krautrock1958
Gepokt en gemazeld
Er ontstaat net een gesprek op het TR 1000 topic tussen @MstrFX, @Nap en mij waarbij we het hebben over het verstellen van de bpm per instrument op een drumcomputer zoals je een draaitafel manueel kan verstellen zodat je ziet aan de stroboscoop of ie weer goed loopt.
Ik zat te denken of dat bestaat bij een drumcomputer zodat je per instrument even de bpm iets kan aanpassen zodat je bijv de kick of snare of wat anders net even voor of achter de beat plaatst en dan weer traploos na wat maten rustig 'm weer strak op de maat laat terugkomen.
Dat zou zo'n apparaat een hele menselijke touch geven op die manier.
Ik ken geen drumcomputer die dat doet, misschien iemand anders wel en zou dat niet een mooie functie zijn als een fabrikant dat zou maken, wat vinden jullie?
Ik zat te denken of dat bestaat bij een drumcomputer zodat je per instrument even de bpm iets kan aanpassen zodat je bijv de kick of snare of wat anders net even voor of achter de beat plaatst en dan weer traploos na wat maten rustig 'm weer strak op de maat laat terugkomen.
Dat zou zo'n apparaat een hele menselijke touch geven op die manier.
Ik ken geen drumcomputer die dat doet, misschien iemand anders wel en zou dat niet een mooie functie zijn als een fabrikant dat zou maken, wat vinden jullie?