Behringer X32 en X32 compact

mstsfreak

Ouwe rot
Ik weet dat dit geen audioforum is, maar ik denk dat er toch wel mensen zitten die iets weten van de Behringer X32 en X32 compact. In onze kerk wil ik graag 16in/8uit op het podium en 16in/8uit bij de mixer zelf. Nu heb ik de digitale stagebox SD 16 op het oog. Kan ik beide mixers zou instellen dat bovenstaande mogelijk is met behulp van de SD16?

Ik heb niet t hele plaatje voor ogen, maar kan je niet gewoon op de compact een lijntje uitgooien via aes50 naar de x32 op t podium ? Waarschijnlijk heb je dan op 1 vd 2 geen aansturing op de gain maar dat kan wellicht met de app, mocht dat nodig zijn maar afaik, heb je eigenlijk al 16/8 op foh en 16/8 op t podium.

Dank voor je reactie. Ik bedoel eigenlijk dat ik wil gaan kiezen tussen óf de X32 óf de X32 compact. De compact is 500 euro goedkoper, dus dat scheelt in het budget. Dus de compact op mixpositie achter in de kerkzaal en de SD16 op het podium. Dan heb ik toch 16in/8uit bij de mixer zelf en nog eens 16in/8uit op het podium? Begrijp ik dat goed?

Dank voor je reactie. Ik bedoel eigenlijk dat ik wil gaan kiezen tussen óf de X32 óf de X32 compact. De compact is 500 euro goedkoper, dus dat scheelt in het budget. Dus de compact op mixpositie achter in de kerkzaal en de SD16 op het podium. Dan heb ik toch 16in/8uit bij de mixer zelf en nog eens 16in/8uit op het podium? Begrijp ik dat goed?
Dat is helemaal correct, ik ging er idd van uit dat je beide al ter beschikking had. Onderstaande link is de hele set met flightcase, enige dat ontbreekt is een case voor de SD16

Je kunt ze hier aansluiten via deze connecties op de X32 Compact.

Schermafbeelding 2025-09-21 om 08.36.14.png

Weet dat je met een X32 Compact/Producer met de SD-16 erbij dus eigenlijk 32in 16 uit hebt. Een ander bijkomend voordeel van de SD-16 is dat deze combo-inputs (XLR/Jack) heeft en de X32 heeft XLR.

Een ander bijkomend voordeel van de SD-16 is dat deze combo-inputs (XLR/Jack) heeft en de X32 heeft XLR.
Dat is precies één van de redenen dat ik een SD-16 wil gaan toepassen. 👌👍

Wij hebben (met de band) de X32 + S32 voor live en de DL32s voor in de oefenruimte.
Af en toe neem ik alleen de DL32s mee als we een compacte setting hebben. Scheelt weer wat sjouwen.
In één van de kerken waar we vaak spelen hebben ze de compacte versie van de X32. Werkt verder hetzelfde, maar wat minder fysieke IO en minder faders natuurlijk.
Die combo jacks zijn idd handig (heeft de S32 niet), al hebben we een aantal stereo DI's gekocht (DBX DJDI) voor een redelijk prijsje, dus alles loopt via XLR bij ons.
Of het echt veel uitmaakt weet ik niet, maar het schijnt minder gevoelig te zijn als je via een DI werkt.
Maar voor het geld is zo'n X32 compact echt wel heel compleet.

Waarom wil je IO van de mixer gebruiken trouwens?
Wij sluiten alles aan via de S32, meestal staat de mixer ergens achterin de kerkzaal.

Back