Dikste plugin Drumcomputer

Softube heartbeat lijkt mij ook nog altijd super. Is volgens mij nog steeds mega veelzijdig en daarom weer vrij onbemind ofzo precies ... die gasten hebben hun huiswerk goed gedaan voor die plugin .

Merk dat ik het meest met de D16 Nepheton 2 loop te klooien nu en door mn analog heat haal, klinkt goed.
Heartbeat ga ik nu ook effe testen THX @Toon

MM.. krijg wel weer softube ilok gezeur en een softube central app die niet werkt..

Laatst gewijzigd:
Wat ik wel merk is dat de sommige drum vst minder of beter door mn analog heat mk2 gaan.. Wel apart heb dat vaker gemerkt als ik digitaal door analoog haal. soms pakt het beter uit dan andere keren..

Algonauts Atlas 2
AlyJamesLab VS DSX (geen seq)
AlyJamesLab SY-4X (geen seq)
AlyJamesLab VPROM 3 (geen seq)
Korg Electribe ER-1

Kan je alles mee doen. De 1e voor je samplelib, de rest voor synthese

TAL Drum is ook erg tof, maar heeft ook geen eigen seq helaas. Daarom ga ik meestal gewoon voor Atlas 2 voor mijn samples, want dan kan je ook gelijk pattterns ermee maken.

voor dat soort sounds zeker (Linn, Syncussion, SDS-V)

Lekker alles naast elkaar:

Screenshot 2025-11-08 at 09.43.55.png

MM.. krijg wel weer softube ilok gezeur en een softube central app die niet werkt..

Heeft een nachtje geduurd maar Heartbeat van Softube werkt nu met ilok.. Maar kan manual alleen online lezen.. irritant.
Wel goed geluid en geinige interface.. mono cut en wide spread duidelijk in de master out is wel handing.

Ik vind dat die Korg Electribe ER-1 héél goed klinkt, daar hebben ze echt hun best gedaan. En ook heel uniek in de software wereld.
Image Line Groove Machine is nog zo een oudere:

Maar kan manual alleen online lezen.. irritant.
Dat kom je tegenwoordig meer en meer tegen...zo irritant...

Fxpansion Tremor is fantastisch, maar werd jammer genoeg discontinued.

Helaas ja, ik kon hem al niet meer vinden is daar nog een vervanger voor gekomen ?

Daar zijn tablets ideaal voor.
Daarover gaat het niet, als je op je studio pc 2 of 3 schermen hebt maar geen internet wil je een PDF handleiding en niet nog een extra tablet op je desk.

Ja allemaal gehad maar kom er beetje van terug. Softube gaat hem ook niet worden met dat islanding er omheen. Blijf het liefst een independent woman.
Als ik echt ergens in wil duiken print ik nog wel eens een manual met aantekeningen..

Daarover gaat het niet, als je op je studio pc 2 of 3 schermen hebt maar geen internet wil je een PDF handleiding en niet nog een extra tablet op je desk.
Mja, geen internet doe je jezelf ook wel een beetje aan natuurlijk. Het is 2025, gap.

Dat niemand anders Triaz noemt is mij een raadsel, of is onbekend onbemind in dit geval?
Ik heb ook Algonaut Atlas 2 bijv maar die kan nog niet in de schaduw staan.

Back