Ssl12 neemt niet meer op

MstrFX

B T N!
Was tijdje uit daw maar dacht ga weer eens opnemen. Contact met ssl gehad en moest paar files deleten. Gedaan. Herstart niks werkt. Andere usb kabel ook niet. Afspelen gaat prima . Laatste Mac OS. Laatste 360 software.herstart nog niks. @demian neemt ie bij jou nog op?

Was tijdje uit daw maar dacht ga weer eens opnemen. Contact met ssl gehad en moest paar files deleten. Gedaan. Herstart niks werkt. Andere usb kabel ook niet. Afspelen gaat prima . Laatste Mac OS. Laatste 360 software.herstart nog niks. @demian neemt ie bij jou nog op?
Eerst ff SSL 360 geopend voordat je DAW start ?

Ik denk dat ik alle volgordes al heb getest. Maar ga zo weer proberen. Wat me wel opvalt. Als ik de computer aanzet terwijl mijn ssl12 ook aanstaat dus automatisch mee opstart zodra de computer usb stroom geeft. Ik de ssl toch weer even aan en uit moet zetten voor herkenning door coreaudio

Heb hem al een tijdje niet gebruikt, dus zou het niet weten. Lijkt me dat ie het wel gewoon doet nog.

Ok nou ik wacht wel even wat helpdesk zegt nadat ik alles heb gedaan wat ze zeiden.

Kan je het ding geen factory reset geven?
Eventueel andere computer proberen of ie het daar wel doet?

Als je geen andere computer hebt, kan je ook nog windows installeren op je mac en daar kijken of de ssl12 het wel doet.
Ik denk dat het eerder aan je mac ligt dan aan je geluidskaart.

Thanks, ja zou nog op ander computer kunnen proberen. Maar ik herinner me ook nu dat dit probleem al veeel eerder was en dat ik bitwig de schuld gaf en audacity werkte ook niet.. toen was ik er even klaar mee en met hardware en Diy projectjes bezig gegaan.. Maar de hulp van SSL is altijd goed dus zal wel oplossing komen!

Kan je het ding geen factory reset geven?
Eventueel andere computer proberen of ie het daar wel doet?

Nee dat kan dus niet, ook geen aparte firmware zover ik zie gaat dit via de 360 software . Ik heb onderin de balk wel een status rapport kunnen exporteren en naar helpdesk gestuurd,

360 weghalen met een removal tool (dus niet alleen de app wegsmijten), en dan hummel opnieuw installeren.

Heb je niet zitten klooien met een of andere audio routing tool waardoor je nu per ongeluk geen signaal krijgt?

Ik heb idd de officiële uninstaller gebruikt en toen alles weer geïnstalleerd. Ik heb geen complexe routines meer. Ik hou alles zo simpel mogelijk. Alle ins en outs doen het. Heb ook external instrument plug-in op track geprobeerd. En ook een ssl 360 plug-in om te kijken of ie hem dan pakt maar de daw neemt 0 op.

dus je hebt wel geluid? Zit het probleem dan niet in je daw? De ssl neemt toch niet op? Of zie ik het helemaal verkeerd?

Ik ken de geluidskaart niet, maar staat ie niet op direct monitoring? Dus dat het geluid niet door je daw heen gaat?

Nee ik ken deze kaart best wel goed.
Werkt altijd normaal onder coreaudio en dan zie je ook als je de geluidskaart instelt normaal al in bijvoorbeeld ableton de vu metertjes in je lijst groen waar het binnenkomt. Die geven nu ook geen groen als ik de hw drums erdoor gooi.
Screenshot 2025-08-26 at 18.49.08.png

Dit is de 360 software. Twee keuzes. Dircect en via de software mixer..

Screenshot 2025-08-26 at 18.47.26.png

I/O mode AAN:

Screenshot 2025-08-26 at 18.47.26.png

Mn apple systeem (coreaudio) ziet het wel binnenkomen.
Screenshot 2025-08-26 at 18.59.03.png

Net even ocenaudio geprobeert, neemt ook niet op.

Das wel raar, dus hij staat ingesteld om door de software te gaan, je hoort ook wat je hebt aangesloten, maar het komt niet binnen in Ableton? Geen idee verder, hopelijk vind je het :)

Midi werkt wel. Dus SSL stuurt klok data via midi naar mn drumcomputer
Mn Daw werkt ook met usb clock naar mn drumcomputer.

Ok, niks wat kan opnemen (analog heat en desktop dock) neemt niks meer op.. das wel weird.. zit dus in mn computer...

Back