Dikste plugin Drumcomputer

MstrFX

B T N!
Na de Dikste Oscillator, Dikste Eurorack case van @ishi Nu de dikste digitale drumcomputer!

Nu ik weer even in de Daw zit.. ik heb de Bucket Pops – v1.1.6 van Full bucket music gedownload en ik vind hem wel dik!
Ik kon geen demo vinden waar ie a-typisch gebruikt werd, maar die sounds gaan wel wat verder dan de OG lijkt me..
Welke misschien niet zo voor de hand liggende zijn nog meer aan te raden?

Screenshot 2025-08-22 at 12.58.17.png

Mijn favo is drum rack + mijn sample collectie :D

Ik heb aantal packs van deze boy:

Ik heb aantal packs van deze boy:
Ken ik niet. Zal er eens naar kijken als ik weer wat zoek.

Microtonic en Waldorf attack heb ik steeds bij de hand maar ik gebruik ook nog steeds Fxpansion Tremor, plugin werkt nog steeds perfect op mijn windows11 in reaper.
Voor Boombap drums Drumbeast van Ignite.
En de drumsynth van AIR Music vind ik ook wel lekker maar nog niet genoeg gebruikt.
Als Drumsampler dan weer Battery 4 of als ik er een sequencer bij wil Geist2, ook van fxpansion.
en tenslotte ligt hier nog Guru, de voorganger van Geist en zoveel leuker in gebruik maar die heb ik momenteel niet geinstalleerd omdat alle kits oook in Geist 2 werken.

Bucket Pops ga ik wel even proberen nu, bedankt voor de tip!

Die Bucket Pops is inderdaad ook een favo van mij!
Je kan er extreem de pitch en attack/release e.d. mee tweaken, beyond classic drum sounds.

Verder vind ik deze erg bruikbaar en goed klinkend:

Die bevat hoog kwalitatiece sample collecties van heul veul vintage drumcomputers, ook de wat meer obscure.

Van hun site:
AceT 1 • AceT 2 • AceT 6 • AceT 8 • XR Ten • HR Sixteen • HR SixteenB • SR Drums • Amdk 100 • DrumBrute • MatrixBrute • Bhm Drums • D.Rythm 110 • D.Rythm 220 • D.Rythm 220E • D.Rhythm Five • D.Rythm Pad • Clap Machine • PT Seven • RZ One • OMB Two • DST • Dyn ADD1 • Drmlator • AnalogR • EMD • 8 Bit Box • EM7C • Drumstar • OMB Five • Organ Drums • Drumzmo • Transwave Drums • ETI Drum Synth • Drumaker • Drum Performer • Rythm Eighty • DK5S • R Hundred • XD Five • K-DDD One • K-DDM Hundred • K-DDM2 Hundred • KPR Seven 2 • KPR Three 2 • KPR Five 2 • Mini Pops 20S • Mini Pops 7 • K-MR Sixteen • UVS3200 • K-S Three • Gadget Beat • Kick Machine 2 • U1250 • L 9000 • L Drum • LM One • Optigan • Synsonic • Mini Pops • The Kit • TR Clone • Drum MX • P Drum X • P Fight • Concert Mate • Classic R-78 • Classic R-8000 • The 5o5 • The 55 • The 6o6 • The 626 • The 66 • The 7o7 • The 727 • The 77 • The 9o8 • The 9o9 • Sakata • DR Traks • SCTOM • MPD Forty • SMS Clap • SMS MTX • SMS 400 • SMS 800 • SMS 9 • SMS V • SMS Trix • Arranger Drums • SM305 • Tam Star 200 • Tam Star 500 • Tam Star 204 • Tom ED • Gadget 12 • UniVox • VerDrum One • VermoDrums • Ratck • Wers Drums • Wers Matic • YCS 20m • YDD Ten • YDD Eleven • FM 4OP • YMR Ten • YPT Eight • YQY Ten • YRX Five • YRX Seven • YRX Eight

I kon niet echt knallende demo’s vinden maar wat gebruik je nu als alternatief?

Het is een beetje een vreemde eend, je gaat er geen knallende 909 en 808's uithalen. Maar voor percussie en allerhande verse industriele geluiden is deze nog altijd onovertroffen. En de modulatiemogeljkheden (ook op de effecten) maken het quaisi semimodulair.

Als alternatief zou ik zggen: Erica Snths LXR-2, in softwareland zou ik het niet weten.

Lees deze thread eens op gearspace :

Bucket Pops; gebruik 'm eigenlijk nooit zo ongeveer maar toen ik 'm op yt zag heb ik 'm wel gedownload, ik vond 'm zo geinig qua sounds.
Full Bucket maakt hele goede dingen vind ik, als iemand tips zoekt voor free plugins dan is dat één van de eerste die ik altijd noem.
Verder kan ik met het drumrack en de samples in Live prima werken.
Triaz heb ik ook nog, dat vind ik een hele goede; 15000 samples en eigenlijk kan je het zo gek niet bedenken of het is mogelijk met Triaz, zoveel mogelijkheden, ik vind het wel een beetje een eindbaas; Triaz

Zat even in mn plugin folder te kijken wat ik nog allemaal heb..
kwam deze lelijke tegen, maar klinkt toch wel goed! (kan me niet herinneren dat ik hier voor betaald heb)

AIR MUSIC

Screenshot 2025-11-05 at 20.56.03.png

Laatst gewijzigd:
Ben nu de TEKNO van Babyaudio aan het testen..
Als iemand nog een voorstel heeft die ook een demo mode heeft?

Screenshot 2025-11-06 at 09.20.36.png

Volgens mij is Kick 3 nog niet genoemd. Niet een volledige drumcomputer, maar wel één van de beste voor kick-drums:

Ik had de Demo van KICK 3 getest en die kwam idd beter uit de bus dan zelf rommelen in ableton met 3 tracks en wat truukjes.. althans ook sneller en makkelijker.

Back