The Usual Suspects JE-8086

Heb m ook aan de praat, vanavond nog ff die virus en nord doen, en dan hek t hulle zooitje compleet ;)

Top vsts!

Volgens mij zitten alle ‘oude’ versies nu op 2.0 met een heel nieuwe engine, dit zou iets moeten uitmaken, maar op een beetje recente pc/mac draait het allemaal prima.
Onlangs geupdate, maar OsTIrius is inderdaad een heel stuk beter geworden. Heb hem ook al in producties gebruikt. Inmiddels heb ik de JP8000 emu ook aan de gang, ben wel benieuwd. Deze synth (nou ja, de JP-8080 dan met name) heeft altijd mijn belangstelling gehad, maar toch heb ik er nooit eentje in de studio gehad.

-edit- Eerste indruk ... het geluid heeft een stuk minder ballen dan ik had verwacht eigenlijk, valt me beetje tegen. Zijn nog wel slechts de factory presets waar ik doorheen ben gebladerd, maar toch...

Laatst gewijzigd:
Ik kan me vergissen maar ik denk dat de jp8000 in de meeste producties nog een shitload aan effecten en post processing bevatten?

Zou goed kunnen. Maar ik vond de Virus juist weer verrassend vol klinken (heb er ook zelf ook een paar gehad een paar jaar terug). Had verwacht dat de JP-8000 ongeveer in dezelfde league zou zitten.

-edit- Misschien was ik wat voorbarig. Bij een performance preset als 'Road to Goa' komt er ineens een goeie bak bas uit. Hij kan het dus wel :D

Laatst gewijzigd:
Ik heb gister ook ff zitten kutten ermee, en ik vind m wel heel erg dik. Snel leuke spacy dingetjes als ik aan de schuifjes ronmel.

Weet nog dat ik heel vaak bij tach&tally op t westeinde in Den Haag langs ging om op de 8080 te geilen en kwijlen. Zou de echte wel willen hebben , maar die rug of 1200 die ervoor wordt gevraagd gaat me wel te ver.

Voorlopig ff met deze variant rommelen. Vanavond eens kijken of ik er iets mee kan maken.

Vind van de hele reeks de Nord wel wat kaal klinken, maar die had ik ooit in t echt staan, en toen had ik hetzelfde. Ongetwijfeld moet daar ook een zooi aan fx overheen.

Vind de Xenia t dikst. Poah wat een scheurijzer is dat!

Laatst gewijzigd:
Ik kan me vergissen maar ik denk dat de jp8000 in de meeste producties nog een shitload aan effecten en post processing bevatten?
Ja de FX sectie is niet super uitgebreid als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Virus, dus dat er bij veel producties veel fx en verdere processing is toegevoegd geloof ik gelijk.
Een 303 zal door de meesten ook niet kaal zonder EQ, FX of andere processing worden gebruikt.
Als je een JP-8000 of 8080 hebt of hebt gehad ervaar je in ieder geval wel hoe "spot on" de JE-8086 is qua sound, althans ik wel.
Dat het uit je computer komt via een audio interface met een ander type DA converter dan de originele JP, etc. en blablabla en dat het daardoor misschien qua kleuring van het geluid iets anders klinkt dan je hardware JP die je via je analoge desk hebt aangesloten mag verder duidelijk zijn.... hoop ik... verwacht ik...

Laatst gewijzigd:
The work of Gods!!! De maker van de plugin aan het woord. Geniale talk voor wie de benieuwd is naar de technische challenges voor het maken van deze plugin. Nu de specifieke Roland DSP chips gekraakt zijn, lijkt de weg vrijgemaakt naar nog heel wat andere emulaties van mid-90ies tot early 2000's Roland gear. :mega:

Nu hopen dat deze ooit op een Raspberry Pi kan draaien en er een dedicated MIDI controller voor gemaakt wordt.

Nu hopen dat deze ooit op een Raspberry Pi kan draaien
Is reeds zo:

Ga ik 1 dezer eens testen

The work of Gods!!! De maker van de plugin aan het woord. Geniale talk voor wie de benieuwd is naar de technische challenges voor het maken van deze plugin. Nu de specifieke Roland DSP chips gekraakt zijn, lijkt de weg vrijgemaakt naar nog heel wat andere emulaties van mid-90ies tot early 2000's Roland gear. :mega:

Nu hopen dat deze ooit op een Raspberry Pi kan draaien en er een dedicated MIDI controller voor gemaakt wordt.

tevens interessant om te zien hoe ze tijdens het project erachter kwamen hoe de jp8000 supersaw werkt en ook hoe dicht Adam Szabo hierbij in de buurt zat.

Gaaf zeg! En wat een dedication van die gasten zeg. Eigenlijk alleen maar beter nu dan dat die arturia versie misschien net wat anders klinkt..

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat Ulli deze reeks gaat clonen op basis van het werk van the usual suspects 😅

Dat ligt wel een stuk gevoeliger gezien je letterlijk een ROM steelt, zo ver gaan ze nog niet

Back