt niet binnen die filosofie.

Laatste aanwinst die niet de zoveelste Behringer quad vca clone is, is een triootje van digitale oscillators die lekker smerig kunnen klinken (en de behoefte digitaal, fm en pm volledig dekken) :

- schlappi three body
- noise engineering alia
- noise engineering legio

Mijn laatste aankoop is de 333 Stiso geweest (stereo 3 band isolator) en daarvoor Big Genes.
Ik koop al een paar jaar niet meer zo vaak nieuwe modules omdat mijn cases vol zitten met dingen die ik niet meer kwijt wil.
Ruimtegebrek speelt ook een rol.
En zoveel modules die ik wel nog graag wil, maar die zijn vaak 500-700 euro, dat helpt ook niet.
De nieuwe Make Noise modules en Intellijel Multigrain lokken wel weer.

Mijn modular staat al tijden een beetje stil.
Nu is mijn kast ook redelijk gevuld, maar er zijn nog wat gaten voor een paar modules.
Ik ben tevreden met wat ik heb en heb geen haast met het vullen van die gaten, dus ik oriënteer me op mijn gemak.

Mijn RackBrute heeft nog een hele rij over en ik overweeg die te vullen met een Behringer 2-XM.
In de andere rij zit nu een Neutron, maar ik kan me voorstellen dat daar dan de Enigma in moet komen als die de moeite waard blijkt.

Bij de recente herinrichting van de studio keek ik wel kritisch naar wat er weg kon en besloot ik de Demora eruit te gooien.
Bij het testen of alles het nog doet klonk die dan toch weer zo lekker dat hij toch blijft.

Sowieso vind ik het niet erg om meerdere Joranalogue modules te hebben.
Ik denk dat een volledig Joranalogue systeem ook erg tof zou zijn. Vooral de Collide 4 lijkt me leuk, als die een beetje lijkt op de lock-in amplifiers waar ik mee gespeeld heb dan is die zeker de moeite.

Maar gelukkig heb ik me gecommiteerd aan slechts 1 merk, Make Noise. Helaas zijn die nu goed bezig met nieuwe modules waardoor ik toch weer ga schuiven in mijn systeem. De Ch.svr heb ik geskipt omdat die voor mij niet veel toevoegd. Maar de Multimod was wel weer een heerlijk inventieve module, dus die had ik wel direct besteld. Jumbler zit in mijn winkelmandje bij Thomann. Ik heb het altijd een gemis gevonden dat Make Noise geen (sequential) switch in de catalgus had, of iets wat in die richting te manipuleren was zonder teveel te moeten patchen. Daarom gebruikte ik mijn Fonitronik switch nog best veel. Maar Jumbler is een mooie toevoeging. Heeft ook wel wat weg van de RxMx, wat ik ook nog steeds een erg leuke module vind. De combi van René2, Tempi, Multimod, Jumbler en later dit jaar Polimaths (waar ik uiteraard ook nog wel een plekje voor reserveer) is genoeg om heel lang zoet mee te zijn.

Ook PrssPnt zal er waarschijnlijk nog wel komen om naast de Pressure Point modules te komen. Daar zitten een paar handigheidjes op die Pressure Point die heeft en vooral handig kan zijn bij het handmatig triggeren. Pressure Points gebruik ik eerder als sequencer.

Twee Ladiks komen deze week binnen. Een sub VCO O-410 en een dual probillity skipper S-090. Eerste omdat ik de mogelijkheden van een sub oscillator hebben leren gebruiken in Syntorial en deze kennis wil toepassen. Tweede om mijn ritmes iets meer te variëren. IK heb geen sequencers die een trigger/gate willekeurig kunnen uit of aanzetten. Ik doe zelf in de nazomer wat modules in de verkoop wellicht op Dutch Modular Fest; denk ik. Zoals de T43 van VPme.de, die heb ik dubbel en wat modules die ik zelden gebruik zoals de Grains (Ginko) en een Doepfer s/h ringmodulater.
Zelf zou ik in die periode of een Joystick of een wat meer complexe VCO willen kopen. Maar welke?

probeer eens een matrix mixer te incorporeren. zelf heb ik die van ai synthesis (zowel de mono als de stereo, zelf gebouwd).
als je niet zelf wilt bouwen moet je bij bear modules uit utrecht zijn. die heeft overigens ook veel andere leuke dingen.

en als je wilt jammen met iemand en je wilt het privé houden: 2ZAParty van voltage vibes. mooie module, mooie prijs. 2 cleane stereo koptelefoonuitgangen met elk een volumeknop in een luttele 4hp.

