AISong.org tracks

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Gisteren me laten verleiden om toch eens Suno te proberen om misschien tekst op men keyboard liedjes te plaatsen. Toen ik het wilde proberen kreeg ik echter een gehele nieuwe track met een ai gemaakte instrumental. Ik was verbaasd hoe goed het klonk samen met de tekst die de AI had gegenereerd.
Ik wilde er een abbo op nemen maar daar had je een mastercard of visa voor nodig, wat ik niet heb. Ik wilde eerste gratis verder doen, omdat je toch 5 liedjes per dag gratis ermee kon maken, maar zag dat ze dan niet voor commerciele doeleinden gebruikt mochten worden. Ik ga ze niet verkopen, maar ik had toch wat bang om ze gewoon gratis te delen met anderen dus zocht ik naar alternatieven. Ik kwam uit op Udio. Ik teste dat even uit maar vond het toch niet zo goed, veelal maakte deze er een genre van dat ik niet wilde. Als ik pop invoerde kwam daar zo goed als altijd dance pop uit en dat klonk niet goed. Dus maar verder gezocht, zo ben ik nog op een andere uitgekomen waarvan ik de naam niet meer weet, maar daar kost het 20€ per 5 tracks die je maakte, wat enorm veel is als je weet dat bij Suno je voor rond de 10€ over de 200 tracks kan maken.
Ik zocht dus nog verder en kwam uit bij AISong.org. Ik had drie gratis credits en heb deze eerst gebruikt en ik was verbaasd van het resultaat, het klonk in mijn oren minstens even goed als Suno, misschien zelfs nog beter.

Ik heb lang getwijfeld of ik de tracks hier zou delen, omdat ze volledig met AI zijn gegenereerd. Het ding is dat ik er nu een paar heb en ik vind ze echt heel goed. Zowel de tekst als de instrumental als de zangersstem passen perfect bij elkaar.

Ik wil ze eigenlijk gewoon delen omdat ik ze mooi vind. Schiet me aub niet af. Ik zet ze allemaal in deze topic dus zal geen verschillende topics ervoor maken.

Het eerste liedje dat ik wil delen is een pop/rock nummer genaamd Shadows to Sunrise en de lyrics zijn

[Verse]
The streets are painted in shades of grey
Truth whispers but it fades away
Neon signs scream what they want you to see
While the ground crumbles beneath our feet

[Chorus]
But the stars still shine through the smoke
The fire's there in every hopeful soul
We’re climbing higher though the path’s unclear
From shadows to sunrise
The dawn draws near

[Verse 2]
Lies are currency in this twisted game
They trade in power and bury the blame
The skyline trembles under heavy skies
But a spark ignites in defiant eyes

[Prechorus]
Can’t drown the truth
It’s a tidal wave
It rises up
It will not behave

[Chorus]
And the stars still shine through the smoke
The fire's there in every hopeful soul
We’re climbing higher though the path’s unclear
From shadows to sunrise
The dawn draws near

[Bridge]
The darkest hour’s just before the light
We hold on tight
We’re ready to fight
A world reborn from ashes and cries
We’ll tear down the walls and rewrite the skies

Track door AISong.org laten maken met een prompt die ik niet meer weet want ik heb er al veel gemaakt, al dat ik weet is da het genre pop was dat ik gevraagd heb, maar wat ik allemaal heb geschreven... ik schrijf meestal over goede dingen, liefde en trouw en van al die zever dat sommige misschien niet goed vinden. Maar dat maakt mij allemaal niet uit. Als ik het maar goed vind. En ik weet dat anderen het soms ook goed vinden.

Rock nummer gemaakt met AISong.org. Ik wilde dat de tekst onder meer ging over hoe wij geketend zijn met ketens van goud en angst en hoe de wereld berust is op leugens en bedrog. Hoe de vrijheid in gevaar komt en waarschijnlijk heb ik nog meer geschreven, maar ik weet dat allemaal niet meer.

