Ik twijfel nog. De sounds van Vink zijn geweldig en sommigen lijken alleen hiermee te kunnen. Maar als ik zelf dingen piel klinkt het als Kult en Generate. Wat ik niet vaak gebruikt. Novum en Myth passen beter bij me.
ik neem het kompliment, ahum...
ik moest even nadenken bij Kult en Generate... ik vind Kontrast eerder dichterbij Generate liggen, in sommige gevallen... ik zou zelf Kontrast niet hebben vergeleken met deze soft synths, al heb je ze beide, maar snap je vergelijking zeker.
inderdaad Novum en Myth zijn van een geheel andere orde, Myth is wel erg erg goed....
ik neem aan dat je de demo hebt, 90 dagen onbeperkt gebruik.
gebruik je van Myth ook nog de oorspronkelikke synthese, nu V1 genoemd (uit mijn hoofd, ik heb Myth zoveel gebruikt, en dat vergeet ik dan...?); ik vind die vergelijkbaar met Kontrast; in de zin van; eigenzinnig, sweetspots zoeken kost tijd, na wat ervaring, gaat dat veel en veel sneller.
ik wilde zoeken naar YT voorbeelden, kwam ik deze tegen, van gisteren:
een mede sound designer....
mooie preset, je hoort het karakter van de Kontrast, in details, scherpte, maar ook in de rijkdom.
in Kontrast kun je dingen die je met Kult of Generate niet kunt doen, of met Myth; de presets die ik heb gemaakt, daarmee heb ik echt geprobeerd de specifieke kracht van Kontrast te gebruiken, zonder al te veel effekten, al gebruik ik ze zeker, zeker de Modal filter. de Modal filter, en andere filters, zijn natuurlijk ook een deel van Kontrast, en de 'specifieke kracht', maar ik probeer de "wavetable" al zo te gebruiken, dat daar bijna modale zaken gebeuren.... of timbres ontstaan..
met de INIT wavetable, daar kun je subtiel, of niet subtiel, al heel wat mee.
probeer eens de output te droppen als wavetable... de golf linksonder, de laatste gespeelde noten neemt ie op en worden gerenderd, wanneer je deze dragt & dropt, zoals bij Myth.
zoek daarin, een stuk wat je bevalt, met simpel de scanline vertikaal, en ga dan met minieme aanpassingen, de scanline veranderen, zoals licht Circle insturen... en je kunt je uiteindelik ook geheel uitleven....
goed, de demo duurt lang, sales van Tracktion en Dawesome zijn er 5 per jaar of meer (volgens mij meer...), dus tijd zat.
ik vind Kontrast zeker de moeite waard, méer dan de moeite waard, leuker dan een 'normale' wavetable synth... ik merk dat ik er meer uit kan krijgen, sneller, met meer gevoel, dan nadenken, daar is Kontrast ook op gebouwd.....