Ik heb die matrix mixer van Metalbox in Frac en als Evin 209 van The Harvestman in euro. Daar had ik ooit de Stilton Adaptor bij maar die hebbik net mijn stomme kop verkocht. Nou ja, het zijn wel hp vreters.

de eerste post heeft het over de step 8.
die heb ik ook en die bracht me op het idee dat ik toch graag vanuit 1 module met sliders verschillende modules/functies/modulaties kon bedienen.
de step 8 zelf wilde ik toch liever voor andere functies gebruiken.
enter the cvmod8 v2. ook een aanrader!

laatste wat ik gekocht heb is een hele simpele Enveloppe module van 8bit man shed op etsy. Daar zoek ik nu nog twee potmters b1000k ohm /1m om hem af te maken. Als iemand over heeft?
Dit komt in een makenoise frankentstein module terecht met percussie sounds van de SN76477 Chip.

P.s. kwa trade heb ik nog veel van die SN chips ter ruil mocht iemand het leuke vinden voor diy.

Mijn laatste aankoop was de Befaco Oneiroi, op zich een redelijk unieke module met heel veel mogelijkheden, dat was voor mij de reden om 'm aan te schaffen.
Maar al een aantal maanden ligt het eurorack gebeuren een beetje stil

De drie Trilling-modules van @Dirk de Bruin - support your locals, en toffe modules, kijk ernaar uit.

Vorige week de Intellijel MIDI 1U ontvangen, om beter te kunnen syncen tijdens een jam-sessie met anderen - en een mooie gelegenheid om m'n Machinedrum es af te stoffen, heb nog een paar line-to-euro-inputs in de koffer over, es kijken of dat leuke dingen oplevert.

2 modules erbij.

Toppobrillo Minimix, een 6 kanaals mixer met panning en koptelefoon output. Wil er losse percussie sounds mee gaan mixen.

IMG_0313.jpeg

Xaoc Minsk, om van mono stereo te maken, maar ook erg leuk inzetbaar om geluiden te moduleren in het stereo beeld.

IMG_0314.png

Laatste aankoop is de intellijel multigrain. Erg leuke module

Op de nominatie voor verkoop heb ik een lijstje wat nu allemaal nog in mijn rack zit, maar misschien eruit gaat om weer wat plek te hebben voor wat nieuws. Ze worden allen nog steeds regelmatig gebruikt dus ben er nog niet zeker van dat ze weggaan maar dit is de lijst

Pico voice (leuke veelzijdige module maar heb genoeg voices)

Cold mac (analoge utilities met macro knop, heb hem al jaren misschien leuk weer eens wat anders te proberen)

Geiger counter (zieke distortion obv wavetables. Ook al lang in het rack)

Animodule STD (dual clock generator/divider/multiplier met ingebouwde boolean logic. Wordt minder gebruikt omdat ik dit soort dingen vaak vanuit de nerdseq al kan regelen)

Doepfer seq switch (met de multigrain kan ik ook heel leuk sounds switchen. Misschien ga ik het missen om cv te switchen dus ook nog niet zeker)

Laniakea (hele leuke voice die al in veel tracks is belandt, heb het gevoel dat het nu tijd is voor iets nieuws)

Nog een paar modules gekocht en dan ben ik wel ff klaar denk ik.

Joranalogue Morph 4
Xaoc Sofia
Thorn Audio VC LFO

De twee bovenste modules stonden al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik vind de Sofia erg lekker klinken.

Morph 4 moet ik nog gaan ontdekken, maar kan je heel veel kanten mee op.

De LFO is uitgebreid te patchen, en kan je flink moduleren, lijkt me een erg gaaf ding.

Back