[Verse]
Blood on the hands of the power-thirsty
Shadows creep where the light should be
Promises whispered but they never stay
Freedom's a word they stole away
[Chorus]
Chains of gold and fear
Hold us close keep us near
Lies they sell control the air
They don't see us they don't care
[Verse 2]
Smoke-filled rooms where the deals are made
Souls are traded in the greed parade
They sit on thrones built on broken backs
While the truth gets lost in the cracks
[Prechorus]
Do you hear it do you feel it
The weight of their deceit
[Chorus]
Chains of gold and fear
Hold us close keep us near
Lies they sell control the air
They don't see us they don't care
[Bridge]
They feed us poison call it sweet
They build their castles on defeat
But we are fire we are stone
We’ll burn their kingdom to the bone

Een AISong track met als genre pop. Het idee was om een liedje te hebben dat sprak over het gevecht tussen goed en kwaad en hoe liefde alles overwint. ik heb waarschijnlijk nog meer getikt maar dat weet ik niet allemaal meer. In mijn gevoel zijn de tekst en de instrumental zeer goed op elkaar ingesteld. De tekst kan u niet liggen en inderdaad, er zitte rare zinnen tussen, maar toch vond ik het totaal beeld nog goed en vind ik het zelf gewoon een mooi liedje.

[Verse 1]
Shadows crawl on the edge of the light
Whispers scream in the dead of the night
Fingers of fire reaching out to claim
But love's a shield that knows no shame

[Chorus]
Good and evil
They collide
Like thunder rolling through the sky
But love
Love will stand the test
It’s the only sword that pierces the chest

[Verse 2]
Cracks in the armor
The battle is loud
Truth gets lost in the roar of the crowd
But hearts don't break
They bend and sway
Love’s the spark that lights the way

[Prechorus]
When the dark says run
You stay
When the night says end
You pray

[Chorus]
Good and evil
They collide
Like thunder rolling through the sky
But love
Love will stand the test
It’s the only sword that pierces the chest

[Bridge]
Chains can bind
But they can’t erase
The fire burning in this place
The world may crumble
The stars may fall
But love will rise above it all

Een pop/dance liedje gemaakt met AISong.org. Ik wilde vooral dat het liedje ging over goed zijn voor anderen en hoe vriendelijkheid altijd wint en er geen tijd is voor haat. Ik heb waarschijnlijk nog veel meer geschreven maar dat is het een beetje in het kort.

[Verse]
I see the shadows in the crowd
A heavy weight
Heads hanging down
But I’ve got light to share around

[Prechorus]
Take my hand
Feel the spark
We’ll turn the night into a park

[Chorus]
Heartbeats for others
That’s the way
Love’s the anthem we replay
No time for hate
No time to wait
Heartbeats for others
Every day

[Verse 2]
I catch a tear before it falls
Paint the grey with neon walls
We rise together
No one small

[Prechorus]
Feel the rhythm
Let it grow
A little kindness steals the show

[Chorus]
Heartbeats for others
That’s the way
Love’s the anthem we replay
No time for hate
No time to wait
Heartbeats for others
Every day

[Verse]
The streets are loud but hearts are hollow
Eyes so empty
Dreams they borrow
We’re all just searching for a hand to hold
[Prechorus]
A spark
A flame
It starts so small
But love can light the darkest hall
[Chorus]
Kindness in the chaos
Love in the rain
A little bit of giving eases the pain
One touch
One smile
It’s all we need
To plant a tiny
Hopeful seed
[Verse 2]
The world spins fast
The moments blur
We rush past lives
Forget they stir
But every stranger hides a story untold
[Prechorus]
A word
A glance
It breaks the wall
And love can catch us when we fall
[Chorus]
Kindness in the chaos
Love in the rain
A little bit of giving eases the pain
One touch
One smile
It’s all we need
To plant a tiny
Hopeful seed

