SynthLobby – Prijzen vergelijken voor keyboards & synths

Een prijsvergelijker van Belgische bodem? Jazeker! Ties van der Pol is de maker van SynthLobby, hij postte net op FB het volgende:

Hey allemaal,
Ik heb de voorbije tijd een tool ontwikkeld die ik zelf miste als muzikant: een plek waar je makkelijk en snel prijzen kan vergelijken tussen Thomann, Bax, Music Store enz. Je ziet er ook meteen de prijsgeschiedenis van elk item, zodat je weet of er effectief korting is of gewoon een marketingstunt. Daarnaast kan je spullen op je verlanglijst zetten en kan je kiezen om een mailtje te ontvangen wanneer de prijs daalt. Alles wordt dagelijks geüpdatet.
Het is voorlopig vooral gericht op keyboards en synths, maar ik wil het later uitbreiden naar een breder assortiment aan instrumenten en gear. Ik doe dit project alleen en puur uit interesse, ik verdien hier niets aan. Feedback of suggesties zijn altijd welkom!
Je vindt het hier: https://synthlobby.tiesvdp.be
Groetjes,
Ties

Even bekeken, ziet er alvast fraai uit. Mooi initiatief, hopelijk wordt het een succes!

1758745117124.png

1758744889382.png

Laatst gewijzigd:
Sonovente en Woodbrass uit Frankrijk zou ik ook meenemen. Dat zijn daar serieuze shops met regelmatig interessante aanbiedingen en ze leveren prima naar Nederland.

Daarnaast maken kortingscodes vaak een groot verschil bij de aanschaf van een synth. Een code met 7.5% of 10% korting op een nieuwe synth kan bij de duurdere modellen soms honderden euro's schelen. Persoonlijk wacht ik meestal op het moment van een prijsdip of B-Stock, in combinatie met een kortingscode. Dus als je toch aan 't scrapen bent is er misschien een slimme manier te vinden om kortingsacties in kaart te brengen (vaak staat er wel een announcement-banner o.i.d. op de homepage).

Laatst gewijzigd:
Hoi Ties,

Goed initiatief! Zelf gebruik ik momenteel Google of https://geizhals.de/?fs=Arturia+KeyLab+88

Maar iets specifiek voor muziekliefhebbers en/of regionale winkels die alvast naar BE/NL shippen zou beter zijn! :okdan:

Wat ik aan Geizhals leuk vind is dat je de historiek ook kan bekijken (en dus een idee hebt of de gemiddelde prijs normaliter hoger of lager ligt).
Maar nog beter is een alert kunnen instellen wanneer hij onder een bepaalde prijs duikt (zodat je dan snel kan reageren).

Wat ook leuk zou zijn is idd het tracken van generieke kortingscodes of sales/acties.

Vroeger had je hier ook groepsaankopen... Als je bvb 10 kopers had kreeg je bvb 10% korting of meer...
Misschien dat geinteresseerden zich vrijwillig kunnen registreren met een zichtbare teller (en dan kan je dit doorgeven aan winkels en kunnen de winkels bieden op ons lot).

Misschien deze ook meenemen ?
Hebben regelmatig scherpe aanbiedingen, maar voeren niet alle merken.

Back