Je laatste modulaire aan- of verkoop / trade

Laatste wissel was benjolin eruit, angle grinder erin. Benjolin was leuk maar had het gevoel daar nu wel alles van gezien te hebben. De grinder is ook een uniek concept, benieuwd wat daar allemaal te ontdekken valt
oooooh, nice! ik zou binnenkort een benjolin clone moeten hebben (eerst bouwen 😅)
die angle grinder lijkt me ook heel vet... vind schlappi sowieso een interessante bouwer.

oooooh, nice! ik zou binnenkort een benjolin clone moeten hebben (eerst bouwen 😅)
die angle grinder lijkt me ook heel vet... vind schlappi sowieso een interessante bouwer.
Ja benjolin is leuk hoor! Veel gebruikt voor gekke textures op de achtergrond of gewoon compleet random sounds die je niet van tevoren kan verzinnen :)

De laatste weken een beetje uit de bocht gevlogen door één van m'n cases die al voor ruim de helft gevuld was met modules van Mutable Instruments (een beetje obessief) verder af te vullen met modules die ik nog niet had.
Vandaag Stages ontvangen van een vriendelijk forumlid en vanuit Italië zijn er nog modules onderweg en dan is m'n case bijna vol.
Prima dat er clones zijn, maar ik vind het leuker om in ieder geval de originele modules te hebben.

[..] Mutable Instruments (een beetje obessief) verder af te vullen met modules die ik nog niet had. [..]
Erg, hè, die verzamelwoede?! Als geld geen issue was, had ik graag een kist Befaco en een kist Intellijel 🫣

Erg, hè, die verzamelwoede?! Als geld geen issue was, had ik graag een kist Befaco en een kist Intellijel 🫣
Ik heb er eerlijk gezegd geen probleem mee hoor. Het is namelijk niet alleen verzamelen, maar ik gebruik het ook nog (ja echt!!!).
Voor de echte verzamelaars zal het wel vloeken in de kerk zijn, maar na verloop van tijd gooi ik de doosjes ook weg.
Ik koop nooit wat vanuit het perspectief van mogelijke waarde in de toekomst.
Als ik van alles wat ik heb de dozen had moeten bewaren had ik een groter huis moeten kopen, maar het bewaren van papier en lucht vind ik vrij zinloos.

Recentelijk mijn modular in snel tempo uitgebreid en onlangs liep ik tegen de volgende beperking aan: patchkabels op.
Laatste aankoop is daarom €104 aan paarse en witte patchkabels van diverse lengtes.

3x Quad DC offset filters besteld om te testen of bepaalde modules betere sound krijgen (waaronder de eaganmatrix) ..Misschien dat ik er 1 kan missen

heb ook wat Eurorack power distributor, busboard besteld. Ben benieuwd.

Laatst gewijzigd:
Leuk met een joystick erbij:

Kijk eens naar de tesseract STONK, die zou er mooi bijpassen.
Had ik nooit van gehoord, ga ik me in verdiepen. Dank voor de tip!

Hij heeft nu ook een 8 kanaals joystick daar zit ik aan te denken of een 2e stonk.

Intellijel Swells vandaag aangekregen. Geinig. Ga ik nog plezier van hebben.
Mijn 2 7U intellijel perfomances cases zitten nu zo goed als vol. Nog 2hp over. Ben nu ook wel klaar met eurorack. Misschien dat ik nog hier en daar iets ga veranderen, maar een case bijkopen doe ik niet meer.
Volgend jaar terug in Belgie met mijn 5U systeem spelen, kijk er al naar uit... (geen gedoe met SW updates, maar pure analoge madness)
ToAd

Blij met Erica Black 2 Joystick.Wat een ding. :okdan:Erg tof 4ms met ensemble oscillator.Ook net binnen 2 Ladiks, J 120, comparotor en C 310 S/H.
Zo kan die wel ff.
De laatste tijd heb ik me eens in wat joysticks zitten verdiepen omdat ik een grappig plannetje heb voor een setup.
Wat zijn voor jou de opvallendste features van die van Erica, waarom vind je 'm zo geweldig?

De joystick van Befaco is vrij eenvoudig: geen record functie en eigenlijk niet meer dan een dubbele attenuator. Maar hij is ook relatief goedkoop.
Die van Doepfer vind ik op het eerste oog vooral een lomp ding en zonder in de features te zijn gedoken, lijkt deze qua in- en uitgangen vrij veel op die Erica pook.
Wat me van de Intellijel Planar 2 aanspreekt is de schakeling tussen assen en kwadranten.

Zijn er nog meer control joysticks waar ik 's naar zou moeten kijken?

De laatste tijd heb ik me eens in wat joysticks zitten verdiepen omdat ik een grappig plannetje heb voor een setup.
Wat zijn voor jou de opvallendste features van die van Erica, waarom vind je 'm zo geweldig?

De joystick van Befaco is vrij eenvoudig: geen record functie en eigenlijk niet meer dan een dubbele attenuator. Maar hij is ook relatief goedkoop.
Die van Doepfer vind ik op het eerste oog vooral een lomp ding en zonder in de features te zijn gedoken, lijkt deze qua in- en uitgangen vrij veel op die Erica pook.
Wat me van de Intellijel Planar 2 aanspreekt is de schakeling tussen assen en kwadranten.

die van tesseract, zou ik zeggen:
misschien overkill, die zijn echt veel meer dan die befaco.
voor alle duidelijkheid: ik heb de befaco en die volstaat voor mij 😁 (blijkt dat ik overschat heb hoe vaak ik hem zou gebruiken)

De Erica black 2 joystick heeft 4 kanalen. Je kan ze afzonderlijk of gecombineerd gebruiken. Elke kanaal heeft een afzonderlijk opname functie.(8 seconden) En elk kanaal kan of als gewone joystick gebruiken of als (vc)o/lfo of random/ noise en je kan 2 kanalen combineren zodat elke beweging een afzonderlijke vc uit kiepert (SNEW, south , north, east west). Leuk is dat je joystick positie van een kanaal kan laten onthouden.
Klein minpuntje: In de handleiding onvolledig wat betreft de configuratie van onthouden van de joystick posities. Gelukkig zijn de mensen van Erica behulpzaam.
Al met al een geweldig ding voor o.a. sound-sculptures, daar je 4 joysticks hebt voor aansturing van filters, lfo's vca's en anderen.
Al jaren joystick laten "liggen" zag het meer als een performance ding; ben nu om. Ik gebruik 2 kanalen voor 4ms ensemble oscillator. 1st Y -->balance X--> twist en 2de Y-> spread en X--> root.
Een YT maakt het wel duidelijk.

Back