Phontaq
+---O---+
Even als off-topic tussendoortje een retro-flitskoopje:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eén Britse pond was toen iets meer dan drie gulden, ca. anderhalve Euro.
Gelet op de huidige prijzen zou het een goede investering zijn geweest. Dat je het wel of niet waard vindt maakt niet uit daarvoor toch. Ik zou een jup8 wel willen kopen voor dat bedrag en dan verkopen. Kun je met de winst een hoop kopen wat je wel graag gebruikt.Dan was die Jupiter-8 toen al overprijsd. Slechte investering.
Kocht toen een nieuwe Juno 6 voor 2500 gulden, om 'm zes maanden later te verkopen voor 2200. Daarna een MC 202, volgens mij voor ca. 1300 gulden.Dan was die Jupiter-8 toen al overprijsd. Slechte investering.
Er was ook een onroerend goed crisis in die tijd, icm hypotheekrente van >10%.Gelet op de huidige prijzen zou het een goede investering zijn geweest. Dat je het wel of niet waard vindt maakt niet uit daarvoor toch. Ik zou een jup8 wel willen kopen voor dat bedrag en dan verkopen. Kun je met de winst een hoop kopen wat je wel graag gebruikt.
Ik kocht de mijne tweedehands in ± 1992 voor 150 gulden. Nog geen €70 dus. Heb m nog steeds :-)Kocht destijds een Roland SH101 voor 895 gulden.
Wel heel veel lol mee gehad.. en een van de dingen die ik als herintreder weer heb teruggekocht.. 
De meeste IK synthesizers en drum computers worden vaak ook goedkoper nadat de tijd vordert (en wellicht niet het succes is waar men op had gehoopt). En producten van de grote drie (Roland, Yamaha, KORG) als het product niet echt een hit te noemen is volgens mij. Laatste voorbeeld, DrumLogue of bijvoorbeeld eerder de AN200 en DX200 van Yamaha die voor 150 à 175 euro werden gedumpt door o.a. Feedback destijds.Wat worden de proto-koopjes ?
Dingen waarvan de koop nu even uitgesteld wordt, tot er een substantiële prijsverlaging komt, al dan niet tijdelijk.
Veel Behringer producten waarschijnlijk, maar wat nog meer?
Diverse Roland boutiques zijn wellicht een leerzame casus, van retro naar proto.
Om een AI model op te trainen oid. De tr08 werd voordeliger, de tr09 duurder.
Leuk maar deze was 1,50euro incl gratis verzendinger verkocht er recent nog eentje voor n paar 100 euro op reverb. Dat blijft niet duren (reverb heeft er nog geen prijs trend voor)