Lambda Synthetics PolyPulse.

• Lambda-Synthetics-PolyPulse-groovebox-678x381.jpg
  • Lambda Synthetics PolyPulse, te zien op Superbooth 23, is een unieke groovebox aangedreven door algoritmische sequencing, multi-synthesesynthese en sampling. Hij is nu verkrijgbaar.
  • drum synthesis in the form of an analog-style synthesized drum kit with a kick, snare, clap, and hi-hat.
  • stereo sample player
  • subtractive synth with four oscillators, noise source, harmonic ring modulation, and a 24dB lowpass filter or 12dB morphing filter.
  • 4-OP FM operator with algorithms that can be customized and are morphable.
  • additive synthesis with up to 32 sine waves per voice (digital sounds and glitchy textures)
  • physical modeling synthesis with noise and samples as excitation sources.
  • 5 Track algorithmic composition device
  • 6 Synth and sound engines: subtractive, FM, additive, resonator, quad engine and granular
  • 13 Audio effects: amplitude modulator, compressor, delay, drive, equalizer, fade delay, filter, limiter, mono, multiband, reroute, reverb, stereo
  • 5 Morphing touchpads with assignable corners for expressive performance
  • Assignable modulation
  • 26GB Internal storage
  • Ethernet connection for uploading samples
  • 1GHz Processor with 512MB RAM
  • 2 Balanced line inputs
  • 2 Microphone inputs with pad and gain controls
  • 8 Balanced line outputs
  • Stereo headphone amplifier with volume control
  • MIDI IN/OUT
Lambda Synthetics PolyPulse
1,999 €

Tof dat er weer eens wat nieuws uitkomt. Is het een Nederlands product? Niet in mijn budget maar dat maakt ook niet uit. Ik ben benieuwd wat Ricard Devine of zo hier mee zou kunnen.

Lekker prijzie weer.

Ik ben net een uurtje bezig, maar ik krijg weer dat weke gevoel in mijn hoofd wat ik ook steeds kreeg bij de Octatrack. Zeer vermoeiend om te doorgronden.
De software is niet echt consequent in de bediening, waardoor het behoorlijk counter intuitief werkt. Zo zit er wel een logica in de positie van de draaiknoppen t.o.v. wat er in de display staat, maar dat is niet altijd exact hetzelfde. Er staan soms waarden in een matrix waarbij ik niet weet hoe ik die kan veranderen, terwijl die logischerwijs wel met een draaiknop te bedienen had moeten zijn alleen dat werkt dan niet zo. Ik zit zelfs vaak te klungelen hoe ik van het ene scherm weer terug ga naar het vorige scherm. Soms moet je Yes drukken en soms op No. De modulatie en envelopes staan over vele schermpjes verspreid, dus die kan je niet zo makkelijk bedienen, tenzij je deze als een macro op de XY pad zet, wat op zich vrij makkelijk gaat. Het is voorlopig een hoop gepiel om er iets simpels uit te krijgen wat nog ergens naar klinkt. Het apparaat zelf blijft natuurlijk geweldig om te zien met die cherry keys en de XY pads, maar als dit geklooi zo blijft, dan haak ik af ben ik bang.

Hmm, dat is jammer. Product is al best lang in ontwikkeling dus je zou denken dat ze tijd genoeg hebben gehad om over de UX na te denken. Helaas zie je nog steeds best vaak 'maar het werkt toch?' software zonder fatsoenlijk UX design, vooral bij kleinschalige projecten.

Dat is wel heel snel :D
Het was ook wel heel erg..... :o:

Ik kreeg hetzelfde gevoel als bij de steeds complexer wordende effectpedalen. Op een bepaald moment voelt dedicated hardware dan onhandiger dan een DAW. Ik weet dat jij dat ook hebt.
Wat deze bak voor mij te bieden had is voor mijn gevoel te veel gedoe om er uit te halen. Ik wordt nog steeds enthousiast van hardware, maar ik knap steeds sneller af.
Na al die jaren weet ik inmiddels exact wat bij mij past en wat er niet past. Na de deep dive gezien te hebben afgelopen week bekroop mij al een gevoel dat ik deze wellicht niet had moeten bestellen.
Om die reden ben ik des te blijer met de Tr1000. Die heeft ondanks de vele mogelijkheden nog steeds een intuitieve bediening. Iets wat niet vanzelfsprekend is.

Back