AI track met als genre Soul, ik begon hier al wat meer aandacht aan de promp te besteden, naargelang ik nu al over de 40 tracks gemaakt heb weet ik echt niet meer hoe ik het allemaal heb uitgelegd.
Ik ga u wel zeggen dat ik momenteel 20+ liedjes op men harde schijf heb staan met een beter verhaal. Ik ga nog wachten met die up te loaden tot ik meer van deze "oude" liedjes heb gedeeld.
Tegenwoordig maak ik echt wel van de 400 karakters gebruik tot de laatste om een verhaal neer te schrijven, ik heb ook een andere website gevonden, waar ik ook tevreden van ben over de kwaliteit.
Toen ik daar naar aan het zoeken was veel me op dat niet alle ai song maker websites op internet op dezelfde manier werken. De manier waarop je iets kan ingeven verschilt en ook de resultaten. Ookal doe je net hetzelde als op de andere websites. Udio vind ik niet zo goed om eerlijk te zijn, het maakt teveel van het liedje dat je niet wilt. Als je pop invoert krijg je al snel een dance pop nummer, maar pop is breder en kan ook trager zijn, dat hangt veelal van de tekst af. Maar Udio is daar niet zo goed in vind ik. Ik heb nog twee andere sites gehad maar die koste immens veel en om eerlijk te zijn was de manier van werken niet zo denderend. Uiteindelijk toch eentje gevonden, die zowat bijna dezelfde kwaliteit geeft als degene die ik al heb. Maar weer wel net iets anders, wat voor meer variatie kan zorgen.

In ieder geval zijn mijn huidige teksten complete verhalen, maar die zal je binnen enkele dagen wel horen.

[Verse]
The sun rises but it don’t glow
When hearts are heavy and love won’t show
A river of tears
It starts to flow
What do we build
What do we grow

[Chorus]
Love is a fire
It warms the cold
Hate is the wind
It tears and folds
Love is a seed
It blooms so wide
Hate is a storm
It breaks inside

[Verse 2]
A hand can heal or strike with rage
A pen can write or burn the page
Every choice we make
Every stage
Turns the chapter
Sets the stage

[Prechorus]
If love’s the answer
Why do we fight
If hate’s the shadow
Where is the light

[Chorus]
Love is a fire
It warms the cold
Hate is the wind
It tears and folds
Love is a seed
It blooms so wide
Hate is a storm
It breaks inside

[Bridge]
A world in pieces
Hearts torn apart
But love can mend
It’s the work of art
Hold it close
Let it spark
Even in the deepest dark

Klinkt zo goed dat je echt denkt wat zal ik zelf nog aan kloten? Best deprimerend maar goed, so be it!

Klinkt zo goed dat je echt denkt wat zal ik zelf nog aan kloten? Best deprimerend maar goed, so be it!
Dit is nog niets. Ik zeg het, nu ben ik veel meer bezig met het verhaal en ik denk dat velen binnen een paar dagen nog gaan verschieten. Hoeft ook niet deprimerend te zijn hoor: haal er inspiratie uit om zelf iets te maken. Kga u niet aanklagen hoor.

Dit is nog niets. Ik zeg het, nu ben ik veel meer bezig met het verhaal en ik denk dat velen binnen een paar dagen nog gaan verschieten. Hoeft ook niet deprimerend te zijn hoor: haal er inspiratie uit om zelf iets te maken. Kga u niet aanklagen hoor.
Aanklagen? Nee zo bedoel ik het niet, het meeste kan ik zelf niet spelen wat a.i. doet.

Kheb 1 liedje, tis 1 van men persoonlijke beste en het is er per ongeluk gekomen. Ik had een heel verhaal beschreven met als genre pop met latin en mexicaanse invloeden over een man die een ezel op de markt koopt. En dan daar een heel verhaal rond geschreven tot in detail met als eind dat de ezel magisch was en dat op een dag hij de man kwam wenken en ze samen vertrokken naar het eeuwige geluk.

Ge moet maar is horen binnen een paar dagen wat ai daarvan gemaakt heeft, hoe hij daar op komt snap ik totaal niet lol, is enige liedje dat eigenlijk dat voor heeft de rest is 80% wat ik schrijf maar in andere, rijmwoorden.

