Retro-koopjes

Phontaq

+---O---+
Even als off-topic tussendoortje een retro-flitskoopje:

sale.jpg

Even als off-topic tussendoortje een retro-flitskoopje:

Bekijk bijlage 3863481
Eén Britse pond was toen iets meer dan drie gulden, ca. anderhalve Euro.
Prijsindexcijfer was destijds ook wel ongeveer een kwart tov 2025, dus alles kostte minder, maar inkomens waren ook lager.

Laatst gewijzigd:
Dan was die Jupiter-8 toen al overprijsd. Slechte investering.
Gelet op de huidige prijzen zou het een goede investering zijn geweest. Dat je het wel of niet waard vindt maakt niet uit daarvoor toch. Ik zou een jup8 wel willen kopen voor dat bedrag en dan verkopen. Kun je met de winst een hoop kopen wat je wel graag gebruikt.

Dan was die Jupiter-8 toen al overprijsd. Slechte investering.
Kocht toen een nieuwe Juno 6 voor 2500 gulden, om 'm zes maanden later te verkopen voor 2200. Daarna een MC 202, volgens mij voor ca. 1300 gulden.

Gelet op de huidige prijzen zou het een goede investering zijn geweest. Dat je het wel of niet waard vindt maakt niet uit daarvoor toch. Ik zou een jup8 wel willen kopen voor dat bedrag en dan verkopen. Kun je met de winst een hoop kopen wat je wel graag gebruikt.
Er was ook een onroerend goed crisis in die tijd, icm hypotheekrente van >10%.
Er stonden in A'dam grachtenpanden te koop voor minder dan 100 K gulden. Was een nog betere investering geweest. Had je ook voldoende plek gehad voor alle synths :-)

Kocht destijds een Roland SH101 voor 895 gulden.

Wat worden de proto-koopjes ?
Dingen waarvan de koop nu even uitgesteld wordt, tot er een substantiële prijsverlaging komt, al dan niet tijdelijk.

Veel Behringer producten waarschijnlijk, maar wat nog meer?
Diverse Roland boutiques zijn wellicht een leerzame casus, van retro naar proto.
Om een AI model op te trainen oid. De tr08 werd voordeliger, de tr09 duurder.

DX7 en 9 in stock.. yea!! Misschien is dit '83 geweest?? 909 staat er nog niet tussen.. hmm..

Ik heb mijn eerste 909 in '90 of '91 gekocht dacht ik.. die was toen al idioot duur.. dacht iets van 1500 gulden vraagprijs en ook betaald.. ;{ Wel heel veel lol mee gehad.. en een van de dingen die ik als herintreder weer heb teruggekocht.. :)

Wat worden de proto-koopjes ?
Dingen waarvan de koop nu even uitgesteld wordt, tot er een substantiële prijsverlaging komt, al dan niet tijdelijk.

Veel Behringer producten waarschijnlijk, maar wat nog meer?
Diverse Roland boutiques zijn wellicht een leerzame casus, van retro naar proto.
Om een AI model op te trainen oid. De tr08 werd voordeliger, de tr09 duurder.
De meeste IK synthesizers en drum computers worden vaak ook goedkoper nadat de tijd vordert (en wellicht niet het succes is waar men op had gehoopt). En producten van de grote drie (Roland, Yamaha, KORG) als het product niet echt een hit te noemen is volgens mij. Laatste voorbeeld, DrumLogue of bijvoorbeeld eerder de AN200 en DX200 van Yamaha die voor 150 à 175 euro werden gedumpt door o.a. Feedback destijds.

Ik herinner me dat mijn mc303 4/5e maandloon was. Een kerel op n opendeur dag speelde ermee en gebruikte een roland synth als midi klavier en een computer. Ik was onder de indruk. Maar dat kostte me zowat een auto en ik was 23 en had geen spaargeld. Het leek voor eeuwig buiten bereik. Uiteraard was die kerel n key wizz. Dat had ik ook al in de snoezen toen

er verkocht er recent nog eentje voor n paar 100 euro op reverb. Dat blijft niet duren (reverb heeft er nog geen prijs trend voor)

Back