Omnisphere 3

Ik heb die mail ook ontvangen. Ik ben benieuwd vooral de nieuwe aparte fx rack.
Ik ben tevens benieuwd naar de prijs in euro voor de upgrade

Oeh whayoo, een van de weinige plug-ins waar ik interesse in zou hebben… ff checken! Thanks

Vet, die komt er zeker!! Dedicated controller erbij, en gaan!!

Na al die jaren nog steeds op eenzame hoogte. Ik heb nog niet veel van gezien, maar had eigenlijk gehoopt dat de hele interface een nieuwe look zou krijgen, want het zag er wel al heel lang nogal ouderwets uit. Maar bakken nieuwe sounds en opties zijn sowieso altijd mooi natuurlijk, dus die upgrade ga ik zeker kopen.

Eerst deze video maar even helemaal kijken:

Laatst gewijzigd:
Ja dit is wel mooi moet ik zeggen, die frequentie shifter is ook nice.. maar ze hadden meteen 3 moeten doen ipv 2 al is dit heel tof.

Video afgekeken. Een indrukwekkende update! Freq shifter vet, quadzones vet, MPE vet, nieuwe sounds en fx vet, VA verbeteringen vet en tof dat je de FX nu ook als losse plugin kunt gebruiken in je DAW. Die hardware integratie werkte al goed in 2, maar was een beetje gestagneerd dus goed dat ze weer een hoop hebben toegevoegd. Ben benieuwd hoe de integratie met de Push 3 is, ook qua MPE.

( zeik mode aan) Nah… ik heb (al jaren niet meer geïnstalleerd) 1 waar ik al nooit van onder de indruk was. Twee heb ik veel filmpjes van gezien en heeft me nooit weten te bekoren. Na het zien van dit filmpje sla ik het toch liever over. Ik snap dan ook niet goed wat mensen er zo goed aan vinden. Ik krijg er voor mijn soort muziek (trance) geen goede geluiden uit, terwijl een Avenger met een paar draaien aan wat knoppen (nee, geen presets) al wat vets heb. De interface hadden ze ook wel een beetje mogen moderniseren (zeik mode uit)

Laatst gewijzigd:
Na al die jaren nog steeds op eenzame hoogte. Ik heb nog niet veel van gezien, maar had eigenlijk gehoopt dat de hele interface een nieuwe look zou krijgen, want het zag er wel al heel lang nogal ouderwets uit. Maar bakken nieuwe sounds en opties zijn sowieso altijd mooi natuurlijk, dus die upgrade ga ik zeker kopen.

Eerst deze video maar even helemaal kijken:

Hoe goed en geweldig ik Omnisphere ook vind klinken, ben ik het daar deels mee eens, maar meer op het vlak van UX ipv UI alleen. HEEEL veel drop down menu sus en drop down menu zo. Dat is gruwelijk inefficient. Dat is voor veel preset menu's bij Omnisphere zo en alle modulatie toewijzingen ook.

Dat vind ik gewoon een workflow killer en zal em daarom nooit verkiezen voor zelf presets bakken versus iets als Serum2 of Vital. Het is zo jammer. De focus ligt zo sterk op presets en hier en daar een tweak daarvan doen.

Eindelijk.
41000 geluiden.Ik zet alvast de koffie op.

Laatst gewijzigd:
IMG_3279.jpeg

Ik snap dan ook niet goed wat mensen er zo goed aan vinden. Ik krijg er voor mijn soort muziek (trance) geen goede geluiden uit, terwijl een Avenger met een paar draaien aan wat knoppen (nee, geen presets) al wat vets heb.
Misschien maakt niet iedereen trance?

De focus ligt zo sterk op presets en hier en daar een tweak daarvan doen.
Ik vind patches maken op soft synths sowieso niet veel aan, in dat opzicht vind ik Serum en Vital (of Pigments of Massive etc.) echt niet uitnodigender dan Omnisphere. Geef mij dan maar hardware.

uff, ik weet niet of mijn hd's dit leuk gaan vinden. :D

Ik denk wel dat Omnisphere uit een tijd is dat de 'echte' soft emulaties en synths nog niet zover waren, en daar sprong Omnisphere met zijn sample based dingen eruit. Tegenwoordig is dit wel wat anders, de fx zullen wel ok zijn maar ook daar zijn zoveel alternatieven voor tegenwoordig.

Toch denk ik wel dat ik hem koop, want omnisphere blijft een supersnelle inspiratietool!

Zenology Pro is denk ik de enige plugin die zich kan meten met Omnisphere en zelfs die library verbleekt bij de diversiteit en kwaliteit van Omnisphere. Grappig genoeg allebei vol Persing sounds.

Wow! Episch! Heel blij dit te zien. Heb door de jaren heen ontzettend veel gebruik gemaakt van Atmosphere en Omnisphere 2. Wat een schappelijke (upgrade) prijzen ook. No-brainer voor mij.

Ik denk wel dat Omnisphere uit een tijd is dat de 'echte' soft emulaties en synths nog niet zover waren, en daar sprong Omnisphere met zijn sample based dingen eruit. Tegenwoordig is dit wel wat anders, de fx zullen wel ok zijn maar ook daar zijn zoveel alternatieven voor tegenwoordig.

Toch denk ik wel dat ik hem koop, want omnisphere blijft een supersnelle inspiratietool!
Als je deel twee hebt, valt het nog wel mee. Evenveel ruimtebenodigheden.

Zo te zien is de library zelf 'maar' 64GB. Valt mee :)

De library is qua filesize schijnbaar net zo groot als die van Omnisphere 2 door verbeterde lossless compressie.

Back