Kan er iemand uitleggen wat de keys doen hier?

Heel apart, zou niet weten hoe ze die apparaten precies gemaakt zouden hebben. Het gaat te synchroon voor playback lijkt me.

Toffe clip vind ik het maar dit is niet live gespeeld want er gebeurt veel te veel om dat met een paar bandrecorders te doen.
Wat wel zou kunnen is dat er allerlei loops op dat loopstation staan en dat die bedient worden en dat het op die manier net lijkt of ze alles zelf inspelen, ook dat slaan met die drumstokjes dat heeft muzikaal geen enkele zin maar het is wel goed bedacht en in elkaar gezet vind ik.
Oh wacht effe, ik kwam nog een clip van ze tegen en daarin geven ze uitleg, wel hele innovatieve gasten en de bediening van dat tapedeck met de toetsen is een mooie variant op wat ze met het mellotron deden, erg leuk;

Laatst gewijzigd:
Het lijkt midi maar toch spelen ze. Ik dacht eerst aan reversed gates maar dat is t niet.
Na de uitleg van ze zat ik te denken dat jij met die Revoxen van je dat ook zo kan doen, maakt je wel uniek in België als je gigs er mee doet.😊

Ik begrijp wat ze doen met de tape. Dat kan ik in theorie ook. Maar ik begrijp de keys er niet bij :)

Het lijkt erop dat men de real gebruikt als pitchbender voor de keys.
Niet noodzakelijk door het keyboard-signaal op te nemen en te vertragen, want dat zou latency problemen geven door de afstand tussen de playhead en recordhead. Ook niet door de toonhoogte van een vooropgenomen signaal te manipuleren door afspeelsnelheid omdat er polyfonisch gespeeld wordt.
Wel door mss een vooropgenomen signaal te converteren naar pitch CV die de Osc van de keys beïnvloedt?

Back