Yamaha CS-30

Volgens mij staat ie niet eens aangesloten......en dan toch geluid, hoe kan dat ?

Zo te zien gaat het hier inderdaad om een polyfone CS-30 met een draadloze audio verbinding.... die wil ik ook wel 8o)

maar eh, ik denk niet dat je veel kan beschadigen als je het geluid van de vco's weer ergens terugstopt in de yamaha.

Zou ik niet te hard zeggen, zeg ik uit ervaring 8)

ook een in huis gehaald

irl viel hij kleiner uit dan ie op foto overkwam....maar wel zwaarder dan ik dacht, fuck!

nog maar 30min met geprutst maar god zag dat't goed was! ....overgewaardeerd my ass....

Ik heb sinds kort een CS30, alleen ervaar een probleem. Zodra ik het keyboard bespeel, hoor ik over elke toets dezelfde noot/frequentie. WAAR KAN DAT AAN LIGGEN? Intern iets wat stuk kan zijn? Sample/hold? De sequencer doet het prima en stuurt verschillende noten uit.

Ik heb sinds kort een CS30, alleen ervaar een probleem. Zodra ik het keyboard bespeel, hoor ik over elke toets dezelfde noot/frequentie. WAAR KAN DAT AAN LIGGEN? Intern iets wat stuk kan zijn? Sample/hold? De sequencer doet het prima en stuurt verschillende noten uit.

Je hebt de switches bij de oscillators toch wel goed staan? Die kan je schakelen op "keyboard" of "sequencer".

Je hebt de switches bij de oscillators toch wel goed staan? Die kan je schakelen op "keyboard" of "sequencer".

Die horen toch op keyboard stand? ook die bij de envelopes?
Als ik 1 van de presetsettings vanaf een plaatje instel, hoor ik dus ook geen geluid. Wel als ik op seq. zet en luister via de sequencer

Hoe zit het met aansturen van de noten? Gebruikt de CS dezelfde chip om noten uit te sturen via de sequencer en keyboard?

Die horen toch op keyboard stand? ook die bij de envelopes?

Ja, als je via het keyboard speelt wel inderdaad. Probeer eens met je sequencer te spelen als de schakelaars bij de osc.'s in de keyboard stand staan. Werkt het dan wel? Krijg bijna het idee dat die schakelaars niet helemaal okee / vuil zijn. Haal ze eens een paar keer heen en weer en kijk dan wat er gebeurt :eureka:

Hoe zit het met aansturen van de noten? Gebruikt de CS dezelfde chip om noten uit te sturen via de sequencer en keyboard?

Ja, dat lijkt mij wel (ook al ben ik geen techneut). Het enige verschil is, dat je CV / gate signaal niet van het keyboard maar van de sequencer komt; daar heb je geen andere chip voor nodig om de klank op te wekken. Vandaar ook die schakelaars om het om te zetten. Zou anders ook alleen maar duurder zijn geweest natuurlijk.

Misschien is er inderdaad iets mis met je CS-30, maar het zou best kunnen dat het iets simpels is. Wel gek dat de schakelaars van allebei je osc.'s het hebben......je hebt toch geen kabels in je CV / gate ingangen geplugd? Want dat is ook niet de bedoeling als je met het keyboard wil spelen volgens mij. Je ook proberen hem met een converter te bespelen, kijken wat hij dan doet.

LOL, er staat nu een CS-30 op MP voor 1.500 euro....is die bak even een inhaalslag aan het maken zeg :D

(Trouwens ook een Juno 106 voor 600 zag ik. Zeker weer een duur weekend geweest voor iedereen :))

Misschien is er inderdaad iets mis met je CS-30, maar het zou best kunnen dat het iets simpels is. Wel gek dat de schakelaars van allebei je osc.'s het hebben......je hebt toch geen kabels in je CV / gate ingangen geplugd? Want dat is ook niet de bedoeling als je met het keyboard wil spelen volgens mij. Je ook proberen hem met een converter te bespelen, kijken wat hij dan doet.

Thanx, ga proberen of het aan de schakelaars ligt. De vorige eigenaar heeft wel een schakelaar gemaakt om de sequencer als externe sequencer te gebruiken of zoiets. Misschien ligt het daar aan.

groet

kmoet zelf egt een clipie gan maken zoon beetje t beste [duidelijke ] qa sequencing vd cs30op you tube

duidelijk vb qa filters ..enso envelopes triggering

dit is egt een slecht filmpie zoooo klan die ook klinken hahahaha
egt waar
asje niet weet wat je schuift trekt / doet
tis ook byna een half modulair app

duidelijke parts uitleg wel ok sound ...niet inspirerend ofso ..iig zodatje weet wat doet / klin kt
de cs15 is op een paar extras / en sequencertje byna t zelfde [denkik] correctme if,.....

deel 2

redelijk filmpie ...zekers t begin ook cs15

deze gast demoed ook de audio in goede filters ervoor vindt ik bv hatrs enso worden egte filterd sweeps ...ok 8+ movie ook

dees wel weer goed !!
laat duidelijk de twee mogelijk heden verschillen zien op de cs15
twee x cv in ...jahaaaa
heeft cs 30 niet

die heeft sequencer voor dat !

thnx voor die page nooit gevonden ....
ola

http://216.70.103.199/forum/printview.php?t=4294&start=0&sid=034c5f2d80a8db45c85f033a1246aafb

wilde bv eraan toevoegen dat de cs5/10/15/30/30l
allen same o componenten bevatten en niet te vergelijken zijn met de cs20/15/40m en so
toch zijn die ook best vet
kijk deze
cs20m ooit gekocht voor 250.- ofso
best ok met 8 preset geheugens de eerste ter wereld toen ..samen met de obie 1

Back