Nicolas 2000
It's a household name
Macintosh crashes zijn me wel bekend. En gebruikers die kwaad dode diskettes door de kamer gooien.Bedoel het andersom. Ik werkte met Notator op Atari met veel synths, een sampler en cv en sync to MIDI doosjes via MIDI en never nooit crashes, de Macintosh's in onze muzikale omgeving, met hoe cynisch het ook is, meestal Cubase konden weinig aansluiten en waren constant angstig om de 5 minuten aan het saven.
Toen de wereld omdraaide en ook nog Atari stopte, overgestapt op PC met Cubase, never nooit problemen gehad, niet met audio, niet met MIDI.
Geklaag over PC is 90% user-error.
Ach, mijn oude Windows PC's durfden/durven er ook wat van hoor. Bij eentje weet ik dat de grootste oorzaak van instabiliteit een versleten connector op het moederbord is, dus dat heeft niks met software te maken. Mijn huidige W98 crasht af en toe spontaan bij het opstarten, vaak als je een hot reboot doet, en steeds als je in safe mode een USB muis beweegt. Maar als hij goed opgestart is (95% van de tijd) en je van Davilex software wegblijft, is hij gelukkig wel stabiel. En bij de XBOX360 heb ik de harde schijf eens een knietje moeten geven. Het is een beetje van alle tijden, maar toch vooral van vroeger. Als ik tel hoe vaak ik vroeger de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt moest houden tov tegenwoordig...dan zijn we toch goed vooruit gegaan met de PC.Maar van de Atari dus geen klachten hier. Anders zou ik hem ook niet meer gebruiken in 2025.
. Ik werkte met Notator op Atari met veel synths, een sampler en cv en sync to MIDI doosjes via MIDI en never nooit crashes, de Macintosh's in onze muzikale omgeving, met hoe cynisch het ook is, meestal Cubase konden weinig aansluiten en waren constant angstig om de 5 minuten aan het saven.