Yamaha CS-30

Zelf een eigenaar ontwijkt mijn vraag: hoe breed is ie? Ik heb nl geen idee of ik er plek voor heb

Een CS-30 is 98 cm. breed. (En een Mono/Poly 74,5.)

Zelf een eigenaar ontwijkt mijn vraag: hoe breed is ie? Ik heb nl geen idee of ik er plek voor heb

Algemene tip: bijna altijd staat achterin de user manual gewicht en afmetingen opgegeven, en van de meeste relevante synths staat de user manual wel ergens online. Op die manier kan je via Captain Google :smeris: in no time zien dat een CS30 97,8 cm breed is.

Dank heren, was blijkbaar op de verkeerde plaats naar de reactie aan het zoeken - ik mis een blozende smiley hier

excuus en dank nogmaals :halleluja

Ik zit er over te denken om de opstelling in mijn studio iets te veranderen en ben om die reden (en ook omdat het gewoon leuk is natuurlijk) bij mij in de woonkamer de combinatie CS-30 / Korg MS aan het uitproberen. Het is tenslotte allemaal Hz/V spul dus dat zou in theorie goed samen moeten werken....ben er net mee begonnen en heb nog niet veel uitgeprobeerd, maar ik post alvast een foto om dit draadje weer eens tot leven te wekken :)

attachment.php

Attachments

• 20141006_220125.jpg
    20141006_220125.jpg
    107,5 KB · Bekeken: 169
yummie yammie! 8~ wat een gezellig hoekje zo

ben nog steeds superblij met m'n CS15, ik gebruik 'm met m'n (jam) band i.c.m. een nord g2X.. een genot om te spelen en om te bekijken ook. Van de band "mag" tie niet meer weg :)

Ik zit er over te denken om de opstelling in mijn studio iets te veranderen en ben om die reden (en ook omdat het gewoon leuk is natuurlijk) bij mij in de woonkamer de combinatie CS-30 / Korg MS aan het uitproberen. Het is tenslotte allemaal Hz/V spul dus dat zou in theorie goed samen moeten werken....ben er net mee begonnen en heb nog niet veel uitgeprobeerd, maar ik post alvast een foto om dit draadje weer eens tot leven te wekken :)

attachment.php

Oosterse invloed met dat beeldje, nu maar visions of china van Japan jammen :engelJ

Beeldje heb ik gehad van mijn schoonmoeder, is niet Japans maar Indonesisch :)

De combi CS-30 / Korg MS valt een beetje tegen in die zin, dat de octaafinstelling over het CV-bereik nogal van elkaar afwijkt (ik weet even niet hoe ik dit anders moet verwoorden). Als ik bijvoorbeeld met het keyboard van de CS-30 de MS-20 aanstuur dan moet de oscillator van de eerste op 64’ staan en de tweede op 2’ om dezelfde noot te verkrijgen (ter illustratie dan; zit nu op mijn werk dus ik weet de waarden niet precies meer). Een offset voltage vanuit de MS-50 heeft hier geen zin omdat het verschil niet lineair over de noten is verdeeld. Qua scaling loopt het ook een beetje uiteen maar dat is natuurlijk niet zo gek. Triggering is wel probleemloos.

Wat overigens ook niet helemaal meehelpt is dat de patchingangen van deze MS bakken last hebben van corrosie (denk ik), waardoor de verbindingen niet betrouwbaar zijn. Ik moet toch eens kijken wat ik hier aan kan/ga doen.

Hoe dan ook, als ik ze samen zou willen gebruiken dan zou ik dus alsnog twee afzonderlijke MIDI-CV converters moeten gebruiken voor het beste resultaat - dat het allebei Hz/V bakken zijn geeft hier niet echt een voordeel vind ik. Voor het overige zijn ze wel prima te combineren trouwens want de CS-30 heeft toch wel leuke patchmogelijkheden ook met de audio in (ook voor modulatie) en de sequencer outs etc. Qua karakter zijn deze bakken natuurlijk ook erg verschillend dus dat kan leuke resultaten opleveren. Ben ook nog niet helemaal uitgeëxperimenteerd voorlopig, maar ik denk niet dat ik de CS-30 tzt bij de MS-spullen ga voegen in mijn studio. Wel leerzaam dus dit in ieder geval :geslaagd:

Er is inderdaad een verschil tussen Korg en Yamaha wat betreft voltage range voor de CV pitch circuits.Je zou kunnen kijken met een multimeter, of je MS-50 welk voltage er uit de CV outs van de CS-30 komt (+125 mV - +4V, volgens de Service manual, en wat de MS-20 genereert. De hoge C op een MS-20 heet C4 en op een CS-15 is dat C6 dus dat kan allemaal kloppen. In theorie kun je met een lineare VCA de ranges gelijk trekken (dus geen offset, da's voor V/Oct) maar of dat zuiver wordt weet ik niet. Scaling kun je stemmen met de procedure uit de Service Manuals. Anders tijdens de grote onderhoudsbeurt bij de vakman.

Aaah.. Hoe Lang is een Japanner! :eureka:

Altijd gedacht dat het een Chinees was..

Er is inderdaad een verschil tussen Korg en Yamaha wat betreft voltage range voor de CV pitch circuits.Je zou kunnen kijken met een multimeter, of je MS-50 welk voltage er uit de CV outs van de CS-30 komt (+125 mV - +4V, volgens de Service manual, en wat de MS-20 genereert. De hoge C op een MS-20 heet C4 en op een CS-15 is dat C6 dus dat kan allemaal kloppen. In theorie kun je met een lineare VCA de ranges gelijk trekken (dus geen offset, da's voor V/Oct) maar of dat zuiver wordt weet ik niet. Scaling kun je stemmen met de procedure uit de Service Manuals. Anders tijdens de grote onderhoudsbeurt bij de vakman.

idd scalen kunje met de service manual , evt ergens inkijkuh zelf , kan net dat extra octaafje scheeluh
met mn new obie sem ook egt moeten doen

Aaah.. Hoe Lang is een Japanner! :eureka:

Altijd gedacht dat het een Chinees was..

zolangdus dat ie nergenspast , voor wie der ruimteheeft , cs30je ,japnner ']

lang hoor poepoe :okdan::D:luv:

Tis ook best een slagschip, maar das ook wel de charme.

Denk dat ik die van mij vanwege de kuren en een paar krakende potjes/schuifjes binnenkort eens een opknapbeurtje kan gebruiken. Kan ook eindelijk eens die sequencer triggerout->trigger in mod worden gedaan.

Iemand tips waar ik dat het best kan laten doen? Music House utrecht?

dat heb ik met de CS15 :)
een 30 heb ik nooi gehad en kan er niet over oordelen maar volgens mij overlapt tie de 15 voor een groot gedeelte :D

Ken de 15d niet maar de 10d blaast de cs30 wat mij betreft finaal weg. Tot je de cs30 de cs10 als een soort extra osc laat aansturen. Dan heb je de low/midrange van de cs10 (waar de cs30 niet zo heel goed in is) en de sub/lowrange samen, dikke mik.

En ja, ook de cs10 moet voor een opknapbeurt, de keyinput doet het niet meer (cv/gate aansturing wel).

LOL, er staat nu een CS-30 op MP voor 1.500 euro....is die bak even een inhaalslag aan het maken zeg :D

(Trouwens ook een Juno 106 voor 600 zag ik. Zeker weer een duur weekend geweest voor iedereen :))

Holy crap. Wilde hem jaartje of 2 terug eigenlijk wel verkopen voor 750 ofzo. heb er destijds 600 voor betaald. Hou em nog maar ff denk ik. net als mn juno6.

Back