ASM Leviasynth

De nieuwe synth van de mensen achter hydrasynth. Even kort overzicht, valt veel meer over te zeggen.

* 16 stemmen, 8 oscillatoren per stem
* Per stem 1 digitale filter (18 types waar je ook doorheen kan morphen) 1 analoge lpf filter.
* Beschikbaar als desktop (16 pads met poly AT) of als keyboard versie (61 toetsen PAT en 4 oktaaf ribbon controller)
* Honderden golfvormen per oscillator
* Touch screen met kleur
* Als ik het goed begrijp is het een FM synth met 144 mogelijke algorythmes (presets) waar je doorheen kan scannen zoals je bij een wavetable synth doet met osc golfvormen.
* 5 envelopes per stem
* 5 lfos per stem
* modmatrix
* multi fx
* sequencer met 3 lagen
* Deze prijzen komen van Synth Anatomy

ASM Leviasynth 3299euro
desktop version 2399euro

Attachments

• ASM-Leviasynth-filters-.jpg
    ASM-Leviasynth-filters-.jpg
    148,3 KB · Bekeken: 8.249
  • ASM-Leviasynth-Synthesizer.jpg
    ASM-Leviasynth-Synthesizer.jpg
    121,9 KB · Bekeken: 1.026
Ik zag hem voorbijkomen op Facbook!

Ziet er interessant uit en als de interface net zo doordacht is als die van de Hydrasynth zal hij ook goed bedienbaar zijn.
Qua synthese doet het mij erg denken aan de kernel mode van de Quantum/Iridium.

Prachtige specs, doordachte UI maar net als de voorganger doet de sound me vooralsnog weinig. Hopelijk komen er nog wat betere demo's.

Prachtige specs, doordachte UI maar net als de voorganger doet de sound me vooralsnog weinig. Hopelijk komen er nog wat betere demo's.
Ik heb dat vaak ook, bij de hydrasynth demo's althans, maar het voelt een beetje alsof de hoeveelheid mogelijkheden er voor zorgt dat er snel veel geluiden gemaakt worden die een beetje in een soort complex niemandsland vallen. Ik heb ook wel meer klassieke (subtractieve) en instrument achtige (elektrische piano, viool) geluiden gehoord die super goed klonken. Maar daar kopen de meeste mensen dit ding niet voor waarschijnlijk.

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Volgens loopop: "I think Hydrasynth relatively speaking, is more rightbrained". Over de Leviasynth: "you're gonna give your left brain a workout".

Voor een autist van het type dat ikzelf ben is dat laatste dodelijk om creatieve output ermee te genereren. Die linkerhelft helemaal blij, de rechterhelft heeft het nakijken.

Wachten tot jexus patches maakt. Rest my case 😉

Dat linkerhelft-rechterhelft gedoe is toch allang achterhaald?

Anyway, ik ben een sucker voor FM en hou van diepe synthese. Wat mij aanspreekt is dat je bijvoorbeeld van alle 8 oscillatoren de envelopes tegelijk kunt zien etc. Juist overzicht over de verschillende elementen houden bij het patchen maakt dit soort synths lastig, dus goed idee. Er zitten meer slimme dingen in om complexe FM-achtige synthese een stuk overzichtelijker te maken. Wat dat betreft lijkt deze synth me een schot in de roos. Als ie nou ook nog kan klinken richting TwistFM qua karakter (mijn huidige favoriete FM synth waarvan ik dan de bediening weer irritant vind), dan hap ik misschien wel.

Was vooraf enthousiaster dan na afloop van Loopop. Hoorde nog niet heel veel dingen dingen die hem echt boven de Hydra uittillen, zeker niet als hij volgens Thomann US idd 3199 dollar kost.

De desktop zat rond de €2400 geloof ik? Keyboard heb ik toch geen plek voor en mijn Komplete Kontrol heeft ook al polyfone aftertouch.

Dat linkerhelft-rechterhelft gedoe is toch allang achterhaald?

Ik denk dat het vooral gaat of de UI tenminste redelijk intuïtief is. Dat je (na een tijdje) niet meer echt hoeft na te denken om te kunnen doen wat je wil. En dat de UI juist niet heel uitnodigend is om, als je in de creatieve flow zit, plotseling iets heel anders gaat doen omdat je iets ontdekt wat met de synth kan en ook heel interessant is. Soms mag dat, maar het moet ook niet heel vaak gaan afleiden van wat je eigenlijk ermee wilde doen.

Snap ik. Denk dat het op deze synth sowieso wel lastig is om heel doelgericht naar een sound toe te werken. Met zoveel parameters en onderlinge verbindingen kan de kleinste wijziging drastische gevolgen hebben. Dat geldt voor alle FM synths ook wel zo'n beetje, zeker met veel operators en ingewikkelde algoritmes. Maar wat ik op het eerste gezicht zie (hen nog geen deepdive video gezien) van de UI is dat ze wel goed nagedacht hebben over het zo behapbaar mogelijk maken.

Lekker - ik krijg morgen een Iridium Keyboard binnen

Dat is echt een hele mooie bak om binnen te krijgen!
Die heeft weliswaar 2 operators minder, maar je kunt er meer en met meer golfvormen FM synthese bedrijven dan met een 'klassieke' FM bak en je kunt het combineren met andere synthesevormen.

Zoals @Nap zegt, deze moet zich nog maar bewijzen.

Laat ik er nog bij zeggen dat ik de interface van de Hydrasynth echt één van de beste vindt (peroonlijk).
Die van de Iridium vind ik nog beter.

Ik vind de klanken die ik tot nu toe hoor ook niet heel spannend, vernieuwend en wat niet meer, maar het is nog vroeg dag wat dat betreft.
Ruimte heb ik er sowieso niet voor. ;)

Back