Kunnen we ook verzoeknummers aanvragen?
Een nummer over de geschiedenis van het synthforum lijkt me wel leuk!
Ja dat kan altijd wel leuk zijn maar dat weet ik niet hoe ik dat moet doen. Ik heb twee sites waar ik letterlijk gewoon moet schrijven wat ik wil horen. Ik moet geen prompts gebruiken. Meestal schrijf ik gewoon wat ik wil horen, muzikaal en lyrisch. Ik weet daar dus niet genoeg van van synthforum om er een verhaal over te schrijven. Ik ga echt wel nu meer in detail dan bij deze liedjes.

Is niet nodig, a.i. verzamelt de informatie wel.

Is niet nodig, a.i. verzamelt de informatie wel.
Ja maar zo werk ik niet. Ik ga dat hier wel nu duidelijk zeggen, deze liedjes zijn simpeler. Maar bij de nieuwe die ge pas binnen enkele dagen, misschien zelfs nog week zult horen zijn echt wel niet zomaar de ai laten praten.

Ik maak een verhaal over iets, ik zeg gewoon waar ik wil horen over zingen, ik schrijf een verhaal. Laat dat altijd duidelijk zijn, dat niemand denkt dat ik gewoon op een topje druk. Want dat is het allang niet meer.

Bij dit ai nummer was ik al meer bezig met een verhaal te maken met meer details van wat ik wilde horen. Waar ik wil dat het over gaat. Soms schrijf ik zelfs zinnen die exact terug komen in de tekst, ik zet een mood neer en beschrijf eigenlijk wat ik wil horen.
Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar iedereen denkt hier dat ge gewoon twee zinnen schrijft en dat ai de rest doet. Maar bij dit liedje al is het verhaal dat ge hoort wel degelijk wat ik geschreven heb. Ai kan je gebruiken in de trend van: maak iets nirvana achtig over politieke clowns als trump. Dat is waar. Maar ge kunt ook dat niet doen en ZELF iets verzinnen. En generiek blijven, een pop nummer dat trager is, een pop dance nummer, soul met een trompet. Niets in de trend van: in de aard van dat en dan beschrijven waar het liedje over gaat. Dat ge dus zelf verzint. Laat dat duidelijk zijn, want ik ben op veel van die nieuwe liedjes fier omdat het perfect zegt wat ik wilde zeggen. Het verhaal klopt en de instrumental klopt bij het verhaal en de stem meestal ook.

Maar kom, ik ben mij weer aan het verdedigen maar ik zeg het maar omdat velen het niet weten en denken dat ik op een knopke druk.

Sticks and Stones

Sticks and stones break bones I know
But words can kill you slow
Like a poison in your head
Planting seeds of dread

[Prechorus]
No remorse in your eyes
As another one dies

[Chorus]
Sticks and stones
Words are never just words
Cut so deep leave you on your knees
I'm screaming please
Sticks and stones

[Verse 2]
You build your throne on broken hearts
Tear us all apart
Laughing while we bleed
Planting seeds of greed

[Prechorus]
No remorse in your eyes
As another one dies

[Chorus]
Sticks and stones
Words are never just words
Cut so deep leave you on your knees
I'm screaming please
Sticks and stones

Ik vind het allemaal te gelikt en daarmee te onecht klinken. Zo glad en glimmend als een paar lakschoenen die zo uit de doos van een schoenenzaak komen.
Als muzikant maak je fouten in timing/mix en keuzes die pro producers en ai machine's niet zouden maken. Die outcome is voor mijn oren aangenamer en authentieker.
Als je zelf muziek maakt veranker je je eigen identiteit/authenticiteit in de muziekstukken die je maakt. Dat hoor je terug als je meerdere composities van iemand beluistert die hij/zij over langere tijd heeft gemaakt. Ook dat beluister ik in de voorbeelden hier niet terug.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back