Feest der herkenning: vintage software revival?

Zo'n Amiga emulator heb ik net op mijn Linux Desktop computer geïnstalleerd, maar het begon er al mee dat ik die emulator na het opstarten niet meer uit kon zetten. Moest mijn computer via de aan/uit knop opnieuw opstarten. Zo rol je van het een in het ander...

Voor de meest authentieke ervaring moet je software uit die tijd natuurlijk draaien op een computer uit die tijd......

Dat is zo, maar ten eerste heb ik daar de ruimte hier niet voor en ten tweede wil ik niet helemaal in dat konijnenhol verdwijnen. ;-)

Laatst gewijzigd:
Een tracker is nog wel spannend, en daar heb ik er ook al een van. Dus dan nog een Aegis SONIX emulatie plugin erbij lijkt mij wel leuk.

Dit lijkt me wel een grappig ding ook

Of je bewaart gewoon al je oude muziekcomputers:)

Bij de laatste verhuizing 10 jaar geleden heb ik vanwege teveel spullen en nul komma nul interesse 3 Atari's 1040 weggegooid waar ik nu natuurlijk verschrikkelijk veel spijt van heb.....
Gelukkig heb ik hier nog een keurige WIN XP muzieklaptop waar veel oude muzieksoftware op kan draaien. En nog een andere XP pc waar nog steeds Wavelab 4 op draait:)
En nog een reserve XP pc met oude softsynths erop in de opslag:)

Echte Amiga 500 oid is makkelijk aan te komen voor een habbekrats. Zal nog wel even uitzoeken zijn hoe je die op een modern display aan moet sluiten.
Habbekrats is verleden tijd, zelfs voor de 500. Zeker voor eentje met de juiste (betrouwbare) moederbordversie. Goedkoper dan een Moog One, maar 25 euro gaat niet meer lukken. 100 ook niet.

Ik heb de mijne via scart op een oude tv... Er zijn modernere oplossingen.

Oh wow. Er bestaan ad-blockers. Wat een goede tip!

Als ik van de ads af wilde zijn had ik de pagina wel in Brave geopend.

Het is gewoon tekenend wanneer een website zoveel advertenties serveert. Mijden als de pest die zooi.

3 Atari's 1040 weggegooid waar ik nu natuurlijk verschrikkelijk veel spijt van heb.....
Gelukkig heb ik hier nog een keurige WIN XP muzieklaptop waar veel oude muzieksoftware op kan draaien.
Ik had nog een ouwe Atarie om weg te geven aan een Engelsman / Amsterdammer die hier op het forum kwam.
Maar hij had een raar telefoon nummer daarom ben ik hem kwijt geraakt. (niet gebeld) Atarie staat in de weg.

Ik heb mijn 1e liedje nog in basic gemaakt op de C64. Maar de trackers op de amiga was wel een hele mooie tijd, octamed kon ik geblinddoekt bedienen. Stretchen bestond toen nog niet zonder de samples ook te pitchen, een hoop donald duck stemmetjes dus toen. geen samples in overvloed zoals nu, dus hergebruikte ik de meeste. Ik mis die tijd best wel maar wat er nu allemaal bestaat is natuurlijk nog veel mooier.

Inderdaad - het is wel makkelijk om van de zijlijn te roepen van "weg met die advertenties" (mij ergeren ze ook), maar wat dan? Zelfs een website kost geld. En voor het bezichtigen van die sites willen we niet betalen...

Oh wow. Er bestaan ad-blockers. Wat een goede tip!

Als ik van de ads af wilde zijn had ik de pagina wel in Brave geopend.

Het is gewoon tekenend wanneer een website zoveel advertenties serveert. Mijden als de pest die zooi.
Veel mensen weten niet dat je op iOS ook adblockers hebt, maar als je liever klaagt dan een oplossing gebruikt is dat ook prima natuurlijk.

Hier zie ik net een gratis plugin: PLUGINS4FREE

Lijkt dat erop? Ik heb die dingen toen nooit gebruikt...

Laatst gewijzigd:
Mijn huidige W98 crasht af en toe spontaan bij het opstarten, vaak als je een hot reboot doet, en steeds als je in safe mode een USB muis beweegt. Maar als hij goed opgestart is (95% van de tijd) en je van Davilex software wegblijft, is hij gelukkig wel stabiel.
Ja, dat krijg je met een nieuw OS natuurlijk, die is nog in beta mode denk ik, heb je de laatste update al gedaan? :D

Rebirth is een oud Windows programma met 2x TB-303, 1x TR-808 en 1x TR-909 emulatie zodat je acid kunt maken :dj:
Rebirth heb ik een jaar of 7 geleden nog 'ns geprobeerd op gang te krijgen toen ik op W10 zat maar dat was tevergeefse moeite.

Mooi. Een software tracker heb ik al. Dus lijkt me dat alleen een Amiga-stijl sequencer nog ontbreekt om een globaal idee te krijgen met wat voor audio software men toen werkte.

Back